MED STAR: “Αναχώρησε για το Μαρόκο”

Αναχώρησε τελικά το απόγευμα της 3ης Απριλίου για το Μαρόκο, μετά από 6 μήνες παραμονής στο Πέραμα, το νέο απόκτημα της μαροκινής Inter Shipping, MED STAR (19.413gt/1986).

Το πλοίο, ετοιμαζόταν πυρετωδώς στο Πέραμα ήδη από τις αρχές Νοεμβρίου 2017, καθώς ανέβηκε στη μεγάλη δεξαμενή του Περάματος (15/11-30/11/2017) όπου φρεσκαρίστηκε και άλλαξε το όνομά του σε MED STAR. Στη συνέχεια μετέβη στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη προκειμένου να ολοκληρωθούν οι εργασίες μετασκευής του.

Να θυμίσουμε, ότι αγοράστηκε τον Αύγουστο του 2017 από την Inter Shipping, έναντι 14 εκατ. ευρώ, με στόχο να δρομολογηθεί στη γραμμή Algeciras – Tanger Med, όπου ο ανταγωνισμός μεταξύ των εταιρειών τα τελευταία χρόνια έχει γίνει αδυσώπητος. Δυστυχώς, το συγκεκριμένο πλοίο δεν κατάφερε να βρει το ρόλο που του άξιζε στην Ελλάδα, αν και θα μπορούσε άνετα να έχει αξιοποιηθεί στην ελληνική ακτοπλοΐα, που χρειάζεται πλοία με τις δικές του δυνατότητές! Ωστόσο, από φέτος θα βρεθεί απέναντι από το MOROCCO STAR (16.071gt/1980) της AML, συνιστώντας σημαντική αναβάθμιση, ενω δεν αποκλείεται να το δούμε να αξιοποιείται και σε κάποια άλλη εκεί γραμμή στο μέλλον.

Ναυπηγήθηκε το 1986 στα ναυπηγεία Kurushima Dockyards Co, στο Onichi της Ιαπωνίας για λογαριασμό της Diamond Ferry Co Ltd. Δρομολογήθηκε στη γραμμή Kobe (Honshu) – Matsuyama (Shikoku) Oita (Kyushu) με το όνομα QUEEN DIAMOND. Το 2006 πουλήθηκε στην νοτιο-κορεατική Sea World Express Ferry και με μετονομάστηκε σε NEW SEAWORLD EXPRESS, εκτελώντας δρομολόγια στη γραμμή Jeju (Cheju Island) – Mokpo (South Korea).

Το Μάρτιο του 2008 πουλήθηκε στην Endeavor Lines με σκοπό να δρομολογηθεί στη γραμμή Πάτρα – Μπρίντιζι. Το πλοίο μετονομάστηκε σε PRINCESS T και μετέβη στα κινεζικά ναυπηγεία Xinya Zhousan Shipyard προκειμένου να πραγματοποιήσει τις βασικές εργασίες μετατροπής του σε Ro/Pax Ferry. Τον Ιούλιο του 2009 καταπλέει στο Πέραμα με σκοπό να ολοκληρωθούν οι εργασίες μετασκευής του. Όμως, με την κρίση οι εργασίες σταμάτησαν, ενώ η Endeavor Lines κατέβασε ρολά. Τον Απρίλιο του 2011, μεταφέρθηκε στην Κυνόσουρα, ενώ το 2013 ναυλώθηκε στη σουηδική Gotlandsbåten AB με στόχο να ξεκινήσει δρομολόγια στη γραμμή VisbyVästervik, ως VASTERVIK. Όμως, τα σχέδια δεν απέδωσαν και τον Ιούλιο του 2014 το πλοίο ναυλώθηκε στη European Management Maritime Company (EMC) με στόχο να δρομολογηθεί στη γραμμή Πειραιάς-Ρέθυμνο. Όμως, και αυτά τα σχέδια απέτυχαν και έτσι το πλοίο παρέμεινε παροπλισμένο στην Κυνόσουρα. Τον Μάρτιο του 2016 βγήκε από την ακινησία του, ξεκινώντας δρομολόγια στη γραμμή Ηγουμενίτσα-Κεφαλονιά-Κέρκυρα-Μπάρι. Δυστυχώς, όμως, ούτε πάλι η τύχη ήταν με το μέρος του και στις 15 Νοεμβρίου 2016 το πλοίο κρατήθηκε στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας για οφειλές της εταιρείας του προς το πλήρωμα.

Εκεί παρέμεινε μέχρι και τον Αύγουστο του 2017, οπότε και πέρασε αιφνιδίως στα χέρια της μαροκινής InterShipping, παρά το γεγονός ότι ορισμένες ελληνικές εταιρείες το “γλυκοκοιτούσαν”!

Το MED STAR αναμένεται να φτάσει στο Algeciras (Ισπανία) και στους νέους του πλοιοκτήτες, το ερχόμενο Σάββατο 7 Απριλίου 2018. Εν συνεχεία θα οριστικοποιηθούν τα δρομολόγια που πιθανότατα θα εκτελεί μεταξύ Algeciras – Tanger Med. Επισημαίνεται, ότι μετά την αποχώρηση των πλοίων AMMAN (5.793gt/1995) και NOVA STAR (27.444gt/2011) –που πουλήθηκε στην Polferries τον Φεβρουάριο του 2018- η μαροκινή εταιρεία θα δραστηριοποιηθεί ξανά –μετά από καιρό- με επιβατηγό/οχηματαγωγό πλοίο στην εν λόγω γραμμή. Μέχρι σήμερα, δραστηριοποιείται μεταξύ TarifaTangier Ville με δυο ταχύπλοα, καθώς και στη γραμμή AlgecirasTánger Med με ένα πλοίο roro.

Το MED STAR έχει χωρητικότητα 19.413gt (4.028dwt), μήκος 163,4 μέτρα, πλάτος 25 μέτρα και βύθισμα 5,7 μέτρα. Μεταφέρει 1.200 επιβάτες (364 κρεβάτια) και 400 Ι.Χ. (1.000 γραμμικά μέτρα). Εξοπλίζεται με 2 κύριες μηχανές Mitsubishi – MAN συνολικής ιπποδύναμης 24.000 bhp, αναπτύσσει ταχύτητα 20 κόμβων, ενώ με την άφιξή του στη νέα του πατρίδα θα υψώσει και τη μαροκινή σημαία.

 

[email protected]

φωτο: Δημήτρης Μεντάκης