Africa Morocco Link: Αγοράζει το LE RIF

Στην τελική ευθεία για την απόκτηση του πλοίου LE RIF (12.175gt/1980) βρίσκεται πιθανότητα η Africa Morocco Link (AML), η οποία μετά από μεγάλο διάστημα αναζήτησης πλοίου φαίνεται ότι θα καταλήξει στον “βετεράνο” της Sealink.

Να θυμίσουμε, ότι το πλοίο αγοράστηκε –έναντι 832.000 ευρώ- τον Ιούλιο του 2016 από την νεοσύστατη μαροκινή εταιρεία Detroit World Logistic Maritime (DWLM), η οποία τότε σκόπευε να το δρομολογήσει στη γραμμή Algeciras  – Tangier Med.

Το κόστος της αναβάθμισης και επισκευής του, άγγιξε τα 8 εκατ. ευρώ, ενώ τις εργασίες θα επέβλεπε ο RINA! Η DWLM χρηματοδότησε το όλο εγχείρημα κατά 85% με δικά της κεφάλαια, εκτιμώντας ότι είναι πιο συμφέρον να δαπανήσει χρήματα σε ένα second hand πλοίο, παρά σε ένα νεότευκτο με κόστος απαγορευτικό. Την ίδια στιγμή, είχε εκτιμήσει ότι η επένδυσή της θα αποσβένονταν τον 4ο χρόνο λειτουργίας της. Όμως, τα πράγματα δεν φαίνεται να εξελίχθηκαν όπως έπρεπε και το θρυλικό πλοίο παρέμεινε παροπλισμένο, αναζητώντας νέο ρόλο.

Εκεί παρενέβη η AML, καθώς το εν λόγω πλοίο ανέκαθεν αποτελούσε διακαή πόθο των μαροκινών, μιας και στο παρελθόν ανήκε ταξίδευε για λογαριασμό της χρεοκοπημένης IMTC (International Maritime Transport Corporation) στην ίδια γραμμή, φέροντας το ίδιο όνομα.

Για την ιστορία αξίζει να αναφερθεί ότι το LE RIF που είναι αδελφό του δικού μας BARI της Ventouris Ferries– ναυπηγήθηκε το 1980 στα φημισμένα Harland & Wolff στο Belfast της Ιρλανδίας (yard number 1713) για λογαριασμό της IBOS Finance. Στη συνέχεια ναυλώθηκε στη Sealink (βρετανικοί σιδηρόδρομοι) ως GALLOWAY PRINCESS και δρομολογήθηκε στη γραμμή Stranraer Larne (01.05.1980). Τον Ιούλιο του 1984 μεταβιβάστηκε στην Sea Containers Ltd, ενώ το Μάιο του 1990 πουλήθηκε στη Stena Line. To Φεβρουάριο του 1991 μετονομάστηκε σε STENA GALLOWAY και μέχρι το 2001 θα εξυπηρέτησε τις γραμμές HolyheadDun Laoghaire, StranraerBelfast και Fishguard Rosslare.

Τον Φεβρουάριο του 2002 πουλήθηκε στην μαροκινή IMTC (International Maritime Transport Corporation), μετονομάστηκε σε LE RIF και δρομολογήθηκε στη γραμμή Algeciras – Tangier Med. Το 2014 η εταιρεία χρεοκόπησε και το πλοίο παροπλίστηκε στο Ksar es Seghir (περιφέρεια της Ταγγέρης). Τον Ιούλιο του 2016 πουλήθηκε σε δημοπρασία στη νεοσύστατη DWLM και ρυμουλκήθηκε στη Μάλαγα της Ισπανίας για ανακαίνιση και επισκευές. Στις 31 Αυγούστου 2016, οικονομικοί λόγοι οδήγησαν στη μεταφορά του πλοίου στη La Spezia της Ιταλίας και έτσι το 2017 το πλοίο ρυμουλκήθηκε στα ιταλικά ναυπηγεία Jobson, όπου βρίσκεται μέχρι σήμερα, έχοντας υποστεί ευρείας κλίμακας εργασίες ανακαίνισης και αναβάθμισεις των εσωτερικών του χώρων, ενώ αυτή την περίοδο δεξαμενίζεται στη Γένοβα.

Σε κάθε περίπτωση, αυτή η αγορά δεν φαίνεται να τονώνει τη δυναμική στα ακτοπλοϊκά δρώμενα του Μαρόκου, ούτε αποτελεί δυναμικό χτύπημα απέναντι στον ανταγωνισμό –μετά από τα πλοία που έχουν ήδη δρομολογηθεί από ισπανικές και ιταλικές εταιρείες στην περιοχή. Ενώ σε καμία περίπτωση δεν συμβάλλει στην αναβίωση του μαροκινού οράματος για μελλοντική κυριαρχία των μαροκινών ακτοπλοϊκών εταιρειών στις πορθμειακές γραμμές της περιοχής. Απλά συμπληρώνει το κενό που άφησε ο ΔΙΑΓΟΡΑΣ (13.000gt/1990), αποχωρώντας από τη γραμμή στα τέλη του 2017.

Το πλοίο, μετά την ολοκλήρωση της συμφωνίας εξαγοράς του, αν και εφόσον επιβεβαιωθεί, πιθανότατα θα δρομολογηθεί -από τη νεα περίοδο στη Marhaba 2019-  στη γραμμή Algeciras – Tangier Med παρέα με το MOROCCO STAR (16.071gt/1980).

Το LE RIF έχει χωρητικότητα 12.175gt (1.895 dwt), μήκος 129,44 μέτρα, πλάτος 21,62 μέτρα και βύθισμα 4,74 μέτρα. Μπορεί να μεταφέρει 1.000 επιβάτες και 300 Ι.Χ. ή 40 φορτηγά (850 γραμμικά μέτρα). Εξοπλίζεται με 2 κύριες μηχανές Pielstick 16PC2V diesel συνολικής ισχύος 11.770 kW και μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα 19 κόμβων.

[email protected]

Φωτο: Malcolm Cranfield