Μετά τη φουρτούνα φαίνεται να διαγράφεται αργά – αργά το ουράνιο τόξο στην ελληνική κρουαζιέρα καθώς πλέον οι Υπηρεσίες του Υπουργείου Θαλασσίων Υποθέσεων μάλλον αντελήφθησαν επιτέλους τα προβλήματα ανταγωνιστικότητας που αντιμετωπίζει το ελληνικό κρουαζιερόπλοιο.
Σε ερώτηση του n@utilia.gr προς τον Υπουργό Γιάννη Διαμαντίδη, εάν εμμένει στη δήλωσή του ότι ο κ. Κωστάκης Λοΐζος εξαπάτησε το ΥΘΥΝΑΛ, ο κ. Διαμαντίδης ήταν πολύ ήπιος και μπορεί βέβαια να μην απολογήθηκε για τη δήλωσή του, άφησε όμως να γίνει κατανοητό ότι θα προτιμούσε να μην είχε κάνει τη συγκεκριμένη διατύπωση.
Αναλυτικά απάντησε: Με τον κ. Λοΐζου δεν έχω τίποτε προσωπικά ούτε τον ήξερα, τον γνώρισα εδώ πέρα, υπάρχει μια εκκρεμότητα την οποία τη βρήκα εδώ και πολλά χρόνια. Υπήρξε ένας νόμος, ο οποίος αποδεικνύεται εκ των πραγμάτων ότι δεν ήταν καλός νόμος και το γνωρίζει και ο κ. Λοΐζος και μου το είπε. Εγώ έκανα μια συγκεκριμένη πρόταση την οποία τη δέχτηκε, να ζητήσω να αποστείλω ερώτημα για γνωμοδότηση στο Νομικό Συμβούλιο του κράτους και μέσα από αυτή τη γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του κράτους θα δω τι μπορώ να πράξω.
Ο κ. Λοϊζος, επιχειρηματίας είναι, τα συμφέροντά του κοιτάει, καλά κάνει όπως όλοι οι επιχειρηματίες. Από εκεί και πέρα δεν με χωρίζει τίποτε.
Εγώ παρόλα αυτά, έκανα και άλλη συνάντηση με εκπρόσωπό του (σ.σ. της εταιρίας Louis Cruises) και με την ΠΝΟ χτες και το γνωρίζετε πολύ καλά, προσπαθώντας να βρούμε μια λύση όχι μόνο να μην υποσταλεί η σημαία στα δύο πλοία που σκοπεύει να την κατεβάσει αλλά να φέρει και άλλα πλοία.
Πιο κάτω ο Υπουργός άφησε να γίνει κατανοητό, ότι πλέον επεξεργάζεται τις προτάσεις που κατατέθηκαν στο ΥΘΥΝΑΛ από τον προηγούμενο Δεκέμβρη. Σχετικά δήλωσε:΅Υπήρχαν κάποιες προτάσεις. Θα έλεγα υπάρχει ένα έδαφος συνεννόησης και με την ΠΝΟ αλλά άλλο αυτό και άλλο η νομική εκκρεμότητα σε σχέση με το ΝΑΤ. Είναι τελείως διαφορετικό.
Στο συγκεκριμένο σημείο, αν και δεν είναι απόλυτα κατανοητός ο Υπουργός, ωστόσο για όποιον γνωρίζει το θέμα, ο κ. Διαμαντίδης δίνει μάλλον την εντύπωση ότι «άλλο θέμα αποτελεί η νομική εκκρεμότητα που προέκυψε στο ΝΑΤ εξ’ αιτίας του προβληματικού νόμου Κεφαλογιάννη, και άλλο θέμα είναι το πρόβλημα της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού κρουαζιερόπλοιου».
Σχετική άλλωστε ανάλυση του κόστους του ελληνικού κρουαζιερόπλοιου όπως προβάλλεται από την εταιρία Louis, και την οποία δημοσιεύσαμε πριν την συνέντευξη του ΥΘΥΝΑΛ: http://217.118.24.72:8088/new/site/index.php?option=com_content&view=article&id=245:2011-02-17-10-03-30&catid=47:2010-09-14-08-55-48&Itemid=100
Δεν θα διαγράψει τις οφειλές…
Σε ερώτηση δημοσιογράφου ο οποίος ζήτησε διευκρίνιση ως προς το εάν ο Υπουργός προτίθεται να μειώσει, να διαγράψει ή να κάνει κάτι άλλο για την εμφανιζόμενη ως οφειλή της πλοιοκτήτριας εταιρίας προς το ΝΑΤ, ο κ. Διαμαντίδης είπε ότι : Ο Υπουργός, οποιοσδήποτε Υπουργός σε αυτό το Υπουργείο δεν μειώνει ούτε διαπραγματεύεται τις οφειλές που έχουν κάποιοι ακτοοπλόοι, εφοπλιστές στο ΝΑΤ. Αυτό είναι θέμα του ΝΑΤ. Εγώ δεν νομιμοποιούμαι σαν Υπουργός ούτε να διαπραγματευτώ ούτε να μειώσω ούτε να αυξήσω την όποια οφειλή.
