Africa Morocco Link: Έτοιμη για την περίοδο Marhaba 2019

Πανέτοιμη για τη νέα περίοδο Marhaba 2019 είναι πλέον η Africa Morocco Link (AML), καθώς μετά τη ναύλωση των πλοίων ΑΜΜΑΝ (8.851gt/1995) και MOROCCO SUN (12.175gt/1980), τα οποία θα πλαισιώσουν το ήδη υπάρχον MOROCCO STAR (16.071gt/1980) στη γραμμή Algeciras-Tangier Med, θα μπορεί να προσφέρει 10 με 12 δρομολόγια την ημέρα. Ενώ θα είναι η μοναδική εταιρεία που θα δραστηριοποιείται με 3 πλοία στη συγκεκριμένη γραμμή.

1867_1111_ray-img_1-1024x512

H AML, που εδώ και αρκετό καιρό βρίσκεται προς αναζήτηση πλοίων, δεν έχει ακόμη καταφέρει να τα βρει. Ωστόσο, θα πρέπει να βιαστεί καθώς μόλις πρόσφατα κατάφερε να εξασφαλίσει παρέκκλιση από τις μαροκινές αρχές προκειμένου να λειτουργήσει για τη νέα περίοδο Marhaba 2019.

Είχαμε γράψει και σε παλαιότερο άρθρο μας (Σεπτέμβριος 2018), ότι η AML είναι μια εταιρεία που ανήκει κατά 49% στην ATTICA GROUP και κατά 51% στον τραπεζικό όμιλο BMCE BANK με επικεφαλής τον κ. OTMAN BENJELLOUL. Σύμφωνα με τη μαροκινή νομοθεσία, προβλέπεται ότι μια τράπεζα δεν μπορεί να διαθέτει μετοχές –σε εταιρείες- άνω του 25% για εξωτραπεζικές δραστηριότητες για περισσότερα από τρία χρόνια. Γεγονός  που αναγκάζει σήμερα την BMCE BANK να πουλήσει αυτές τις μετοχές. Δυστυχώς, όμως η τράπεζα δεν κατάφερε να βρει αγοραστή μέχρι την ημερομηνία λήξης της συγκεκριμένης περιόδου, που ήταν η 4η Μαΐου 2019. Έτσι, έλαβε παρέκκλιση από τις μαροκινές αρχές προκειμένου να βρει αγοραστή.

Μάλιστα ακούγεται έντονα, ότι έχει προχωρήσει ήδη σε συζητήσεις με την ιταλική Grimaldi Navi Veloci (GNV) προκειμένου να αγοράσει αυτές τις μετοχές και να συμμετέχει στην AML, γεγονός που σίγουρα θα εκτιμήσει σοβαρά το δικό μας ATTICA GROUP. Σε κάθε περίπτωση οι εξελίξεις τρέχουν με μεγάλη ταχύτητα και εμείς τις αναμένουμε με ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

Όσο αφορά τα δρομολόγια, το πλοίο AMMAN ανήκει στην Arab Bridge Maritime και ναυλώθηκε στην AML μέχρι τις 2 Οκτωβρίου 2019. Το πλοίο ξεκίνησε ήδη δρομολόγια στη γραμμή Algeciras – Tangier Med από τις 6 Ιουνίου 2019.

Το AMMAN ναυπηγήθηκε στην Ισπανία (Astlleros de Huelva) το 1995. Έχει χωρητικότητα 8.851gt (2.655 dwt), μήκος 139,7 μέτρα, πλάτος 18,4 μέτρα και βύθισμα 3,8 μέτρα. Μπορεί να μεταφέρει 955 επιβάτες και 480 Ι.Χ.. Εξοπλίζεται με 2 κύριες μηχανές Deutz-MWM SBV 12M 640 diesel συνολικής ισχύος 10.590 kW και μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα 18 κόμβων.

Από την άλλη πλευρά, το MOROCCO SUN (12.175gt/1980) θα είναι τελικά το τρίτο πλοίο της AML, που θα δραστηριοποιηθεί στη γραμμή Algeciras-Tangier Med. Ναυλώθηκε μόλις πρόσφατα για μια περίοδο 5 ετών και μπαίνει τέλος στο πολύμηνο διαπραγματευτικό θρίλερ που αφορούσε την τύχη του.

62135054_2234910209956324_5766412538874953728_n

Στόχος είναι να πραγματοποιεί 3 με 4 δρομολόγια την ημέρα, ενώ αυτή την περίοδο εκτελούνται  -στο πλοίο- εντατικές εργασίες προετοιμασίας στη Γένοβα (Jobson Shipyards). Αναμένεται να είναι έτοιμο σε περίπου 1 μήνα.

Το MOROCCO SUN ναυπηγήθηκε στο Belfast της Β. Ιρλανδίας το 1980. Έχει χωρητικότητα 12.175gt (1.895 dwt), μήκος 129,44 μέτρα, πλάτος 21,62 μέτρα και βύθισμα 4,74 μέτρα. Μπορεί να μεταφέρει 1.000 επιβάτες και 300 Ι.Χ. ή 40 φορτηγά (850 γραμμικά μέτρα). Εξοπλίζεται με 2 κύριες μηχανές Pielstick 16PC2V diesel συνολικής ισχύος 11.770 kW και μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα 19 κόμβων.

Φωτο: Salvador de la Rubia, Giorgio Parodi, AML

[email protected]