GALAXY: Ναυλώνεται στην AML;

Το GALAXY (10.553gt/1979) της European Seaways φέρεται ότι ναυλώνει η Africa Morocco Link (AML), σε αντικατάσταση του απερχόμενου πλοίου ΔΙΑΓΟΡΑΣ για την συνέχιση της εξυπηρέτησης της γραμμής Almeria – Nador.

Υπενθυμίζεται, ότι η Μαροκινο-Ελληνική AML, είχε ζητήσει την αναστολή της εξυπηρέτησης της συγκεκριμένης γραμμής από τις 26 Δεκεμβρίου 2017 έως τον Ιούνιο του 2018, καθώς λόγω “εσωτερικών διαφορετικών αντιλήψεων” αποφασίστηκε η ξαφνική επιστροφή του πλοίου ΔΙΑΓΟΡΑΣ (13.000gt/1990) στην Ελλάδα (31.12.2017). Γεγονός, που προκάλεσε σειρά ερωτημάτων για το μέλλον του εγχειρήματος που καλείται AML.

Τότε αρκετά σενάρια ήθελαν την αντικατάστασή του πλοίου ΔΙΑΓΟΡΑΣ από το νεότερο και ταχύτερο ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ (16.500gt/2007) της Hellenic Seaways (HSW), το οποίο μάλιστα είχε δοκιμαστεί επιτυχώς στην περιοχή, όταν ήταν ναυλωμένο στην ισπανική Balearia. Όμως, τα σενάρια διαψεύστηκαν καθώς το πλοίο της HSW ενσωματώθηκε και ταξιδεύει πλέον στην ελληνική ακτοπλοΐα.

Ακολούθησε το σενάριο που ήθελε το MED STAR (19.413gt/1986) της μαροκινής Intershipping να δρομολογείται στη γραμμή Almeria – Nador  για λογαριασμό της AML. Σενάριο, που επίσης κατέπεσε καθώς και αυτό το πλοίο αναχώρησε από την Ελλάδα –στις αρχές Απριλίου- για το Μαρόκο, προκειμένου να δρομολογηθεί στη γραμμή Algeciras –Tangier Med για λογαριασμό της νέας του εταιρείας.

Ενόψει, λοιπόν, της νέας περιόδου Marhaba 2018 δεν έμενε και πολύς χρόνος αντίδρασης στην Μαροκινο-Ελληνική εταιρεία, καθώς αρκετές εταιρείες εκδήλωσαν έντονο ενδιαφέρον για τη γραμμή Almeria – Nador, την επίσημη άδεια της οποίας όμως κατέχει η AML. Ως εκ τούτου η πιθανή ναύλωση του πλοίου GALAXY της European Seaways φαίνεται να αποτελεί μονόδρομο, καθώς δεν υπάρχει αρκετός χρόνος για την αγορά, μετασκευή και εναρμόνιση ενός άλλου πλοίου και μάλιστα σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα. Σημειώνεται, μάλιστα ότι εδώ και αρκετό καιρό η εταιρεία βρίσκεται σε αναζήτηση πλοίων που θα χρησιμοποιηθούν για την επέκταση της και σε άλλες γραμμές στην περιοχή!

Σύμφωνα με πληροφορίες που διαρρέουν, το πλοίο αναμένεται αρχικά ότι θα ναυλωθεί για 6 μήνες, ενώ δεν αποκλείεται και η πιθανότητα εξαγοράς του, όπως ακριβώς έγινε και με το MOROCCO STAR (16.071gt/1980) το Μάρτιο του 2017. Σε κάθε περίπτωση, η European Seaways φαίνεται ότι εξελίσσεται σε βασικό “προμηθευτή” πλοίων της AML, καθώς της προσφέρει πλοία έτοιμα προς άμεση δρομολόγηση!

