δεξαμενόπλοιο
ΠΟΝΤΟΠΟΡΟΣ

Μάλτα: Φορτωμένο με μετανάστες το δεξαμενόπλοιο Maersk Etienne εδώ και ένα μήνα

Συνεχίζει να βρίσκεται εγκλωβισμένο στη Μάλτα το δεξαμενόπλοιο Maersk Etienne.

Η μεταναστευτική κρίση από την Αφρική είναι ένα υπαρκτό πρόβλημα και όποιος ζει στην Ευρώπη το ζει καθημερινά. Τον Μάρτιο του 2019, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δήλωσε ότι η μεταναστευτική κρίση έληξε, αλλά οι πρόσφατες εξελίξεις στα χωρικά ύδατα της Μάλτας φαίνεται να επιβαιβεώνουν το ακριβώς αντίθετο.

Όλα ξεκίνησαν πριν από ένα μήνα όταν ο ναυτιλιακός κολοσσός της Maersk έτεινε χείρα βοηθείας στις αρχές της Μάλτας όταν απάντησαν θετικά σε αιτήματα για βοήθεια σε ένα κοντινό σκάφος που βρισκόταν σε κίνδυνο. Το nautilia.gr είχε κάνει εκτενή αναφορά για το περιστατικό.

Το Maersk Etienne έφτασε στο σημείο και βρήκε ένα ξύλινο αλιευτικό σκάφος να μεταφέρει 27 Αφρικανούς μετανάστες – συμπεριλαμβανομένης μιας εγκύου γυναίκας και ενός παιδιού και το πλήρωμα του πλοίου διέσωσε και τους 27 μετανάστες.
Αφού άλλαξε τη ρότα του και κατέπλευσαι στο αγκυροβόλιο της Μάλτας, το δεξαμενόπλοιο περίμενε το πράσινο φως από τις αρχές της χώρας για να δέσει στο λιμάνι της Βαλέτας και να βοηθήσει τους μετανάστες να φτάσουν στη Μάλτα με ασφάλεια.

maersk etienne migrants

maersk etienne migrants.1jpeg

Όπως πολύ σωστά είχαμε προβλέψει, το πλοίο ακόμα περιμένει έγκριση από τη Μάλτα, με την κατάσταση να έχει αρχίσει να ξεφεύγει.
Υπάρχει μια ολοένα αυξανόμενη τάση από χώρες υποδοχής πρώτης γραμμής όπως η Ιταλία και η Μάλτα: τα σκάφη που διέσωσαν μετανάστες συχνά να στερούνται άδειας για την αποβίβαση των διασωθέντων.

Οι νόμοι του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO) υπαγορεύουν στα σκάφη που βρίσκονται κοντά σε πλοίο που κινδινεύει, πως έχουν υποχρέωση να ανταποκριθούν. Οι διασωθέντες μετανάστες μεταφέρονται στη συνέχεια σε ένα κοντινό λιμάνι.
Το βασικό ερώτημα παραμένει. Αφού η κυβέρνηση της Μάλτας ζήτησε από το δεξαμενόπλοιο να σώσει τους μετανάστες, γιατί δεν επέτρεψε στο πλοίο να δέσει στο λιμάνι; Ο χρόνος εξαντλείται για το πλήρωμα και εξαντλείται γρήγορα.
Στο βίντεο μπορείτε να παρακολουθήσετε τις δηλώσεις του πλοιάρχου για το πως έχει εξελιχθεί η κατάσταση.

Μια ωρολογιακή βόμβα
Ένα τυπικό δεξαμενόπλοιο έχει σχεδιαστεί για να φιλοξενεί τα λίγα μέλη του πληρώματος. Οι προμήθειες στο σκάφος διαρκούν συνήθως για ένα μήνα και αυτές προορίζονται μόνο για το πλήρωμα.

Στην περίπτωση του Maersk Etienne έγινε ότι ακριβώς είχαμε γράψει στις 10 Αυγούστου, δηλαδή ακριβώς ένα μήνα πριν. Οι προμήθειες τροφίμων στο δεξαμενόπλοιο εξαντλούνται με ταχύτατο ρυθμό, και μαζί και η υπομονή αυτών που βρίσκονται στο πλοίο.
Τη Δευτέρα 7 Σεπτεμβρίου, τρεις από τους μετανάστες πήδηξαν στη θάλασσα, επισημαίνοντας τη σοβαρότητα της κατάστασης. Ο πλοίαρχος και το πλήρωμα εφάρμοσαν γρήγορα τις διαδικασίες διάσωσης και για τα τρία άτομα σώθηκαν τα οποία επέστρεψαν στο πλοίο όπου τους δόθηκε η δέουσα φροντίδα.

Η άρνηση της Μάλτας και άλλων χωρών να επιτρέψουν σε δεξαμενόπλοιο μιάς τόσο μεγάλης παγκοσμίως εταιρείας, όπως η Maersk, αντανακλά μια κλιμάκωση των σκληρών τακτικών που εφαρμόζονται εναντίον των μεταναστών. Από την πλευρά τους οι χώρες της Μεσσογείου ανάμεσα τους και η Ελλάδα, ασφυκτιούν από τον μεγάλο αριθμό παράνομων μεταναστών που έχει μαζευτεί. Από την άλλη πλευρά είναι οι ναυτιλιακές εταιρείες και τα πλοία τα οποία είναι υποχρεωμένα να βοθήσουν και καταλήγουν να μπλέκουν σε μια περιπέτεια με απρόβλεπτο τέλος.