Το απόγευμα της 19ης Απριλίου του 1996, το Ποσειδών Εξπρες θα εκτελέσει το τελευταίο προγραμματισμένο δρομολόγιο της καριέρας του για Πάρο Νάξο Ιο Σαντορίνη με πλοίαρχο τον κάπτεν Σπύρο Θηραίο που αντικατέστησε μετά από 7 χρόνια συνεχόμενα τον καπτα Κούλη Μαστροκόλια. Ύπαρχος ήταν ο Νίκος Συμπουράς, υποπλοίαρχος ο Μπάμπης Παντελής και Α΄ Μηχανικός Γιώργος Μαμάς. Στο βαπόρι επέβαιναν και 2 αρχιμηχανικοί της Arcadia Lines.
Αποβιβάζεται ο κόσμος ενώ το βαπόρι παίρνει κλήση αριστερά. Ο καπτα Σπύρος προσπαθεί να βρει τρόπο να το πάει απέναντι στα λιβάδια να το κάτσει πριν μπατάρει αλλά βοήθεια δεν υπάρχει. Το ρυμουλκό Κέρβερος από τη Σύρο έρχεται αλλά δεν θα προλάβει να είναι εκεί πριν τις 3 ενώ το Μάτσας Σταρ από το Λαύριο που κατευθύνεται και αυτό προς την Παροικία δεν θα είναι εκεί πριν τις 6. Στο λιμάνι είναι δεμένες ανεμότρατες που προσφέρονται να το ρυμουλκήσουν αλλά οι υπεύθυνοι της εταιρείας αρνούνται. Ο καπτα Σπύρος παίρνει ένα πριόνι να κόψει τους κάβους και εκείνη την ώρα λιποθυμάει.
Μεταξύ αυτών τότε ήταν και ο αείμνηστος πλοίαρχος καπτα Κούλης Μαστροκόλιας. Σε συνέντευξη που έδωσε εκείνα τα χρόνια στο περιοδικό «ΕΦΟΠΛΙΣΤΗΣ», μερικές εβδομάδες μετά το ατύχημα, μεταξύ άλλων είχε πει για τον ΠΟΣΕΙΔΩΝΑ του: «Τα βαπόρια έχουν ψυχή πιο πολύ από μας. Έχουν ψυχή γι’ αυτούς που τα ζουν και τα δουλεύουνε. Ο ΠΟΣΕΙΔΩΝΑΣ δεν πόναγε πουθενά. Είχε τις ευκολίες του, είχε δυνατό προπελάκι και άκουγε στα τιμόνια του πολύ καλά. Μόνο που ήταν βαρύ βαπόρι. Ήθελε δρόμο και αέρα για να γυρίσει, αλλά του έδινε και καταλάβαινε. Στις κόντρες τόνε χαιρόσουνα, ήταν παλικάρι, θηρίο. Το αγάπησα πάνω απ’ όλα. Ίσως επειδή ήταν το τελευταίο βαπόρι της καριέρας μου, ίσως γιατί το είχα από την αρχή. Τον θεωρούσα δικό μου, κομμάτι του εαυτού μου».
Τρεις μήνες αργότερα, η εταιρεία Τσαβλίρη, μετά από υπεράνθρωπες προσπάθειες κατάφερε να ανασύρει το ταλαιπωρημένο κουφάρι του πάλαι ποτέ περήφανου γαλλικού σκαριού και να το απομακρύνει από το λιμάνι της Πάρου. Ο “πανίσχυρος Γαλάτης” δεν είχε πλέον τίποτα από την αίγλη του παρελθόντος. Έφυγε από το σημείο ως αξιοθέατο των τουριστών που μαζεύονταν κατά χιλιάδες για να τον φωτογραφήσουν ως τρόπαιο. Τόσο άδοξο τέλος είχε αυτό το μεγαλόπρεπες πλοίο!
Χαρακτηριστικό είναι το βίντεο του κ. Γιώργου Σκανδάλη.
[youtube id=”rKWY1q15fCQ”]
Στη συνέχεια το Ποσειδών Εξπρεςμεταφέρθηκε στη ντάνα της Ελευσίνας. Το 1997 πουλήθηκε στην BeaconMarineEnterprisesLtd για μόλις 1 εκατ. δολάρια και μετονομάστηκε σε BELAIR. Όμως, δεν κατάφερε ποτέ να βρει νέο δρόμο, χαρακτηρίστηκε ολική τεκμαρτή απώλεια και τον Ιούλιο του 1999 το άψυχο κουφάρι του πουλήθηκε για σκραπ -προς 47 δολάρια/τόνο- στην τουρκική εταιρεία Verel Gemi Sokum Tesisleri. Το σούρουπο της 29ης Ιουλίου το BELAIR ξεκίνησε ρυμουλκούμενο από τη ντάνα της Ελευσίνας για το ταξίδι χωρίς γυρισμό και στις 4 Αυγούστου κατέληξε στη γνωστή παραλία προκειμένου να δώσει μια τελευταία μάχη. Αυτή τη φορά όχι με τα κύματα, αλλά με τη φλόγα του διαλυτή. Το “βασιλοβάπορο” της Παροναξίας ήταν νεκρό!
Δεν πρέπει να ξεχνάμε επισης ότι το Ποσειδών Εξπρές έγινε τραγούδι και τραγουδήθηκε από την Καίτη Λιβανού.
[youtube id=”wXtZi6WXu1E”]