Στον απολογισμό της για το 2016, καθώς και στην ενίσχυση της θέσης της στη δυτική Μεσόγειο προχώρησε πρόσφατα η Μαροκινο-ελληνική AFRICA MOROCCO LINK (AML).
Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα του τύπου, η νεοσύστατη εταιρεία που από τον Ιούνιο του 2016 δραστηριοποιείται στη γραμμή Tanger Med – Algeciras με το πλοίο ΔΙΑΓΟΡΑΣ (13.000gt/1990), ενισχύει από φέτος ακόμη περισσότερο την παρουσία της στην περιοχή, προσθέτοντας ένα ακόμη πλοίο στο στόλο της. Παράλληλα, προχωρά στη ναύλωση ενός ακόμη πλοίου, το οποίο θα δρομολογηθεί σε νέες γραμμές που θα ανοίξουν στη δυτική Μεσόγειο.
Πιο συγκεκριμένα, η AML απέκτησε φέτος το MOROCCO STAR (16.071gt/1980), το οποίο ανακαινίσθηκε πλήρως στο Πέραμα και εν συνεχεία δεξαμενίστηκε στη Μάλτα, προτού αναλάβει υπηρεσία τον περασμένο Απρίλιο. Έχει ικανότητα μεταφοράς 935 επιβατών και 220 Ι.Χ. και από φέτος θα εκτελεί 6 δρομολόγια ημερησίως στη γραμμή Tanger Med – Algeciras, παρέα με το ΔΙΑΓΟΡΑΣ (13.000/1990), το οποίο δρομολογήθηκε πέρσι στην αρχή της περιόδου Marhaba 2016.
Αξίζει να σημειωθεί, ότι με την έναρξη της νέας περιόδου Marhaba 2017, η AML θα εγκαινιάσει παράλληλα και τις ολοκαίνουργιες εγκαταστάσεις που θα στεγάσουν τα κεντρικά γραφεία της στο κέντρο της Ταγγέρης, συνολικής επιφάνειας 650 τ.μ., τα οποία θα απασχολούν 50 υπαλλήλους.
Σύμφωνα με τον Αναπληρωτή Γενικό Διευθυντή της AML, κ. M’Fadel El Halaïssi: “η εταιρεία επωφελήθηκε σημαντικά από την εμπειρία των στελεχών της ελληνικής πλευράς, προκειμένου να προχωρήσει στην υλοποίηση των σχεδίων της για το άνοιγμα νέων γραμμών. H AML ήρθε για να μείνει και σήμερα βρίσκεται ήδη στο στάδιο της αναζήτησης και αγοράς νέων πλοίων, προκειμένου να επενδύσει σε νέες γραμμές όπως: Nador-Almeria, Tangier-Sète και Tangier-Genoa. Προς αυτή την κατεύθυνση, λοιπόν, έχουμε ήδη προχωρήσει στην υπογραφή συμφωνίας με το αρμόδιο υπουργείο Μεταφορών του Μαρόκου, προκειμένου να δημιουργηθούν αυτές οι νέες ακτοπλοϊκές συνδέσεις!».
Ο κ. M’Fadel El Halaïssi αναφέρθηκε επίσης και στις επιδόσεις τις νεοσύστατης εταιρείας, καθώς και στους νέους στόχους που έχουν τεθεί για το μέλλον. Ειδικότερα, υπογράμμισε ότι για το 2016 το πλοίο ΔΙΑΓΟΡΑΣ (13.000gt/1990) πήγε εξαιρετικά καλά. Μετέφερε συνολικά για λογαριασμό της AML 262.000 επιβάτες, 57.500 οχήματα, 10.000 φορτηγά και 2.000 λεωφορεία.
Για το 2017, όμως, ο στόχος που έχει τεθεί είναι αρκετά πιο φιλόδοξος, καθώς η εταιρεία επιδιώκει να “εκτοξεύσει” τις επιδόσεις της, μεταφέροντας συνολικά 634.000 επιβάτες, 158.000 οχήματα, 43.000 φορτηγά και 3.700 λεωφορεία! Δηλαδή, μιλάμε για εκτίναξη των βασικών της επιδόσεων κατά 240% (επιβάτες) και 274% (οχήματα) αντίστοιχα και μάλιστα σε μια περιοχή όπου δραστηριοποιούνται εταιρείες κολοσσοί (Baleària, Navieras Armas & Grimaldi) με νεότερα και μεγαλύτερα πλοία. Σύμφωνα με τους ιθύνοντες της εταιρείας, προκειμένου να επιτευχθούν οι ανωτέρω στόχοι, η AML θα προχωρήσει σύντομα στη ναύλωση και τρίτου πλοίου -ακούγεται το VASTERVIK (19.413gt/1986)- το οποίο θα δραστηριοποιηθεί και αυτό – σε κάποια από τις νέες γραμμές – στο πλαίσιο της περιόδου Marhaba 2017.
Σε κάθε περίπτωση, όμως, οι ανάγκες παραμένουν τεράστιες, καθώς 40.000 επιβάτες συνολικά διασχίζουν τη Μεσόγειο κάθε μέρα, κατά τη διάρκεια της συγκεκριμένης περιόδου. Ωστόσο, οι φιλοδοξίες της AML δεν φαίνεται να σταματούν στη Μεσόγειο, καθώς σύμφωνα με τα λεγόμενα του κ. El Halaïssi η νεοσύστατη εταιρεία σχεδιάζει και μελετά ήδη νέες ακτοπλοϊκές γραμμές που θα συνδέουν το Μαρόκο με την Ιταλία, αλλά και με τη Μέση Ανατολή και την υποσαχάρια Αφρική. Για το σκοπό αυτό, η AML σκοπεύει να αποκτήσει 5 ακόμη πλοία μέχρι το 2020-2021. Γεγονός, που αναμφίβολα θα διαταράξει τις ήδη ευαίσθητες ισορροπίες με τους κολοσσούς της δυτικής Μεσογείου.
Άραγε θα τα καταφέρει;
φωτο: Attica Group