Αγοράζει 40 πλοία από Έλληνες η Νιγηρία

 

Στην αγορά 40 πλοίων από μια κοινοπραξία Ελλήνων εφοπλιστών ετοιμάζεται να προχωρήσει ο Σύνδεσμος Νιγηριανών Εφοπλιστών (Nigerian Ship Owners Association- NISA) για να τα χρησιμοποιήσει στις εσωτερικές μεταφορές.

Τα πλοία, όπως γνωστοποίησε ο NISA, θα είναι διαφόρων κατηγοριών και χωρητικότητας και η παράδοσή τους θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέσα σε μια διετία.

Η πώληση συμφωνήθηκε σε συνάντηση μεταξύ των δύο πλευρών, που πραγματοποιήθηκε στο Λάγος, στην οποία συμμετείχαν Έλληνες ιδιοκτήτες Κωνσταντίνος Κόκκος, Παναγιώτης Παπαδόπουλος και Δημήτρης Νομικός, οι οποίοι υπέγραψαν το μνημόνιο συμφωνίας για λογαριασμό της κοινοπραξίας των πλοιοκτητών από την Ελλάδα.

Η Νιγηρία έχει ιδρύσει και θα εκταμιεύσει κονδύλια από το Ταμείο Χρηματοδότησης Σκαφών καμποτάζ (CVFF) προς τις εγχώριες ναυτιλιακές εταιρείες, ώστε να αποκτήσουν πλοία.

«Ένα σύνολο 600 σκαφών, που δραστηριοποιούνται σε πετρέλαιο και φυσικό αέριο και μόνο το 10% ανήκει σε Νιγηριανούς κατά τη φετινή χρονιά», δήλωσε ο πρόεδρος του NISA Niyi Labinjo, ο οποίος είπε στους δημοσιογράφους ότι ο ίδιος επιθυμεί να αυξηθεί ο εθνικός στόλος της Νιγηρίας κατά 100 σκάφη.

Η ζήτηση για πλοία καμποτάζ (εσωτερικών μεταφορών) προέκυψε με τη Συμφωνία 2003 της Νιγηριανής Παράκτιας και Νησιωτικής Ναυτιλίας, με την οποία επικυρώθηκε το δικαίωμα στη χώρα να θέσει σε λειτουργία ένα στόλο με τη σημαία της στην εσωτερική αγορά της.

Έτσι, οι νιγηριανοί πλοιοκτήτες προσπαθούν να αγοράσουν τα πλοία, που θα χρησιμοποιήσουν στις παράκτιες μεταφορές, δεδομένου ότι η παραπάνω Συμφωνία τέθηκε σε ισχύ, ανέφερε πηγή που γνωρίζει το θέμα.

Η συνεργασία με την Ελλάδα θα βοηθήσει τους πλοιοκτήτες της Νιγηρίας να κερδίσουν οι επιχειρήσεις τους από τις διεθνείς προδιαγραφές ασφαλείας, ανέφερε ο Πάτρικ Akpobolokemi, γενικός διευθυντής της Νιγηριανής Ναυτιλιακής Διοίκησης και Οργανισμού για την Ασφάλεια (NIMASA), σε μήνυμά του προς την συνάντηση στο Λάγος.

Από το 2013 τα στοιχεία του VesselsValue.com δείχνουν μόνο τρεις πωλήσεις πλοίων από ελληνικές επιχειρήσεις σε Νιγηριανούς αγοραστές..

Η τελευταία καταγεγραμμένη πώληση ήταν το Elsie (11.900 τόνων, που χτίστηκε το 1980), ένα μικρό δεξαμενόπλοιο , που πωλήθηκε από την Aegean Marine στη Νιγηριανή Ciaco.

Το 2014 η Palomar Maritime πώλησε το ηλικίας 34 ετών μικρό δεξαμενόπλοιο της Merida (τώρα Radhe, 11.500 τόνων, που χτίστηκε το 1980).

Την ίδια χρονιά μια ελληνική εταιρεία πώλησε το μικρό δεξαμενόπλοιο CPP Ειρήνη (τώρα Temeteron, χωρητικότητας 4.700 τόνων, που χτίστηκε το 1991), για την τιμή των 2,15 εκατομμυρίων δολαρίων.

Η συνεργασία μεταξύ της Ελλάδας και της Νιγηρίας θα μπορούσε επίσης να περιλαμβάνει την ίδρυση ενός ναυπηγείου και ναυτικής σχολής στην αφρικανική χώρα, δήλωσε ένας εκπρόσωπος της ελληνικής ομάδας.

«Θα ξεκινήσουμε με την οικοδόμηση ενός ναυπηγείου και η κυβέρνηση θα βοηθήσει, διότι έχουμε να δημιουργήσουμε θέσεις εργασίας για τους Νιγηριανούς», δήλωσε ο Κωνσταντίνος Κόκκος. Και πρόσθεσε ότι «πρόκειται να ιδρύσουμε ένα κολέγιο όπου θα εκπαιδεύονται οι Νιγηριανοί»

Πηγή: Pireas2day.gr