AEOLOS KENTERIS I
ΑΚΤΟΠΛΟΙΑ

HSC AEOLOS KENTERIS I: Σώθηκε και αυτό από την ΑΝΕΝ

Η Ανώνυμη Ναυτική Εταιρεία Νότου (ΑΝΕΝ) έδωσε τελικά χθες το φιλί της ζωής και στο HSC AEOLOS KENTERIS I (3.536gt/2000) της πολύπαθης NEL LINES, έναντι τιμήματος 2,020 εκατ. ευρώ. H τιμή πρώτης προσφοράς ήταν στα 2 εκατ. ευρώ, ενώ αξίζει να σημειώσουμε ότι προ ολίγων ημερών η ΑΝΕΝ απέκτησε και το πλοίο ΘΕΟΦΙΛΟΣ (13.572gt/1975) έναντι τιμήματος 380.000 ευρώ.

Σήμερα, μάλιστα, ήταν προγραμματισμένοι για να πραγματοποιηθούν και οι πλειστηριασμοί των πλοίων AEOLOS KENTERIS II (5.361gt/2001) και ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ (5.033gt/1976), ωστόσο όμως αναβλήθηκαν λόγω μη ύπαρξης ενδιαφέροντος.

Να θυμίσουμε, ότι αρχικά η διαδικασία του πλειστηριασμού των πλοίων της NEL LINES είχε οριστεί για τις 11 Σεπτεμβρίου 2019 με τιμή εκκίνησης της 120.000 ευρώ, εκτός από το ταχύπλοο AEOLOS KENTERIS II του οποίου η τιμή εκκίνησης ορίστηκε στο 1 εκατ. ευρώ. Και αυτό γιατί βρίσκεται σε καλύτερη κατάσταση από τα υπόλοιπα πλοία. Εν συνεχεία αναβλήθηκε για τις 11 Δεκεμβρίου 2019, κατόπιν απόφασης ασφαλιστικών μέτρων.

Επιπλέον, αξίζει να σημειωθεί, είχαν προηγηθεί 3 ακόμη δημοπρασίες για την πώληση του AEOLOS KENTERIS I, που τελικά απέβησαν άγονοι. Η πρώτη έλαβε χώρα τον Ιανουάριο 2018, όπου η δανείστρια τράπεζα ζητούσε minimum 6,5 εκατ. ευρώ και δεν υπήρξε ενδιαφέρον, ακολούθησε μια ακόμη τον Απρίλιο του 2018 χωρίς όμως και πάλι ένα θετικό αποτέλεσμα. Ενώ μια Τρίτη έλαβε χώρα στις 18 Ιουλίου 2018.

Όπως επισήμαναν τότε οι εμπειρογνώμονες, το πλοίο επειδή ήταν παροπλισμένο για επτά συνεχόμενα έτη και οι τέσσερις μηχανές του δεν είχαν λειτουργήσει όλο αυτό το διάστημα, απαιτούνταν περίπου 750.000 ευρώ για την επισκευή της κάθε μιας, ενώ επιπλέον δαπάνες απαιτούνταν για την ανακαίνιση των χώρων επιβατών, αλλά και για τον δεξαμενισμό του. Ποσά που αν προστεθούν στα χρέη του πλοίου εκτινάσσουν σημαντικά το κόστος της επιστροφής του στην ενεργό δράση.

Σε κάθε περίπτωση, ένα – ένα τα πλοία της χρεοκοπημένης NEL φαίνονται να τη γλιτώνουν. Για να δούμε που θα καταλήξει όλη αυτή η ιστορία;

Το HSC AEOLOS KENTERIS I ναυπηγήθηκε στη Γαλλία (Alstholm Leroux Naval) το 2000. Έχει χωρητικότητα 3.536gt (500 dwt), μήκος 119 μέτρα, πλάτος 15,70 μέτρα και βύθισμα 2,5 μέτρα. Μεταφέρει 1.000 επιβάτες και 200 Ι.Χ.. Εξοπλίζεται με 4 Pielstick 20 PA6 BSTC diesel συνολικής ισχύος 32.000 kw και μπορεί να αναπτύξει υπηρεσιακή ταχύτητα 35 κόμβων.

φωτό: Απόστολος Κακνής

sroussos@nautilia.gr