Τρόπους για την αντιστροφή των αρνητικών προοπτικών σχετικά με τη δραστηριότητα της κρουαζιέρας στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου, η οποία πλήττεται από το κλίμα ανασφάλειας που έχει διαμορφωθεί σε σειρά χωρών, αναμένεται να αναζητήσουν στελέχη του κλάδου το αμέσως προσεχές διάστημα. Στο πλαίσιο αυτό, σημαντικές είναι οι προσδοκίες που έχουν καλλιεργηθεί από την πρόσφατη ολοκλήρωση δύο ιδιωτικοποιήσεων, του ΟΛΠ, που αποκτήθηκε από τον κινεζικό όμιλο της Cosco, και των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, που πλέον διαχειρίζεται η γερμανική Fraport.
Οπως προκύπτει, οι νέοι διαχειριστές σχεδιάζουν την ανάδειξη της Ελλάδας σε έναν από τους σημαντικότερους διεθνείς προορισμούς κρουαζιέρας και σε βασική πύλη εισόδου για την περιοχή της Κεντρικής και Ανατολικής Μεσογείου. Ηδη, αμφότεροι οι όμιλοι δρομολογούν σημαντικές επενδύσεις για την αναβάθμιση των υποδομών και υπηρεσιών κρουαζιέρας, που αναμένεται να ενισχύσουν τις προοπτικές προσέλκυσης περισσότερων επιβατών. Οι δυνατότητες είναι πολύ μεγάλες, ιδίως αν συνεκτιμηθεί η δέσμευση της Fraport να ενισχύσει τη σύνδεση των ελληνικών αεροδρομίων με σημαντικές ευρωπαϊκές αγορές «κλειδιά» για τον τουρισμό.
Αυτά επισημαίνονται, μεταξύ άλλων, ενόψει του 4ου Συνεδρίου Κρουαζιέρας των Ποσειδωνίων, το οποίο πρόκειται να πραγματοποιηθεί φέτος την άνοιξη, φέρνοντας σε επαφή στελέχη της διεθνούς βιομηχανίας της κρουαζιέρας με Ελληνες παράγοντες της αγοράς, όπως επίσης και λιμάνια. Παράλληλα, σημαντικές κρίνονται και οι παράλληλες δραστηριότητες του συνεδρίου, με στόχο την επίλυση χρόνιων πρακτικών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν πολλά από τα δημοφιλή λιμάνια κρουαζιέρας, με χαρακτηριστικότερη την ισορροπημένη κατανομή των αφίξεων των πλοίων, ώστε να αποφεύγεται η ταυτόχρονη παρουσία χιλιάδων επιβατών κρουαζιέρας σε ένα νησί.
kathimerini.gr
έντυπη έκδοση