Από την άλλη πλευρά όμως, αν και εφόσον ισχύει αυτή η ναύλωση, είναι απορίας άξιο πως θα ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της συγκεκριμένης γραμμής ένα πλοίο μικρότερο και σε χωρητικότητα και σε διαστάσεις από το απερχόμενο ΔΙΑΓΟΡΑΣ, που κατά την άποψή μας διέθετε πιο κατάλληλα χαρακτηριστικά για την εξυπηρέτηση της γραμμής.

Σε κάθε περίπτωση, οι πληροφορίες θέλουν το GALAXY να δρομολογείται μέσα στο μήνα Μάιο στη γραμμή Almeria – Nador ή ακόμη και στη γραμμή Algeciras –Tangier Med, αλλάζοντας ρόλο με το μεγαλύτερο MOROCCO STAR. Ωστόσο, όλα τα σενάρια είναι ανοιχτά, χωρίς ακόμη να υπάρχει επίσημη επιβεβαίωση για κάποιο από αυτά!

Για την ιστορία, πάντως, αξίζει να θυμίσουμε την ιδιαίτερα “πλούσια διαδρομή” του GALAXY. Ναυπηγήθηκε το 1979 –ως SILESIA– από τα πολωνικά ναυπηγεία Stocznia Szczecinska, για λογαριασμό της Polferries και δρομολογήθηκε στις γραμμές Swinoujscie – Ystad και Gdansk – Nynäshamn – Helsinki. Το 1983 ναυλώθηκε στην τυνησιακή Cotunav για τη γραμμή Genoa – Tunis. Piraeus – Livorno – Valletta – Tunis.

Το 1985 ναυλώθηκε στην ιταλική Grimaldi-Siosa για δρομολόγια στη γραμμή Genoa – Corsica – Porto Torres, ενώ το 1986 επέστρεψε ξανά στην Polferries που το δρομολόγησε στη γραμμή Swinoujscie – Copenhagen – Travemünde. Εν συνεχεία εξυπηρέτησε τις γραμμές Swinoujscie – Copenhagen – nne, Swinoujscie – Ystad και Gdansk – Nynäshamn.

Τον Ιούλιο του 2005, πουλήθηκε στη δική μας GA FERRIES του συγχωρεμένου καπτά Μάκη Αγούδημου και κατεβηκε στην Ελλάδα. Όχι, όμως για πολύ καθώς ο δαιμόνιος Έλληνας εφοπλιστής το πούλησε  σχεδόν αμέσως στην ουκρανική Ukrferry, που το μετονόμασε σε YUZHNAYA PALMYRA και το δρομολόγησε μεταξύ Istanbul – Odessa.

Το 2008, ναυλώθηκε στην ισπανική ISCOMAR, μετονομάστηκε σε BEGOÑA DEL MAR και δρομολογήθηκε στη γραμμή Valencia – Ibiza, ενώ το 2009 επέστρεψε ξανά στη Μαύρη Θάλασσα. Τον Δεκέμβριο του 2010, πουλήθηκε στην South Adriatic Shipping Line, μετονομάστηκε σε ADRIATICA I και αξιοποιήθηκε στην Αδριατική και συγκεκριμένα στη γραμμή  Bari – Durres. Το 2013, παραλίγο να ναυλωθεί στη μαροκινή Inter Shipping για δρομολόγια στη δυτική Μεσόγειο, όμως τα σχέδια απέτυχαν.

Τελικά, τον Οκτώβριο του 2016 πουλήθηκε στη δική μας European Seaways.

Το GALAXY έχει χωρητικότητα 10.553gt (1.571dwt), μήκος 127,64 μέτρα, πλάτος 19,41 μέτρα και βύθισμα 5,65 μέτρα. Μπορεί να μεταφέρει 984 επιβάτες (400 κρεβάτια) και 250 Ι.Χ. (468 γραμμικά μέτρα). Διαθέτει 4 κύριες μηχανές Zgoda-Sulzer 6ZL 40/48 diesel συνολικής ισχύος 12.360 kW και μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα 18 κόμβων.

[email protected]

φωτο: European Seaways