Έφτασε μάλλον το τέλος για το βασιλοβάπορο IONIAN SKY (19.523gt/1974), που ταξίδεψε για λογαριασμό μεγάλων εταιρειών της ακτοπλοΐας μας.
Το Ρ/Κ CHRISTOS 34 έχει ήδη μεταβεί στα ναυπηγεία Διαμαντή, προκειμένου να το παραλάβει και να το συνοδεύσει στο τελευταίο του ταξίδι στα διαλυτήρια στην παραλία της Αλιάγα (Τουρκία).
Αξίζει να σημειωθεί, ότι το IONIAN SKY γλίτωσε στο παρά πέντε τη βύθιση στις αρχές Οκτωβρίου, όταν ξαφνικά παρουσίασε επικίνδυνη κλίση προς τα δεξιά.
Στις 9 Οκτωβρίου 2019 ακολούθησε απόφασή της Δημόσιας Αρχής Λιμένων, σύμφωνα με την οποία δρομολογήθηκε η διακήρυξη ανοικτού πλειοδοτικού διαγωνισμού για την εκποίηση, απομάκρυνση εκτός Λιμένα Πειραιά, καθώς και τη νόμιμη τελική διάθεση του πλοίου. Ο διαγωνισμός θα λάμβανε χώρα στις 4 Νοεμβρίου 2019 και η τιμή εκκίνησης είχε οριστεί για 45 ευρώ/τόνο πλέον ΦΠΑ.
Ωστόσο, η απόφαση αυτή ανακλήθηκε στις 29 Νοεμβρίου 2019 χωρίς να γίνει κάτι και το γιαπωνέζικο σκαρί παρέμεινε στη θέση του.
Να θυμίσουμε, ότι τον Μάρτιο του 2018 κυκλοφόρησαν φήμες που ήθελαν το πλοίο να αγοράζεται από Πορτογαλική εταιρεία που σκόπευε να το δρομολογήσει στη γραμμή Setubal – Funchal (Madeira). Σχέδια που τελικά δεν υλοποιήθηκαν ποτέ και που πιθανότατα σφράγισαν τη μοίρα του.
Για την ιστορία, αξίζει να θυμίσουμε, ότι το IONIAN SKY είχε ναυλωθεί στην πολύπαθη NEL LINES για την εξυπηρέτηση της γραμμής Θεσσαλονίκη/Καβάλα – Μυτιλήνη – Χίος – Σάμος- Ικαρία. Γραμμή, που υπηρέτησε μόλις για μια και μισή σεζόν, καθώς στις 19 Σεπτεμβρίου 2013 παροπλίστηκε στην Κυνόσουρα (Αμπελάκια Σαλαμίνας), λόγω της οικονομικής “κατάρρευσης” της εταιρείας του.
Το θρυλικό γιαπωνέζικο σκαρί ναυπηγήθηκε το 1974 στην Ιαπωνία (Hayashikane Shipbuilding. & Engineering Co. Ltd), ως SAPPORO MARU, για λογαριασμό της Nihon Enkai Ferry. Το 1990 μεταβιβάστηκε στη διάδοχο εταιρεία Blue Highway Line και μετονομάστηκε σε SUNFLOWER SAPPORO.
Στην Ελλάδα ήρθε αγορασμένο από την αξέχαστη Strintzis Lines το 1998, όπου μετασκευάστηκε εκτενώς στο “εύδρομο” –για την εποχή του- IONIAN VICTORY. Αρχικά, δρομολογήθηκε στην Αδριατική και συγκεκριμένα στη γραμμή Πάτρα-Ηγουμενίτσα-Κέρκυρα-Αγκώνα-Βενετία, αντικαθιστώντας το θρυλικό IONIAN GALAXY (17.691gt/1972).
Το 2000, μεταβιβάστηκε στη νεοσύστατη Blue Star Ferries, μετονομάστηκε σε BLUE SKY και δρομολογήθηκε στη γραμμή Ηγουμενίτσα-Κέρκυρα-Μπρίντιζι. Το 2004 πουλήθηκε στην Agoudimos Lines και άλλαξε όνομα σε IONIAN SKY.
Το Δεκέμβριο του 2008 δρομολογήθηκε για λίγο στη γραμμή Μπρίντιζι (Ιταλία) –Αυλώνα (Αλβανία), ενώ από το 2009 έως το 2012 παροπλίστηκε διαδοχικά σε Νέο Μόλο Δραπετσώνας και Αμπελάκια Σαλαμίνας, λόγω της άσχημης οικονομικής κατάστασης της εταιρείας του. Τη θερινή σεζόν Ιούλιος-Σεπτέμβριος 2012 επανήλθε για λίγο στη γραμμή Ηγουμενίτσα-Κέρκυρα-Μπρίντιζι και στις 11 Σεπτεμβρίου 2012 κρατήθηκε στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας για οφειλές της εταιρείας του. Εκεί παρέμεινε μέχρι και τον Απρίλιο του 2013, οπότε και ναυλώθηκε στην πολύπαθη NEL LINES για δρομολόγια στο Βόρειο Αιγαίο.
Δυστυχώς, η ναύλωση του έληξε άδοξα το Σεπτέμβριο του ιδίου έτους, λόγω της οικονομικής κατάρρευσης της NEL LINES, αφήνοντας έτσι το πλοίο παροπλισμένο και “ξεχασμένο” στα Αμπελάκια Σαλαμίνος.
Το IONIAN SKY έχει χωρητικότητα 19.539gt (4.547 dwt), μήκος 164 μέτρα, πλάτος 24,01 μέτρα και βύθισμα 6,60 μέτρα. Μπορεί να μεταφέρει 1.000 επιβάτες (450 κρεβάτια) και 600 Ι.Χ. (1.207 γραμμικά μέτρα). Εξοπλίζεται με 2 κύριες μηχανές MAN-Mitsubishi V7V 52/55 diesel συνολικής ιπποδύναμης 28.000 ίππων και μπορεί να αναπτύξει υπηρεσιακή ταχύτητα 21 κόμβων.
Φωτο: Δημήτρης Μεντάκης, Antonia Lulurgas, Ken Murayama, Carsten Detmer, nissos chios (shipspotting.com)