Η κατασκευή πλοίων στην Ελλάδα τουλάχιστον μεγαλύτερης χωρητικότητας, αποτελεί πλέον «περασμένα μεγαλεία και διηγώντας τα να κλαις!»
Ένα το υψηλό κόστος, ένα τα εργασιακά προβλήματα που παρουσιάζονται συχνά πυκνά στις ναυπηγοεπισκευαστικές μονάδες , έχουν κάνει τους εφοπλιστές να τρομάζουν και μόνο στην ιδέα να φέρουν ένα πλοίο για επισκευή στην Ελλάδα, πόσο μάλλον δε να το κατασκευάσουν…
Έρχεται και ένα ακόμα για να τριτώσει το κακό… Η επιβολή ΦΠΑ στις ναυπηγοεπισκευαστικές εργασίες….
Σε πρόσφατη συνάντηση του μελλών του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Πειραιά με τον Γ.Γ. Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων κ. Αθανάσιο Χριστόπουλο, θέμα συζήτησης υπήρξε μια πιθανή επιβολή ΦΠΑ στις ναυπηγοεπισκευαστικές εργασίες.
Να τονιστεί πως αυτή τη στιγμή κατασκευάζονται συνολικά 11 πλοία, 100 μέτρων περίπου. Συγκεκριμένα, 3 πλοία στη Σαλαμίνα, 5 στο Πέραμα και 3 στο Βόλο, με προοπτική όταν αποπερατωθούν αυτά, να αρχίσει η κατασκευή άλλων 4 πλοίων στις ίδιες ή και σε άλλες ναυπηγικές μονάδες.
Σύμφωνα με το υπόμνημα των πλοιοκτητών που απέστειλαν προς τα αρμόδια υπουργεία, ενώ στις αναφερόμενες εργασίες -όπως ισχύει- έχουν τύχει από τις αρμόδιες επιτροπές την απαλλαγή του ΦΠΑ, συναντούν την άρνηση των αρμόδιων τμημάτων της Δ.Ο.Υ Πλοίων Πειραιά και της Δ.Ο.Υ. Βόλου, να χορηγήσουν τα σχετικά απαλλακτικά έγγραφα των δελτίων αποστολής που προσκομίζουν.
Σαν δικαιολογία προβάλλουν την μελλοντική κατάργηση των εξαιρέσεων που έχουν καθιερωθεί για το δικαίωμα απαλλαγής του ΦΠΑ της κατηγορίας των πλοίων που κατασκευάζονται, για εμπορική ναυσιπλοΐα (άρθρο 27 του κώδικα ΦΠΑ Ν. 2859/2000).
Ένα τέτοιο ενδεχόμενο θα έχει καταστρεπτικές συνέπιες, ιδιαίτερα στις επιχειρήσεις του ναυπηγοεπισκευαστικού κλάδου.
Θα επιφέρει επιπλέον κόστος στην κατασκευή του πλοίου με μεγάλες πιθανότητες οι εφοπλιστές όχι μόνο να μην ολοκληρώσουν τις κατασκευές στα ελληνικά ναυπηγεία, αλλά και να διαγράψουν οριστικά τις ελληνικές ναυπηγοεπισκευαστικές μονάδες από τις μελλοντικές κατασκευές πλοίων.
Ένα ακόμα δώρο στους γείτονες πολλών εκατομμυρίων…
Δείτε τα υπομνήματα που έστειλαν το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Πειραιά και οι πλοιοκτήτες
maritimes.gr{jcomments on}
{phocadownload view=file|id=44|target=s}