ΝΗΣΟΣ ΣΑΜΟΣ: «Νέο στοίχημα της HSW στην Παροναξία»

Το άνοιγμα της νέας γραμμής στις Κυκλάδες, με το μεγαθήριο ΝΗΣΟΣ ΣΑΜΟΣ, εγκαινίασε σήμερα το μεσημέρι στον Πειραιά –εντός του πλοίου της-  η διοίκηση της Hellenic Seaways (HSW), παρουσία του Προέδρου κ. Κωνσταντίνου Κληρονόμου, τουριστικών πρακτόρων και δημοσιογράφων.

DSC_0026 DSC_0013 DSC_0018 DSC_0025

Πρόκειται αναμφίβολα για ένα εξαιρετικά τολμηρό εγχείρημα από την πλευρά της μεγαλύτερης ελληνικής ακτοπλοϊκής εταιρείας της χώρας, το οποίο φιλοδοξεί όχι μόνο να αλλάξει τα δεδομένα, αλλά και να ανατρέψει τις ισορροπίες στην παραδοσιακή γραμμή “φιλέτο” της Παροναξίας.

Στη διάρκεια της λαμπρής τελετής, το λόγο έλαβε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Hellenic Seaways κ. Αντώνης Αγαπητός, ο οποίος αφού προηγουμένως καλωσόρισε τους καλεσμένους δήλωσε:

«Με ιδιαίτερη συγκίνηση επιστρέφουμε σήμερα στη γραμμή Πειραιά -Πάρου-Νάξου-Σαντορίνης, μετά από τη μακροχρόνια απουσία μας. Πολλώ δε μάλλον με το «ΝΗΣΟΣ ΣΑΜΟΣ», ένα πλοίο στο οποίο επενδύσαμε πολλά εκατομμύρια ευρώ, από ίδια κεφάλαια, για την πλήρη μετασκευή του στα Ναυπηγεία Περάματος με στόχο την αναβάθμιση των υπηρεσιών που προσφέρονται μέχρι σήμερα στο Αιγαίο. Στην Hellenic Seaways, είναι αδιαπραγμάτευτο καθήκον μας να βελτιωνόμαστε συνεχώς για να παρέχουμε υπηρεσίες ποιότητας στο επιβατικό κοινό που μας εμπιστεύεται για τη μεταφορά του, αλλά και να στηρίζουμε την εγχώρια οικονομία και τις τοπικές κοινωνίες, με κάθε ευκαιρία».

Ακολούθησε συνέντευξη τύπου και γεύμα εργασίας, που παραχώρησε ο κ. Αγαπητός στους δημοσιογράφους, όπου ανέπτυξε τα μελλοντικά σχέδια της εταιρείας, μίλησε για τις τρέχουσες εξελίξεις στη HSW, καθώς και για τα θέματα της έκτακτης γενικής συνέλευσης που έχει οριστεί για τις 20 Απριλίου, ενώ παράλληλα αποκάλυψε τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του νέου πλοίου της εταιρείας στη γραμμή της Παροναξίας.  Μεταξύ άλλων, ο κ. Αγαπητός είπε:

DSC_0031 DSC_0030 DSC_0040 DSC_0041

Για το πλοίο: «το ΝΗΣΟΣ ΣΑΜΟΣ είναι το μεγαλύτερο επιβατηγό/οχηματαγωγό πλοίο που έχει δρομολογηθεί ποτέ  στη γραμμή της Παροναξίας και έρχεται να ενισχύσει περαιτέρω τη θέση της εταιρείας μας στις Κυκλάδες. Ταξιδεύει με 21 κόμβους, είναι μεγάλο, καλοτάξιδο, ασφαλές και πολυτελέστατο. Μπορεί να μεταφέρει με ασφάλεια 2.210 επιβάτες και 750 οχήματα. Μάλιστα, για την καλύτερη εξυπηρέτηση  των επιβατών της, η Hellenic Seaways στελέχωσε το «Νήσος Σάμος» με πλήρωμα 99 έμπειρων ναυτικών, οι οποίοι θα εξασφαλίσουν την παροχή ποιοτικών τουριστικών υπηρεσιών εν πλω».