Αυτά προβλέπονται μέσα από τον νόμο. Μέχρι τώρα αποδεικνύεται εκ των πραγμάτων ότι δεν υπήρξε ένας καλός νόμος, αυτός ο νόμος που ψηφίζεται για την κρουαζιέρα και αυτό το ομολογούν και οι ίδιοι και ο κ. Λούης αλλά και ο συντάκτης του νόμου.
Σε παρατήρηση άλλης δημοσιογράφου ότι ο προβληματικός νόμος Κεφαλογιάννη «περιλαμβάνεται και στο νέο νόμο για την κρουαζιέρα, ως κίνητρο» και σε ερώτηση εάν θα μπορούν πλέον οι ασφαλιστικές εισφορές των Ελλήνων ναυτικών – των ναυτολογημένων σε μη κοινοτικά κρουαζιερόπλοια –να επιδοτούνται μέσω του συγκεκριμένου νόμου, ή εάν θα πρέπει να περιμένουμε την απάντηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, ο κ. Διαμαντίδης είπε ότι δεν υπάρχει καμία σχέση μεταξύ του Νόμου Κεφαλογιάννη και των κινήτρων που δόθηκαν για την ναυτολόγηση Ελλήνων στον νόμο περί άρσης του cabotage.
Επι λέξη ο Υπουργός απάντησε: Είναι δύο διαφορετικά πράγματα. Πρώτον. Η απόφαση που υπέγραψα εγώ για τους ναυτικούς αφορά το τέλος. Δηλαδή εάν ένα κρουαζιερόπλοιο πάρει το 1% της οργανικής του σύνθεσης, έχει χίλια άτομα οργανική σύνθεση, αν πάρει 10 ναυτικούς Έλληνες, θα έχει μείωση στο τέλος, τα 3,95 αν θυμόσαστε θα μειωθούν κατά 20%, θα πάει στο 3,35, πόσο πάει. Αυτό είναι η απόφαση η δικιά μου.
Ο νόμος που πέρασε από τη Βουλή δεν έχει καμία σχέση με το νόμο Κεφαλογιάννη, διότι άλλο πράγμα το νόμος Κεφαλογιάννη του 2005, ο οποίος δεν προέβλεπε εγκριτικές πράξεις και δεν υπήρχαν εγκριτικές πράξεις και άλλο πράγμα ο νόμος περί καμποτάζ. Είναι τελείως διαφορετικό. Δεν συνδέεται το ένα με το άλλο.
Και δεν συνδέονται οι αποφάσεις για την κρουαζιέρα με το νόμο Κεφαλογιάννη. Ο νόμος Κεφαλογιάννη ήταν ένας νόμος λάθος, σε λάθος κατεύθυνση ή θα έλεγα όχι σε λάθος κατεύθυνση ίσως είναι υπερβολικό αυτό που λέω, αλλά δεν είχαν γίνει όλες οι ενέργειες και όλες οι διαβουλεύσεις για να μπορέσει να γίνει μία σωστή δουλειά.
Απόδειξη ότι όπως και ο ίδιος ισχυρίζεται και σε επιστολή που έχω στα χέρια μου, (σ.σ. διευκρίνισε μετά ότι αναφερόταν σε επιστολή του Μανόλη Κεφαλογιάννη), δεν είχε μιλήσει με το ΝΑΤ. Είναι σαν να έρχεται σήμερα το Υπουργείο Εργασίας να μιλάει για ασφαλιστικά θέματα και να μη ζητάει τη συνδρομή και τη γνώμη του ΙΚΑ. Όχι επιστολή προσωπικά σε εμένα. Την είχε βγάλει δημόσια.
Μία εταιρία για τη σύμβαση
Τέλος απαντώντας σε άλλη ερώτηση ο κ. Διαμαντίδης είπε ότι μέχρι σήμερα μόνον μία εταιρία ζήτησε να υπογράψει τη σύμβαση για ένα μόνον πλοίο της (με επιφύλαξη αναφέρθηκε στην εταιρία Νομικού) ενώ όπως πρόσθεσε τον άλλο μήνα και κατά τη διάρκεια της έκθεσης που θα πραγματοποιηθεί στο Μαϊάμι, έχει ήδη ραντεβού με όλους τους Προέδρους όλων των μεγάλων εταιρειών, «ROYAL» «CARIBBEAN», «ROC» «COSTA». Πρόσθεσε επίσης ότι «όλες αυτές είναι 4-5 μεγάλες εταιρείες, έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον, δεν έχουν υπογράψει ακόμα καμία σύμβαση αλλά η πρόθεσή τους, όπως τουλάχιστον μου έχουν δηλώσει, είναι προς αυτή την κατεύθυνση. Αναμένουμε, μιλάω για εταιρείες, δεν μιλάω για κρουαζιερόπλοια κατέληξε ο Υπουργός.