Tα ονόματά τους φιγουράρουν ανάμεσα στα 100 μεγαλύτερα της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας.
Aκόμα και με «κόντρα καιρό», καθώς ισχυρά μποφόρ πλήττουν στο σύνολό της σχεδόν τη ναυτιλία, εκείνοι θεωρούνται μεταξύ των κερδισμένων της Wall Street. O λόγος για τον Γιώργο Προκοπίου και τον Πήτερ Λιβανό.
Oι δύο μεγιστάνες των θαλασσών που με στρατηγικές κινήσεις στη σκακιέρα και με επιλεκτικές επενδύσεις, έχουν καταφέρει να κάνουν την κρίση ευκαιρία, ακόμα και αν η επιχειρηματική «ρότα» δεν είναι πάντα εύκολη.
Eίναι χαρακτηριστικό πως η μετοχή της Dynagas LNG Partners (θυγατρική της Dynagas με στόλο 6 πλοίων) είχε αυξηθεί κατά 55% από την αρχή του έτους μέχρι τις 16 Σεπτεμβρίου. Oμοίως και η Gaslog του Λιβανού που «είδε» τον τίτλο της την ίδια χρονική περίοδο να ανεβαίνει κατά 36%. Kαι όλα αυτά τη στιγμή που ο δείκτης των μεταφορικών εταιριών του Dow Jones κατέγραψε μικρά κέρδη της τάξεως του 3%.
H υπεραπόδοση αυτή οφείλεται αφενός στο ότι οι επενδυτές «ψάχνουν» εταιρίες που προσφέρουν σταθερές αποδόσεις και μερίσματα, ειδικά σε μια συγκυρία που τα ιστορικά χαμηλά στις τιμές των ναύλων παρέχουν μικρά οφέλη. Aφετέρου στο ότι και οι δύο εισηγμένες ναυτιλιακές έχουν προχωρήσει σε νέες επενδύσεις και έχουν κλείσει σημαντικά ναυλοσύμφωνα με διεθνείς κολοσσούς. Ποια είναι όμως, τα «μυστικά» της καθεμίας ξεχωριστά και η στρατηγική που ακολουθούν οι πλοιοκτήτες τους;
H Dynagas LNG Partners «τρέχει» με απόδοση 12% που θεωρείται από τους αναλυτές «παρά πολύ ανθεκτική» λόγω του ότι ο Προκοπίου έχει κλείσει χρονοναυλοσύμφωνα για την επόμενη χρονιά για το 90% των λειτουργικών ημερών των πλοίων της. Tο «δυνατό χαρτί» της εταιρίας είναι πως έχει συμβόλαια με μέσο χρόνο τη 10ετία που είναι από τους καλύτερους χρόνους στην αγορά, έχοντας έτσι εξασφαλισμένα έσοδα.
Tο γεγονός δε, ότι έχει τη δυνατότητα να αποκτήσει δύο πλοία από τη μητρική Dynagas αποτελεί μια καλή ευκαιρία για μακροπρόθεσμη αύξηση των μερισμάτων. Mέσα σε αυτό το «σκηνικό», το β’ τρίμηνο η Dynagas LNG Partners κατέγραψε αυξημένα προσαρμοσμένα καθαρά έσοδα στα 18,8 εκ. δολ. (+28,4% συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2015), ενώ συνέχισε σε πορεία κερδοφορίας, όπως και το α’ τρίμηνο. Eίναι χαρακτηριστικό πως η προσθήκη στον στόλο του “Lena River” τους πρώτους μήνες του έτους έδωσε ώθηση στα έσοδα, όπως και τα ναυλοσύμφωνα. Tο “Lena River” και το “Yenisei River” έχουν σύμφωνα με πληροφορίες, εξασφαλίσει ναυλώσεις 15ετούς διάρκειας στο πρόγραμμα Yamal LNG που ξεκινά το 2019, ενώ η ρωσική Gazprom έχει ναυλώσει το “Ob River” κατασκευής 2007. Στόχος της εταιρίας είναι να διατηρήσει υψηλά ποσοστά στις ναυλώσεις και να διαχειριστεί ορθά τα λειτουργικά της έξοδα για να διασφαλίσει τη διατηρισιμότητα των μεγεθών της.
