Ημέρες ή και εβδομάδες θα χρειαστούν για το άνοιγμα της διώρυγας του Σουέζ

Σε μερικές ημέρες ή και εβδομάδες θα μπορούσε να ανοίξει ξανά η διώρυγα του Σουέζ, κι ενώ οι προσπάθειες για την αποκόλληση του τεράστιου πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Ever Given συνεχίζονται.

Το πλοίο μήκους 400 μέτρων, έχει προσαράξει εδώ και τέσσερις ημέρες, με αποτέλεσμα να μπλοκάρει την κρίσιμη οδό για την παγκόσμια εμπορική ναυσιπλοΐα.

Από τη νύχτα της Τρίτης προς Τετάρτη, δεκάδες πλοία παραμένουν αποκλεισμένα και στα δύο άκρα του καναλιού, όπως και στην περιοχή αναμονής στο κέντρο της διώρυγας του Σουέζ, με αποτέλεσμα σημαντικές καθυστερήσεις στις παραδόσεις πετρελαίου και άλλων προϊόντων.

[youtube id=”T-n38Vc80ig”]

Η αιγυπτιακή αρχή της διώρυγας του Σουέζ (SCA) προσπαθεί να αποκολλήσει το πλοίο βάρους άνω των 220.000 τόνων, ενώ πρέπει να απομακρυνθούν 15.000-20.000 κυβικά μέτρα άμμου για να επιτευχθεί βάθος 12 έως 16 μέτρων και να μπορεί να πλεύσει και πάλι το Ever Given.

«Χρησιμοποιούνται ρυμουλκά και βυθοκόροι για να σπάσουν βράχοι» και να μπορέσει να απελευθερωθεί το σκάφος, δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο στέλεχος της ιαπωνικής εταιρίας Shoei Kisen Kaisha, στην οποία ανήκει το πλοίο.

Αιγύπτιος αξιωματούχος αναμένει αποκατάσταση τις επόμενες ημέρες

Ο Μοχάμπ Μαμίς, σύμβουλος του Αιγύπτιου προέδρου Αμπντέλ Φατάχ αλ-Σίσι σε θέματα λιμένων, δήλωσε αργά χθες βράδυ στο Γαλλικό Πρακτορείο ότι η ναυσιπλοΐα θα αποκατασταθεί «μέσα σε 48 με 72 ώρες το πολύ».
«Έχω εμπειρία με πολλές επιχειρήσεις διάσωσης αυτού του τύπου και, ως πρώην πρόεδρος της Αρχής της Διώρυγας του Σουέζ, γνωρίζω κάθε εκατοστό του καναλιού», πρόσθεσε ο Μαμίς, που επέβλεψε την πρόσφατη επέκταση αυτής της θαλάσσιας διόδου, από όπου περνά, σύμφωνα με ειδικούς, περίπου το 10% του διεθνούς θαλάσσιου εμπορίου.

Αμφισβητούν τις εκτιμήσεις της αιγυπτιακής πλευράς

Ωστόσο μερικές ώρες νωρίτερα η ολλανδική εταιρία Smit Salvage είχε προβλέψει ότι η επιχείρηση μπορεί να κρατήσει «ημέρες ακόμα και εβδομάδες».

Η εταιρία διαχείρισης του σκάφους Evergreen Marine Corp, με έδρα την Ταϊβάν, ανέθεσε στην Smit Salvage και την ιαπωνική εταιρία Nippon Salvage να εκπονήσουν «ένα αποτελεσματικότερο σχέδιο» για την αποκόλληση του πλοίου. Οι πρώτοι ειδικοί έφθασαν χθες.

Ο κολοσσός των θαλάσσιων μεταφορών Maersk και η γερμανική Hapag-Lloyd ανέφεραν χθες ότι εξετάζουν να εκτρέπουν τα πλοία τους ώστε να περνούν από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, μια παράκαμψη πολλών χιλιάδων χιλιομέτρων γύρω από την αφρικανική ήπειρο.