Το μπελά τους φαίνεται ότι έχουν βρει οι ακτοπλοϊκές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στη γραμμή Algeciras-Tangier Med, με την περιβαλλοντική οργάνωση AGADEN και τον Κεντρικό Λιμενάρχη του Algeciras, που ρίχνει τα πρόστιμα σαν το χαλάζι.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα του εκεί τύπου, η Οργάνωση AGADEN εκθειάζει το έργο του Κεντρικού Λιμενάρχη του Algeciras, ο οποίος -παρά την έλλειψη τεχνικών και ανθρώπινων πόρων- κατάφερε φέτος να πετύχει σημαντική μείωση των αρνητικών για το περιβάλλον επιπτώσεων που προκλήθηκαν από επιβατηγά/οχηματαγωγά πλοία που δραστηριοποιούνται στη γραμμή για το Marhaba 2019.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Οργάνωσης, τα πλοία που κατηγορήθηκαν για βλαβερές εκπομπές ρύπων άνω των επιτρεπτών ορίων είναι τα ακόλουθα:
- GALAXY (10.553gt/1979) της μαροκινής INTERSHIPPING, στην οποία έχει επιβληθεί πρόστιμο ύψους 90.000 ευρώ για παραβίαση των διεθνών ναυτικών κανονισμών
- MOROCCO SUN (12.175gt/1980) της AML, στο οποίο διαπιστώθηκαν αρκετές παραβιάσεις, καθώς και χρήση καυσίμου με περιεκτικότητα σε θείο υψηλότερη από το επιτρεπόμενο όριο. Το πλοίο παρόλα αυτά συνέχισε τη δραστηριότητά του, ενώ του επιβλήθηκαν δυο πρόστιμα συνολικού ύψους 29.000 ευρώ. Σήμερα, βρίσκεται στο Πέραμα και πραγματοποιεί σχετικές επισκευές.
- LAS PALMAS DE GRAN CANARIA(10.971gt/1993) της TRASMEDITERRANEA, το οποίο σταμάτησε τη δραστηριότητά του μετά από αρκετές αποτυχημένες επιθεωρήσεις για μείωση της ρύπανσης
- MED STAR (19.413gt/1986) της INTERSHIPING, στο οποίο έχουν επιβληθεί πρόστιμα συνολικού ύψους 40.000 ευρώ για επαναλαμβανόμενα επεισόδια ρύπανσης. Σήμερα, το πλοίο είναι αγκυροβολημένο στη βόρεια προβλήτα του λιμένα Algeciras, πραγματοποιώντας επισκευές στις μηχανές του προκειμένου να επανέλθει στη γραμμή μέχρι τα τέλη Νοεμβρίου
- JAUME III (4.305gt/1996) της BALEARIA, το οποίο επίσης έχει σταματήσει τα δρομολόγια στη γραμμή λόγω ρύπανσης και βρίσκεται στην Denia με σκοπό να ξεκινήσει δρομολόγια στη νέα γραμμή Denia-Ibiza μέχρι τα μέσα Δεκεμβρίου.
Η περιβαλλοντική οργάνωση AGADEN προτρέπει τις Λιμενικές Αρχές του Algeciras (APBA), να προχωρήσουν άμεσα στην εκπόνηση σχεδίου με στόχο τη δραστική μείωση της ρύπανσης που προκαλείται από τα συγκεκριμένα πλοία. Μεταξύ άλλων, προτείνει τη λήψη μέτρων όπως η δημιουργία χερσαίων εγκαταστάσεων που θα τροφοδοτούν με ηλεκτρικό ρεύμα τα αγκυροβολημένα στο λιμένα πλοία, καθώς και την υιοθέτηση -από πλευράς των εταιρειών- του LNG ως κύριου καύσιμου στα πλοία τους όπως έκανε η ισπανική Balearia με το πλοίο NAPOLES (24.409gt/2002) που δραστηριοποιείται στη γραμμή.
Σιγά, σιγά οι Ισπανοί “γκρεμίζουν” το όνειρο των “ρομαντικών” Μαροκινών που επιδιώκουν με “βετεράνους” της ακτοπλοϊας να κυριαρχήσουν στη δυτική Μεσόγειο….
φωτο: Δημήτρης Μεντάκης, shipspotting.com, Manuel Hernandez
sroussos@nautilia.gr