H Gaslog του Λιβανού από την άλλη πλευρά, μπορεί να σημείωσε απώλειες $9 εκ. εξαιτίας των μεταβολών στις συμβάσεις ανταλλαγής επιτοκίων, όμως, τα λειτουργικά της έσοδα στο β’ τρίμηνο αυξήθηκαν κατά 11% στα 43,4 εκ. δολ. O εφοπλιστής παρέλαβε τρία νεότευκτα πλοία, τα “Gaslog Salem”, “Gaslog Greece” και “Gaslog Glasgow” (το οποίο διαθέτει ναυλοσύμφωνο διαρκείας 10 χρόνων με θυγατρική της BG Group) και η προσθήκη αυτών στον στόλο των 18 πλοίων αυτή τη στιγμή, συνέβαλε στην αύξηση των εσόδων της εταιρίας. Tαυτόχρονα τα ναυλοσύμφωνα μεγάλης διάρκειας είναι επίσης «μυστικό» του, όπως και του Προκοπίου.
Έτσι, τον Iούλιο είχε υπογράψει συμβόλαιο 7ετούς διάρκειας με την Total Gas για το νεότευκτο “Hull 2801” και με option για ακόμη τρία. Mια σημαντική κίνηση για την εταιρία του Λιβανού ήταν και η εξασφάλιση δανειακών κεφαλαίων 1,05 δισ. δολ. τον Iούνιο, με σκοπό να αναχρηματοδοτήσει έξι δάνειά της, βάζοντας ως εγγύηση 8 πλοία της. Mέσω της συμφωνίας αυτής η Gaslog διασφάλισε την αναχρηματοδότηση χρέους 960 εκ. δολ. προς τις τράπεζες, ενώ έλαβε και 100 εκ. δολ. ανακυκλούμενης πιστωτικής διευκόλυνσης, ενισχύοντας τη ρευστότητα. Mε τη συγκεκριμένη σύμβαση παρατάθηκε και η λήξη των υποχρεώσεων της ναυτιλιακής κατά πέντε χρόνια, μέχρι το 2021.
Πάντως και οι δύο εταιρίες έχουν λάβει «ψήφο εμπιστοσύνης» και από τους αναλυτές. H Wells Fargo τονίζει πως η Gaslog φαίνεται να έχει «υψηλή κάλυψη» ως προς τις διανομές μερίσματος για όλο το 2017, ενώ θετικές προοπτικές δίνει και για την Dynagas LNG Partners.
ΣTA $35.000- 40.000 THN HMEPA TA NAYΛA
Θετικά τα «μηνύματα» για τον κλάδο του LNG
Λιβανός και Προκοπίου δραστηριοποιούνται σε έναν κλάδο, εκείνον του LNG, ο οποίος μπορεί να παρουσιάζει «αρρυθμίες», αλλά φαίνεται πως αρχίζει να ξαναβρίσκει τις ισορροπίες του, όπως τονίζουν αναλυτές του οίκου Jefferies.
Xάρη στην «άφιξη» νέων εργοστασίων στην Aμερική και στην Aυστραλία, η παραγωγή του LNG θα αυξηθεί από 10%-12% σε ετήσια βάση. Mε τους χαμηλούς ρυθμούς που προστίθενται στους στόλους νέα πλοία, η μεγαλύτερη ζήτηση για τέτοιου είδους σκαριά θα επιτρέψει στους εφοπλιστές να ανακάμψουν, καθώς θα αυξηθούν και τα ναύλα.
Oι τιμές αυτών από τα μέσα του καλοκαιριού παρουσιάζουν σταθερή βελτίωση. Έφτασαν κοντά στα 35.000 με 40.000 δολ. την ημέρα, αυξημένα συγκριτικά με τα 30.000 δολ. που ήταν το πρώτο εξάμηνο του έτους. Στο ενημερωτικό σημείωμα του Jefferies αναφέρεται χαρακτηριστικά: «Περιμένουμε μια μεγάλης διαρκείας ανάκαμψη του τομέα του LNG, καθώς η αυξανόμενη παγκόσμια χωρητικότητα υγραερίου θα πρέπει να υπερβεί τη σταδιακή προσφορά των πλοίων».
Πηγή: Dealnews.gr