Ετοιμάζεται πυρετωδώς για τη νέα –και πιο τυχερή αυτή τη φορά ελπίζουμε- καριέρα του το VASTERVIK (19.413gt/1986), το οποίο δεν κατάφερε ποτέ να βρει το ρόλο που του αξίζει στην Ελλάδα. Το πλοίο με την περιπετειώδη καριέρα, ήρθε στο Πέραμα στις αρχές Νοεμβρίου –ύστερα από πολύμηνο παροπλισμό στην Ηγουμενίτσα- και ανέβηκε στη μεγάλη δεξαμενή του Περάματος από τις 15/11 έως 30/11/2017, όπου φρεσκαρίστηκε και άλλαξε το όνομά του σε MED STAR. Στη συνέχεια μετέβη στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη προκειμένου να ολοκληρωθούν οι εργασίες μετασκευής του, ενώ αναμένεται να αναχωρήσει για τη νέα του πατρίδα με το νέο έτος.
Να θυμίσουμε, ότι το πλοίο αγοράστηκε τον περασμένο Αύγουστο από την μαροκινή InterShipping, έναντι 14 εκατ. ευρώ, με στόχο να δρομολογηθεί στη γραμμή Algeciras – Tanger Med, όπου ο ανταγωνισμός μεταξύ των εταιρειών τα τελευταία χρόνια έχει γίνει αδυσώπητος. Δυστυχώς, είναι κρίμα που ένα τέτοιο πλοίο δεν έμεινε στη χώρα μας, καθώς θα μπορούσε να είχε αξιοποιηθεί στην ελληνική ακτοπλοΐα, που χρειάζεται πλοία με τις δυνατότητές του!
Το MED STAR, ναυπηγήθηκε το 1986 στα ναυπηγεία Kurushima Dockyards Co, στο Onichi της Ιαπωνίας για λογαριασμό της Diamond Ferry Co Ltd. Δρομολογήθηκε στη γραμμή Kobe (Honshu) – Matsuyama (Shikoku) – Oita (Kyushu) με το όνομα QUEEN DIAMOND. Το 2006 πουλήθηκε στην νοτιο-κορεατική Sea World Express Ferry και με μετονομάστηκε σε NEW SEAWORLD EXPRESS, εκτελώντας δρομολόγια στη γραμμή Jeju (Cheju Island) – Mokpo (South Korea).
Το Μάρτιο του 2008 πουλήθηκε στην Endeavor Lines με σκοπό να δρομολογηθεί στη γραμμή Πάτρα – Μπρίντιζι. Το πλοίο μετονομάστηκε σε PRINCESS T και μετέβη στα κινεζικά ναυπηγεία Xinya Zhousan Shipyard προκειμένου να πραγματοποιήσει τις βασικές εργασίες μετατροπής του σε Ro/Pax Ferry. Τον Ιούλιο του 2009 καταπλέει στο Πέραμα με σκοπό να ολοκληρωθούν οι εργασίες μετασκευής του. Όμως, με την κρίση οι εργασίες σταμάτησαν, ενώ η Endeavor Lines -to 2012- σταμάτησε τη δραστηριότητά της στην ακτοπλοϊα. Τον Απρίλιο του 2011, μεταφέρθηκε στην Κυνόσουρα, ενώ το 2013 ναυλώθηκε στη σουηδική Gotlandsbåten AB με στόχο να ξεκινήσει δρομολόγια στη γραμμή Visby –Västervik, ως VASTERVIK. Όμως, τα σχέδια δεν ευοδώθηκαν και τον Ιούλιο του 2014 το πλοίο ναυλώθηκε στη European Management Maritime Company (EMC) με στόχο να δρομολογηθεί στη γραμμή Πειραιάς-Ρέθυμνο. Όμως, και αυτά τα σχέδια απέτυχαν και έτσι το πλοίο παρέμεινε παροπλισμένο στην Κυνόσουρα. Τον Μάρτιο του 2016 βγήκε από την ακινησία του, ξεκινώντας δρομολόγια στη γραμμή Ηγουμενίτσα-Κεφαλονιά-Κέρκυρα-Μπάρι. Δυστυχώς, όμως, η τύχη δεν ήταν πάλι με το μέρος του και στις 15 Νοεμβρίου 2016 το πλοίο κρατήθηκε στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας για οφειλές της εταιρείας του προς το πλήρωμα.
Εκεί παρέμεινε μέχρι και τον Αύγουστο του 2017, οπότε και πέρασε στα χέρια της μαροκινής InterShipping.
Το MED STAR έχει χωρητικότητα χωρητικότητα 19.413gt (4.028dwt), μήκος 163 μέτρα, πλάτος 25 μέτρα και βύθισμα 5,7 μέτρα. Μεταφέρει 1.200 επιβάτες (364 κρεβάτια) και 400 Ι.Χ. (1.000 γραμμικά μέτρα). Εξοπλίζεται με 2 κύριες μηχανές Mitsubishi – MAN συνολικής ιπποδύναμης 24.000 bhp και μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα 22 κόμβων.
φωτο: Δημήτρης Μεντάκης