Κοινή γραμμή πλεύσης για Costamare και Υork Capital

 

«Πρόσω ολοταχώς» η δυναμική Costamare, με «πλάτες» το joint venture με την York Capital και το «κίτρινο» χρήμα.

 

Βαθιά το χέρι στην τσέπη βάζει η οικογένεια Κωνσταντακοπούλου, ιδιοκτήτρια της ναυτιλιακής εταιρείας Costamare, καθώς, στο πλαίσιο του joint venture που διατηρεί με την York Capital, έχει καταρτίσει και εξελίσσει κολοσσιαίο επενδυτικό πρόγραμμα ύψους ενός δισεκατομμυρίου δολαρίων.

Αύξηση μεγεθών και κερδοφορία.

 

Η Costamare είδε τα μεγέθη της να βελτιώνονται στη διάρκεια του 2013. Η εταιρεία ανακοίνωσε στη χρήση του 2013 αυξημένα έσοδα και κέρδη, σε σύγκριση με τα περυσινά.

Τα έσοδα της Costamare για το 2013 ανήλθαν στα 414,24 εκατ. δολ. έναντι 386,15 εκατ. δολ. το 2012 και τα κέρδη αυξήθηκαν στα 103 εκατ. δολ. έναντι 81,12 εκατ. δολ. στη χρήση 2012.

Στη διάρκεια του τρίτου τριμήνου τα έσοδα της εταιρείας ανήλθαν στα 112,54 εκατ. δολ. έναντι 95,19 εκατ. δολ. το αντίστοιχο διάστημα του 2012 και τα κέρδη αυξήθηκαν στα 26,85 εκατ. δολ. έναντι 22,9 εκατ. δολ. το τρίτο τρίμηνο του 2012.

Η αύξηση των εσόδων, σύμφωνα και με δημοσίευμα της Ναυτεμπορικής, οφείλεται κυρίως στη μεγέθυνση του στόλου της εταιρείας, καθώς οι ναύλοι σε όσες συμφωνίες ανανεώθηκαν το 2013 κινήθηκαν πτωτικά. Η Costamare παρέλαβε στη διάρκεια του 2013 επτά νεότευκτα πλοία και από «δεύτερο χέρι» συνολικής μεταφορικής ικανότητας 67.717 teu, ενώ πούλησε τρία πλοία συνολικής μεταφορικής ικανότητας 11.343 teu.

Ο στόλος

Η Costamare έχει συμφωνήσει με το York Capital, με το οποίο έχουν ιδρύσει ένα joint venture, να προχωρήσουν από κοινού στην παραγγελία εννέα πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με μεταφορική ικανότητα μεταξύ 9.000 και 14.000 teu σε συνεργασία με το fund York Capital Management. Τα πλοία αναμένεται να παραληφθούν μεταξύ του τέταρτου τριμήνου του 2015 και του τρίτου τριμήνου του 2016.

Επίσης, το joint venture των δύο επιχειρήσεων έχει αποκτήσει ήδη τρία second hand πλοία.

Από τα 12 συνολικά containerships του joint venture, πέντε από τα υπό ναυπήγηση, μεταφορικής ικανότητας 14.000 teu το ένα έχει ναυλωθεί στην Evergreen. Η συμφωνία αυτή υπολογιζόμενης και της οψιόν που περιλαμβάνει, αναμένεται να αποφέρει στο joint venture έσοδα ύψους 850 εκατ. δολ.

Επιλεκτική ανάπτυξη και ελαχιστοποίηση ρίσκων

Σε δηλώσεις του, ο οικονομικός διευθυντής της Costamare Γρηγόρης Ζήκος τόνισε ότι η εταιρεία, που φέτος συμπληρώνει 40 χρόνια από την ίδρυσή της, είναι τοποθετημένη πολύ καλά στην Αγορά, έτσι ώστε να συνεχίσει την επιλεκτική ανάπτυξή της.

Πρόσθεσε επίσης ότι με τις υφιστάμενες συμφωνίες ναύλωσης το ρίσκο για την Costamare είναι ελάχιστο, καθώς στη διάρκεια του τρέχοντος έτους οι ναυλώσεις που λήγουν αποτελούν μόλις το 3% των συμβολαιοποιημένων για το 2014 εσόδων της εταιρείας.

Αναχρηματοδότηση made in China και από διάθεση μετοχών

Επίσης αξίζει να σημειωθεί ότι η Costamare συμφώνησε με κινεζικό χρηματοπιστωτικό ίδρυμα την αναχρηματοδότηση τριών νεότευκτων πλοίων με σύμβαση sale and lease back διάρκειας δέκα ετών.

Πρόκειται για δύο νεότευκτα που η Costamare αναμένεται να παραλάβει τους επόμενους δύο μήνες και ένα επίσης νεότευκτο που παρέλαβε στις 14 Ιανουαρίου. Τα εν λόγω πλοία είναι τα τελευταία του προηγούμενου επενδυτικού προγράμματος της εταιρείας που περιλάμβανε την κατασκευή 10 containerships.

Στο πλαίσιο της συμφωνίας sale and lase back, τα πλοία θα ναυλωθούν με bareboat από θυγατρικές της Costamare, ενώ θα εξακολουθήσουν να απασχολούνται στις ναυλώσεις που έχουν.

Η Costamare άντλησε μόλις πριν από μία εβδομάδα στις 21 Ιανουαρίου 100 εκατ. δολ. από τη διάθεση προνομιούχων μετοχών. Τα κεφάλαια θα χρησιμοποιηθούν για την απόκτηση πλοίων μέσω του joint venture με το York Capital.

Τέλος, να σημειωθεί ότι η εταιρεία ελέγχει ένα στόλο από 67 πλοία, συμπεριλαμβανομένων και των υπό ναυπήγηση σε συνεργασία με το York Capital, συνολικής μεταφορικής ικανότητας 438.000 teu.

 

www.dealnews.gr