Seanergy Maritime Holdings: Αύξηση τζίρου κατά 116% και επιστροφή στην κερδοφορία το 2017

Seanergy maritime

Σε πορεία ανόδου βρίσκεται η εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακή εταιρεία Seanergy Maritime Holdings Corp.

Πιο συγκεκριμένα για το τέταρτο τρίμηνο του 2017 τα οικονομικά αποτελέσματα:

Αύξηση καθαρού κύκλου εργασιών κατά 123% στα 24,3 εκ. δολάρια σε σύγκριση με 10,9 εκ. δολάρια το τέταρτο τρίμηνο του 2016. Τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν στα 7,8 εκ. δολάρια σε σύγκριση με ζημιές 1,4 εκ. δολάρια το τέταρτο τρίμηνο του 2016

Οι καθαρές ζημιές σχεδόν εκμηδενίστηκαν στα 0,1 εκ. δολάρια το τέταρτο τρίμηνο του 2017 σε σύγκριση με 6,9 εκ. δολάρια το τέταρτο τρίμηνο του 2016

Κύρια στοιχεία για το πλήρες έτος 2017:

Αύξηση καθαρού κύκλου εργασιών κατά 116% στα 74,8 εκ. δολάρια έναντι 34,7 εκ. δολαρίων το 2016. Τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε 25,5 εκ. δολάρια σε σύγκριση με ζημιές 5,7 εκ. δολάρια για το έτος 2016

Οι καθαρές ζημιές της Seanergy Maritime Holdings Corp μειώθηκαν σημαντικά στα 3,2 εκ. δολάρια για το έτος 2017, έναντι 24,6 εκ. δολαρίων για το έτος 2016. Τα ίδια κεφάλαια της Εταιρείας ανήλθαν σε 41,3 εκ. δολάρια, αυξημένα κατά 34% από 30,8 εκ. δολάρια το 2016.

«Τα οικονομικά αποτελέσματα της Seanergy Maritime Holdings Corp ήταν ιδιαίτερα θετικά για το τέταρτο τρίμηνο και το δωδεκάμηνο του 2017. Πετύχαμε σημαντική βελτίωση στα οικονομικά μεγέθη της Εταιρείας χάρη στα υψηλότερα ναύλα που επικράτησαν στην αγορά, καθώς και βελτίωση της κεφαλαιακής μας διάρθρωσης με μείωση του δανεισμού μας. Η θετική αυτή πορεία είναι σε μεγάλο βαθμό αποτέλεσμα της στρατηγικής τοποθέτησης της εταιρείας στον κλάδο των πλοίων Capesize. Κατά τη διάρκεια του τέταρτου τριμήνου του 2017, ο στόλος μας επωφελήθηκε σημαντικά από την ενίσχυση της ναυλαγοράς των φορτηγών πλοίων Capesize, επιβεβαιώνοντας την εμπορική στρατηγική μας» δήλωσε ο Σταμάτης Τσαντάνης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας:

«Ο μέσος ημερήσιος ναύλος των πλοίων Capesize της Εταιρείας ανήλθε στα $18.505, αυξημένος κατά 152% σε σχέση με το τέταρτο τρίμηνο του 2016. Για το δωδεκάμηνο του 2017 ο αντίστοιχος μέσος ημερήσιος ναύλος διαμορφώθηκε στα $13.047, αυξημένος κατά 152% σε σχέση με το 2016.

Η βελτίωση στην ναυλαγορά οδήγησε σε ενίσχυση των οικονομικών μεγεθών καθώς τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) διαμορφώθηκαν στα 7,8 εκ. δολάρια το τέταρτο τρίμηνο του 2017, σε σχέση με ζημιές 1,4 εκ. δολαρίων το αντίστοιχο τρίμηνο του 2016. Επιπρόσθετα, η Εταιρεία πέτυχε μεγάλη βελτίωση στην κερδοφορία της, καταγράφοντας οριακές ζημιές 116 χιλιάδων δολαρίων, έναντι ζημιών ύψους 6,9 εκ. δολαρίων στην ίδια περίοδο του 2016» και προσέθεσε:

«Κατά τη διάρκεια του 2017 βελτιώσαμε περαιτέρω τη κεφαλαιακή διάρθρωση της Εταιρείας με μείωση του χρέους κατά 13,8 εκ. δολάρια και αύξηση των ιδίων κεφαλαίων κατά 10,5 εκ. δολάρια – μία αύξηση της τάξεως του 34% σε σχέση με το 2016.

Επιπρόσθετα κατά την διάρκεια του 2017 η εταιρεία μας προχώρησε στην αγορά ενός ακόμα μοντέρνου πλοίου τύπου Capesize, τo οποίο αύξησε τα έσοδα μας κατά 3,1 εκ., μέσα στις πρώτες 214 μέρες λειτουργίας του.

Συνολικά, η άνοδος των αξιών των πρόσφατων τριών αγορών μας σε συνδυασμό με το κέρδος από την επιτυχημένη αναχρηματοδότηση ενός πλοίου τύπου Capesize, έχουν αποφέρει υπεραξία που υπερβαίνει τα 29 εκ. δολάρια, ή 119% σε σχέση με το σύνολο των αντληθέντων κεφαλαίων από τον Αύγουστο του 2016 και μετά.

Η ικανότητά της εταιρείας μας να επενδύει σε αγορές πλοίων την κατάλληλη χρονική στιγμή είναι αποδεδειγμένη και μας δίνει τη δυνατότητα να επωφεληθούμε σημαντικά από την ανοδική τάση της αγοράς»

Αναφορικά με τα θεμελιώδη στοιχεία της αγοράς ξηρού φορτίου ο Σταμάτης Τσαντάνης τόνισε:

« Παρατηρήθηκε σταθερά ανοδική πορεία στη ναυλαγορά των φορτηγών πλοίων Capesize καθώς ο μέσος όρος του σχετικού δείκτη “Baltic Capesize Index” (BCI) αυξήθηκε στις 2.108 μονάδες, δηλαδή κατά 105% έναντι της αντίστοιχης περιόδου του 2016. Καθώς οι παραγγελίες νεότευκτων πλοίων τύπου Capesize παραμένουν σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα, παραμένουμε συγκρατημένα αισιόδοξοι ότι η περιορισμένη προσφορά πλοίων θα συμβάλλει σε περαιτέρω άνοδο των ναύλων και των σχετικών αξιών στα επόμενα χρόνια. Η αύξηση της ζήτησης για μεταφορά ξηρών φορτίων αναμένεται να διαμορφωθεί σε 2,7%, το 2018 ενώ η μεταφορά των κύριων πρώτων υλών σε πλοία τύπου Capesize θα παρουσιάσει αύξηση που θα ξεπεράσει το 4,3%.

Τέλος, όσον αφορά το πρώτο τρίμηνο του 2018, τα πλοία τύπου Capesize της εταιρείας είναι ναυλωμένα για το 78% των διαθέσιμων ημερών, με μέσο ημερήσιο ναύλο της τάξης των 15.920 δολαρίων. Συγκριτικά, τα επίπεδα αυτά είναι αυξημένα κατά 42% σε σχέση με την μέση τιμή του δείκτη ναυλαγοράς BCI για το πρώτο τρίμηνο του 2017 και κατά 489% σε σχέση με την αντίστοιχη μέση τιμή του πρώτου τριμήνου του 2016».