Στις 5 Σεπτεμβρίου 2017, ξεκίνησαν οι εξειδικευμένες εργασίες ανέλκυσης –από την Ardenia Marine- του άτυχου monohull της NEL LINES, HSC ΠΑΝΑΓΙΑ ΠΑΡΟΥ, το οποίο βυθίστηκε στο λιμάνι του Αλχεθίρας στις 21 Απριλίου 2017.
Υπενθυμίζεται, ότι το ταλαιπωρημένο ταχύπλοο, βρισκόταν εγκαταλελειμμένο και παροπλισμένο στο ισπανικό λιμάνι (Isla Verde dock) –από το 2013- όταν “χτυπήθηκε” από μεγάλη καταιγίδα που ξέσπασε στην περιοχή, με αποτέλεσμα να ανατραπεί.
Αν και –μέχρι σήμερα- το μεγαλύτερο μέρος της επιχείρησης έχει ολοκληρωθεί, υπάρχουν ακόμη δύσκολες εργασίες που πρέπει να πραγματοποιηθούν. Ωστόσο, οι εξειδικευμένοι τεχνικοί της εταιρείας έχουν καταφέρει να φέρουν το σκάφος στην επιφάνεια.
Για την άνωση του πληγωμένου σκάφους, φροντίζουν ειδικά μπαλόνια που τοποθετήθηκαν στο εσωτερικό του τις προηγούμενες ημέρες, καθώς και ειδικά καλώδια που προσφέρουν στήριξη στο σκάφος, ώστε να παραμένει σταθερό κοντά στην αποβάθρα 9 (προβλήτας Isla Verde), όπου εκτελούνται οι εργασίες απάντλησης των υδάτων από το εσωτερικό του. Μόλις αποκατασταθεί η πλευστότητα του, η γάστρα του θα σφραγισθεί προκειμένου να αποφευχθεί νέα εισροή υδάτων.
Την εποπτεία των εργασιών ανέλκυσης του σκάφους έχει αναλάβει η αρμόδια λιμενική αρχή του ισπανικού λιμένα, η οποία παρακολουθεί από κοντά –τις τελευταίες εβδομάδες- την επιχείρηση και βρίσκεται σε ετοιμότητα για την αντιμετώπιση οποιασδήποτε έκτακτης κατάστασης προκύψει.
Από την άλλη πλευρά, οι εργασίες που διεξάγονται από την Gabarras & Servicios εγγυόνται την αποφυγή ρύπανσης στη θαλάσσια περιοχή, καθώς η εταιρία εφαρμόζει αυστηρότατες προδιαγραφές στις εργασίες που προσφέρει, χρησιμοποιώντας μεταξύ άλλων πλωτά και απορροφητικά φράγματα, καθώς και πλήρη συστήματα για τη συλλογή των εύφλεκτων υλικών που τυχόν έχουν διαρρεύσει στο νερό.
Το άτυχο HSC ΠΑΝΑΓΙΑ ΠΑΡΟΥ, ναυπηγήθηκε το 1996 από τα γαλλικά ναυπηγεία Chantier Leroux & Lotz Naval στο Saint-Malo Naval (yard number 622) για λογαριασμό της φημισμένης SNCM. Είχε χωρητικότητα 4.934gt (359 dwt), μήκος 102 μέτρα, πλάτος 15,4 μέτρα και βύθισμα 2.79 μέτρα. Εξοπλιζόταν με 4 κύριες μηχανές MTU 20V 1163 συνολικής ιπποδύναμης 35.328 B.H.P. και ανέπτυσσε ταχύτητα 37,5 κόμβων. Είχε ικανότητα μεταφοράς 576 επιβατών και 150 Ι.Χ..
Μπορείτε να παρακολουθήσετε σχετικές φωτο στο βίντεο που ακολουθεί:
[youtube id=”MVhnuxDuGqY” autoplay=”yes”]
video: www.elestrechodigital.com
foto: Juan G. Mata, Salvatore De la Rubia