Για τη γραμμή: «Στόχος μας με τη δρομολόγηση του συγκεκριμένου πλοίου στη γραμμή της Παροναξίας, είναι να δώσουμε το νέο και το διαφορετικό, δίνοντας έμφαση κυρίως στο βραδινό δρομολόγιο, με πρωινή άφιξη στα νησιά. Το πλοίο μας θα αναχωρεί 4 φορές την εβδομάδα στις 16.30 από την Πύλη Ε3 στο λιμάνι του Πειραιά με τελικό προορισμό το λιμάνι  Αθηνιός της Σαντορίνης στις 01.20 ξημερώματα της επόμενης ημέρας. Από 16 Ιουνίου το πλοίο θα αναχωρεί καθημερινά από το λιμάνι του Πειραιά στις 23.55 με άφιξη στην Σαντορίνη στις 08.55. Φιλοδοξία μας είναι να κερδίσουμε όλους τους ξένους ταξιδιώτες που δεν προλαβαίνουν το απογευματινό δρομολόγιο για τα νησιά, με αποτέλεσμα να αναγκάζονται να παραμένουν στην Αθήνα μέχρι το πρωί της επόμενης ημέρας. Ελπίζουμε οι επιβάτες να ανταποκριθούν θετικά στο νέο μας εγχείρημα, να αξιολογήσουν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του πλοίου μας και να καταφέρουμε να κερδίσουμε την εμπιστοσύνη τους».

Για τον ανταγωνισμό: «Σήμερα, στις Κυκλάδες ταξιδεύουν τα καλύτερα πλοία της ελληνικής ακτοπλοΐας. Η δυναμική των συγκεκριμένων νησιών αγγίζει ετησίως τα  5 εκατ. επιβάτες. Εξ’ αυτών τα 1,8 εκατ. μεταφέρονται στη γραμμή της Παροναξίας. Εκεί βασικός μας ανταγωνιστής είναι η Blue Star Ferries. Επιδίωξη μας είναι να κερδίσουμε το 20% της πίτας της Παροναξίας, προσφέροντας οικονομικότερο ναύλο και αξιοποιώντας τις φετινές θετικές προβλέψεις που κάνουν λόγο για αύξηση των τουριστικών ροών στη χώρα μας και ειδικότερα στα νησιά του Αιγαίου».

Για τα θέματα της έκτακτης γενικής συνέλευσης της HSW που έχει οριστεί για τις 20 Απριλίου καθώς και για την “κόντρα” με τον ιταλικό όμιλο Grimaldi: «Καταβάλλουμε συνεχείς προσπάθειες για την πρόοδο της εταιρείας και μέχρι σήμερα έχουμε αποδείξει έμπρακτα ότι πετυχαίνουμε το στόχο μας. Ο τζίρος της HSW αυξήθηκε από τα 104 εκατ. ευρώ το 2015 στα 132 εκατ. ευρώ το 2016, δηλαδή κατά 28 εκατ. ευρώ! Επιπλέον, η λειτουργική κερδοφορία την περασμένη χρονιά διαμορφώθηκε στα 18 εκατομμύρια € και τα καθαρά κέρδη στα 6,5 εκατομμύρια ευρώ. Τέλος τον Ιούνιο του 2015 προχωρήσαμε σε αναδιάρθρωση των δανείων της εταιρείας και σήμερα 18 μήνες μετά πετύχαμε τη μείωση του δανεισμού της κατά 40 εκατ. ευρώ (από 183 εκατ. ευρώ το 2015 στα 143 εκατ. ευρώ σήμερα). Παράλληλα, στο διάστημα που μεσολάβησε καταφέραμε να αγοράσουμε και να μετασκευάσουμε το ΝΗΣΟΣ ΣΑΜΟΣ με ίδια κεφάλαια, χωρίς δανεισμό.

Σε κάθε περίπτωση, ο στόχος της διοίκησης είναι να διαχειριστεί αποτελεσματικά τα θέματα,  να διεκδικήσει μεγαλύτερα εμπορικά μερίδια για λογαριασμό της εταιρείας και να πετύχει κέρδος. Συνεπώς, οι μέτοχοι δεν έχουν κανένα απολύτως λόγο να ανησυχούν. Ούτε  διανοούμαι ότι ένας μέτοχος μπορεί να θέλει το κακό της εταιρείας και να έχει άλλη ατζέντα!

Επιπλέον, “κόντρα” με τις Μινωικές Γραμμές δεν υφίσταται. Δεν είμαστε ανταγωνιστές, καθώς εκείνη η εταιρεία δραστηριοποιείται σε άλλες γραμμές (Ηράκλειο- Κρήτη). Ανταγωνιστές, είμαστε μόνο με όσους διεκδικούν από εμάς εμπορικά μερίδια! Απλά, ο καθένας προσπαθεί από την πλευρά του να κάνει αυτό που θεωρεί καλύτερο. Εγώ πάντως θα χαιρόμουν ιδιαίτερα εάν είχα ακούσει μια πρόταση εποικοδομητική για το μέλλον της εταιρείας από όλους τους μετόχους».

Το επιβλητικό μεγαθήριο της HSW την περασμένη Τετάρτη 29 Μαρτίου εκτέλεσε δοκιμαστικό δρομολόγιο γνωριμίας προς τα λιμάνια της Πάρου και της Νάξου, αφήνοντας τις καλύτερες εντυπώσεις. Από την Παρασκευή 31 Μαρτίου 2017, θα αναχωρεί από την Πύλη Ε3 προς Πάρο-Νάξο-Σαντορίνη και αντίστροφα.

Επισημαίνεται, ότι το ΝΗΣΟΣ ΣΑΜΟΣ αγοράστηκε το Δεκέμβριο του 2015 και υπέστη ευρείας κλίμακας μετασκευή, προκειμένου να μεταμορφωθεί σε ένα από τα πιο πολυτελή και αξιόπιστα ελληνικά πλοία της ακτοπλοΐας μας.  Μάλιστα, είναι το τρίτο πλήρως ανακαινισμένο πλοίο του ελληνικού κολοσσού (μετά τα HELLENIC HIGHSPEED και HIGHSPEED 7), ο οποίος –παρά την κρίση-  επένδυσε συνολικά 20 εκατ. ευρώ αποκλειστικά από ίδια κεφάλαια!

Το ΝΗΣΟΣ ΣΑΜΟΣ ναυπηγήθηκε το 1988 από τα Ishikawajima-Harima Heavy Industries στο Kure της Ιαπωνίας με yard number 2972 και έχει τα ακόλουθα χαρακτηριστικά: Χωρητικότητα 30.500gt (7.622 dwt), μήκος 192,9 μέτρα, πλάτος 29,4 μέτρα και βύθισμα 6,74 μέτρα. Διαθέτει  10 καταστρώματα και έχει δυνατότητα μεταφοράς 2.210 επιβατών (376 κρεβάτια) και 750 Ι.Χ. (150 φορτηγά και 60 Ι.Χ.). Εξοπλίζεται με δυο κύριες μηχανές Pielstick-Ishikawajima Harima 8PC40L 570 συνολικής ιπποδύναμης 26.400 B.H.P. και μπορεί να αναπτύξει υπηρεσιακή ταχύτητα 21,5 κόμβων (max trial speed στην Ιαπωνία 24,81 κόμβοι). Πλοίαρχος του είναι ο Cpt Γιώργος Αρβανίτης.

Η δρομολόγηση του ΝΗΣΟΣ ΣΑΜΟΣ, στις Κυκλάδες, αποτελεί αναμφίβολα το φετινό μεγάλο στοίχημα που η HSW είναι αποφασισμένη να κερδίσει απέναντι σε έναν καταξιωμένο και ισχυρό αντίπαλο, τη Blue Star Ferries. Άλλωστε, η πρόθεσή της να δρομολογήσει ένα τόσο μεγάλο πλοίο στη γραμμή, σε συνδυασμό με την επιστροφή του ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ (16.500gt/2007) στην Ελλάδα τον ερχόμενο Οκτώβριο, είδηση που έχουμε γράψει και σε παλαιότερα άρθρα μας και που μας επιβεβαίωσε σήμερα ο ίδιος ο κ. Αγαπητός, υποδηλώνουν ότι επιχειρεί να “χτίσει” μια νέα σχέση εμπιστοσύνης και συνέπειας με τους επιβάτες και τους επαγγελματίες της γραμμής.

DSC_0046 DSC_0045 DSC_0034

Το ΝΗΣΟΣ ΣΑΜΟΣ είναι μεγάλο, πολυτελές, με ασύλληπτη για τη γραμμή χωρητικότητα και το κυριότερο καλοτάξιδο. Άραγε, θα καταφέρει ένα πλοίο τέτοιων διαστάσεων με ένα τιμόνι, κοντά τις προπέλες και δρόμο απλού συμβατικού να επιβάλλει την παρουσία του στα μικρά λιμάνια της συγκεκριμένης γραμμής;

Το σίγουρό είναι ότι με τη δρομολόγηση του στην Παροναξία, κερδισμένοι θα είναι οι επιβάτες, καθώς θα έχουν τη δυνατότητα να απολαύσουν το καλύτερο ταξίδι εν πλω!

[email protected]

φωτο: Σπύρος Ρούσσος, Hellenic Seaways