55465073_775783399464220_1498440821727297536_n
ΑΚΤΟΠΛΟΙΑ

ΒΙΤΣΕΝΤΖΟΣ ΚΟΡΝΑΡΟΣ: Τέλος εποχής

Τέλος εποχής για το πάλαι ποτέ βασιλοβάπορο της Lane Sea Lines ΒΙΤΣΕΝΤΖΟΣ ΚΟΡΝΑΡΟΣ (6.387gt/1976), καθώς σύμφωνα με τελευταίες εξελίξεις φέρεται να πουλήθηκε για σκραπ στην Τουρκία και σύντομα θα μας αφήσει.

Να θυμίσουμε, ότι το πλοίο είναι παροπλισμένο στην Κυνόσουρα από τον Σεπτέμβριο του 2017, μετά από σοβαρή μηχανική βλάβη που υπέστη τον Ιούνιο του ιδίου έτους. Έκτοτε καθηλώθηκε, καθώς δεν έγινε κάποια προσπάθεια για την επισκευή του λόγω απαγορευτικού κόστους. Το πλοίο τελευταία εκτελούσε δρομολόγια στη γραμμή Πειραιάς-Κύθηρα-Αντικύθηρα-Γύθειο-Καλαμάτα-Κίσαμος. Επισημαίνεται, επίσης, ότι είχε βγει σε δυο πλειστηριασμούς (τέλη Φεβρουαρίου 2019 και 3 Απριλίου 2019), οι οποίοι απέβησαν άκαρποι.

Το ΒΙΤΣΕΝΤΖΟΣ ΚΟΡΝΑΡΟΣ ναυπηγήθηκε στη Δανία το 1976 (Aalborg Værft) για λογαριασμό της φημισμένης Townsend Thoresen ως VIKING VISCOUNT. Μάλιστα, είναι το τελευταίο ακόμη εν ζωή πλοίο της εκπληκτικής αυτής σειράς των 4 αδελφών, καθώς τα υπόλοιπα 3 έχουν ήδη διαλυθεί. Το 1989 μετονομάστηκε σε PRIDE OF WINCHESTER και δούλεψε για λογαριασμό της P&O European Ferries, ενώ το 1994 πουλήθηκε στην δική μας ΛΑΝΕ SEA LINES που το δρομολόγησε στη γραμμή Πειραιάς – Μήλος – Άγιος Νικόλαος – Σητεία. Στη συνέχεια εξυπηρέτησε με συνέπεια και τις άγονες γραμμές των Δωδεκανήσων και του ΒΑ Αιγαίου καθώς και τις Κυκλάδες.

Το δανέζικο σκαρί έχει χωρητικότητα 6.387gt (1.616 dwt), μήκος 128,7 μέτρα, πλάτος 19,81 μέτρα και βύθισμα 4,5 μέτρα. Έχει ικανότητα μεταφοράς 1.200 επιβατών και 275 Ι.Χ.. Φέρει 3 κύριες μηχανές (2xWerkspoor 8TM410 diesel και 1x Werkspoor 9TM410 diesel) συνολικής ισχύος 10.655 kw και μπορούσε να αναπτύξει υπηρεσιακή ταχύτητα 18 κόμβων.

Καλό ταξίδι ακούραστε εργάτη της ελληνικής ακτοπλοΐας……

φωτο: Δημήτρης Μεντάκης

sroussos@nautilia.gr