Χωρίς την αναμενόμενη συμμετοχή κυρίως από την Τοπική Αυτοδιοίκηση διεξάγεται στο Κάστρο της Νάξου, στη σχολή Ουρσουλινών, η ημερίδα για την ακτοπλοΐα που διοργάνωσε η Γ.Γ Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, η Περιφέρεια Ν. Αιγαίου και ο Δήμος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων.
Μεταξύ άλλων το παρών έδωσε ο γ.γ του Υπουργείου Ανάπτυξης Ν. Λίτινας, ο γ.γ Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής Δ. Χαλκιώτης, ο Αντιπεριφερειάρχης Κυκλάδων Γ. Πουσσαίος, ο πρόεδρος του Περιφερειακού συμβουλίου Γ. Γκούφας, οι επικεφαλής των παρατάξεων «Πολίτες για τα νησιά μας» και «Οικολογικός Άνεμος» κ.κ Ν. Συρμαλένιος και Ν. Χρυσόγελος, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Κυκλάδων Ι. Ρούσσος, οι Δήμαρχοι Νάξου Μ. Μαργαρίτης, Πάρου Χ. Βλαχογιάννης, Ίου Μ. Πετρόπουλος, Σικίνου Γ. Συρίγος, Αμοργού Ν. Ρούσσος, οι Αντιδήμαρχοι, Σύρου Δ. Ρούσσος, Ηρακλειάς Σ. Ζούλης, Σχοινούσας Η. Μάνης, εκπρόσωποι ακτοπλοϊκών εταιριών, ταξιδιωτικών γραφείων κ.α.
Στην ημερίδα για την ακτοπλοΐα δεν συμμετείχαν οι βουλευτές του νομού.
Με θέμα «Η επίδραση της οικονομικής κρίσης στην Ακτοπλοΐα» ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας Απόστολος Βεντούρης, επικεντρώθηκε στα προβλήματα των ακτοπλοϊκών εταιριών, περιγράφοντας με τα μελανότερα χρώματα το μέλλον της ακτοπλοΐας εξ αιτίας της οικονομικής κρίσης, τονίζοντας ότι οι ναυτιλιακές εταιρίες έχουν καταρρεύσει, και χρόνο με το χρόνο πλέον θα βλέπουμε να μειώνονται τα πλοία στα νησιά. Σε ότι αφορά τις αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων ο κ. Βεντούρης είπε ότι αυτές οφείλονται και στον αυξημένο ΦΠΑ. «Οι ακτοπλόοι είναι σάκος του μποξ» υπογράμμισε ο κ. Βεντούρης και πρόσθεσε ότι «είναι ο πιο παρεξηγημένος κλάδος».
Πολύ καλές ήταν οι κριτικές που ακούστηκαν σε ότι αφορά τα όσα είπε στην ημερίδα για την ακτοπλοΐα, ο κ. Γιώργος Ξηραδάκης, Διευθύνων Σύμβουλος XRTC (Εταιρία Παροχής συμβουλευτικών χρηματοοικονομικών υπηρεσιών), που ανέπτυξε το θέμα «Επίδραση της οικονομικής κρίσης στην ακτοπλοΐα».
Ποιο συγκεκριμένα ο κ. Ξυραδάκης εξειδίκευσε στις εξής ενότητες σχετικά με την ακτοπλοΐα:
Δυνάμεις: Σχετικά νέος στόλος, Ώριμες διοικήσεις των εταιριών, Συνετή γεωγραφική διασπορά του στόλου, Ομαλές σχέσεις με τις τράπεζες, Τάσεις εκλογίκευσης του ανταγωνισμού
Αδυναμίες: Μειωμένη έως και μηδενική ρευστότητα, Περιορισμένη δυνατότητα άντλησης κεφαλαίων, Αυξανόμενες ζημιές σε επίπεδο EBITDA, Τελμάτωση δημοσίων επενδύσεων προς ανάπτυξη των λιμένων, Εξαιρετικά ακριβό κόστος λειτουργίας των ακτοπλοϊκών πλοίων της χώρας λόγω αγκυλώσεων και απαρχαιωμένων νόμων και διατάξεων, Καθυστερήσεις στην άσκηση κυβερνητικής πολιτικής για τον κλάδο λόγω συνεχιζόμενων αλλαγών στις δομές διοίκησης και υπουργείου
Ευκαιρίες: Κατακόρυφη πτώση των αξιών των πλοίων δίνει δυνατότητα ασφαλών επενδύσεων, Δρομολόγηση πλοίων σε επιδοτούμενες γραμμές, Πιθανή μείωση του εργατικού κόστους λόγω της γενικότερης οικονομικής πορείας της χώρας, Τάσεις ανάθεσης λιμενικής διαχείρισης σε εξειδικευμένους ομίλους, Δυνατότητες εκμετάλλευσης νέων γραμμών στο εξωτερικό.
Απειλές: Συνεχιζόμενη μείωση της ζήτησης [σε Ελλάδα και Αδριατική, Κόστος καυσίμων, Εθνική Οικονομική Ύφεση και Διεθνής αρνητική συγκυρία, Μείωση του Ακτοπλοϊκού στόλου, Οικονομική αδυναμία του επιβατικού κοινού, Κρίση στην τραπεζική χρηματοδότηση, Καθυστερήσεις πληρωμών από επιδοτήσεις λόγω οικονομικής κατάστασης του κράτους
Κύριοι στόχοι: Διατήρηση του ακτοπλοϊκού δικτύου, Διατήρηση ποιότητας υπηρεσιών, Διατήρηση ελληνικότητας της ακτοπλοϊκής αγοράς, Αποφυγή χρεοκοπίας, Υποστήριξη της ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας