Η παγκόσμια οικονομική κρίση είχε ως αποτέλεσμα και στη ναυτιλία οι ισχυροί να γίνουν ισχυρότεροι και οι μικροί μικρότεροι. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 65% του ελληνόκτητου στόλου ανήκει στους 40 μεγαλύτερους Έλληνες εφοπλιστές με βάση τη συνολική μεταφορική ικανότητα (dwt) των πλοίων τους και όχι τον αριθμό τους. Σύμφωνα με έρευνα του τον βρετανικού ναυλομεσιτικού οίκου Clarkson’s, οι 40 μεγαλύτεροι Έλληνες εφοπλιστές ελέγχουν έναν στόλο συνολικής μεταφορικής ικανότητας 230,5 εκατ. τόνους dw.
Πρώτος στον χρυσό κατάλογο με βάση πάντοτε τη χωρητικότητα και όχι τον αριθμό πλοίων, είναι ο όμιλος Αγγελικούση με έναν στόλο 137 πλοίων συνολικής μεταφορικής ικανότητας 26,02 εκατ. τόνων.
Στη δεύτερη θέση βρίσκεται ο Γιώργος Οικονόμου με 115 πλοία μεταφορικής ικανότητας 14,79 εκατ. τόνους.
Στην τρίτη θέση βρίσκεται ο όμιλος Navios της Αγγελικής Φράγκου με 146 πλοία μεταφορικής ικανότητας 14,39 εκατ. τόνων.
Στην τέταρτη θέση είναι ο Γιώργος Προκοπίου με την Dynacom tankers με 112 πλοία χωρητικότητας 13,9 εκατομμυρίων τόνων.
Στην πέμπτη θέση βρίσκουμε τον όμιλο Τσάκου με έναν στόλο 90 πλοίων, μεταφορικής ικανότητας 9,27 εκατ. τόνων.
Την 10άδα ολοκληρώνουν οι:
– Thenamaris του Ντίνου Μαρτίνου με 89 πλοία μεταφορικής ικανότητας 9,25 εκατ. τόνοων,
– Star Bulk Carriers του Πέτρου Παππά με 78 πλοία, 8,63 εκατ. dwt,
– Minerva Marine Inc. του Ανδρέα Μαρτίνου με 65 πλοία, 7,43 εκατ. dwt,
– Marmaras Navigation του Διαμαντή Διαμαντίδη με 50 πλοία μεταφορικής ικανότητας 7,08 εκατ. dwt και
– η Alpha Tankers & Frt. της Άννας Αγγελικούση με 44, μεταφορικής ικανότητας 6.80 εκατ. τόνων.
newmoney.gr