Πέρασαν 19 χρόνια από τότε που η δεύτερη γενιά του επιτυχημένου passenger/cargo ship OGASAWARA MARU, δρομολογήθηκε στη γραμμή Tokyo-Chichijima και έφτασε ο καιρός της ανανέωσης.
Στις 27 Ιανουαρίου 2016, οι ιθύνοντες της παραδοσιακής Ogasawara Kaiun παραβρέθηκαν στην καθέλκυση της ναυαρχίδας του στόλου τους, στα ναυπηγεία Mitsubishi (Shimonoseki), το οποίο έλαβε ξανά το θρυλικό όνομα που τους καθιέρωσε σε μια από τις πιο δύσκολες γραμμές του ιαπωνικού αρχιπελάγους. Το πρώτο πλοίο που έλαβε το όνομα OGASAWARA MARU δρομολογήθηκε το 1979, ενώ το 1997 ακολούθησε ένα μεγαλύτερο και πιο σύγχρονο πλοίο, το οποίο αναμφισβήτητα συγκαταλέγεται ανάμεσα στα ομορφότερα ποστάλια της ιαπωνικής ακτοπλοΐας.
Η Ogasawara Kaiun που ιδρύθηκε από τις εταιρείες NYK Line και Tokai Kisen το 1969, δραστηριοποιείται στο αρχιπέλαγος Ogasawara και εξυπηρετεί με τα εκπληκτικά φορτηγοπόσταλα της το σύμπλεγμα που σχηματίζουν 4 μικρά νησιά. Πρόκειται για τα Mukojima, Chichijima, Hahajima, καθώς και τα ηφαιστιογενή νησάκια Iwojima group, που βρίσκονται 1.000 χιλιόμετρα νότια από την πρωτεύουσα Τόκιο, στον Ειρηνικό Ωκεανό. Ολόκληρη η συγκεκριμένη περιοχή αποτελεί έναν αυτοτελή επαρχιακό δήμο (Ogasawara Village), ο οποίος αποτελεί υποπεριφέρεια του μητροπολιτικού Τόκιο. Το νησί Chichijima, που ουσιαστικά βρίσκεται στο κέντρο του αρχιπελάγους λειτουργεί ως “hub island” για τα υπόλοιπα νησιά και συνδέεται απευθείας με το νησί Honshu της Ιαπωνίας.
Οι μεγάλες προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει -κάθε φορά- η ιαπωνική εταιρεία έχουν διττό χαρακτήρα. Από τη μια πλευρά επιδιώκει να χτίσει το καλύτερο πλοίο, καθώς οι συνθήκες που επικρατούν στο αρχιπέλαγος Ogasawara απαιτούν σκάφος κυριολεκτικά ναυτικό, που να προσφέρει άνεση και ασφάλεια. Από την άλλη πλευρά, πασχίζει να καλύψει επαρκώς τις συνεχώς αυξανόμενες ανάγκες των νησιών της περιοχής σε τουρίστες και εμπορεύματα. Γεγονός, που φανερώνει τη σταθερά ανοδική πορεία της ανάπτυξης της συγκεκριμένης περιοχής.
Σύμμαχο της στις πολυετείς προσπάθειες που καταβάλλει, η παραδοσιακή εταιρεία έχει το ιαπωνικό κράτος, το οποίο με τις αποφάσεις του στηρίζει έμπρακτα το νησιωτικό χαρακτήρα της χώρας. Οι αρχές της Ιαπωνίας γνωρίζουν ότι τα πλοία της Ogasawara Kaiun αποτελούν τις μοναδικές θαλάσσιες λεωφόρους σύνδεσης των νησιών του αρχιπελάγους με την ηπειρωτική χώρα, για το λόγο αυτό συμμετέχουν -από κοινού με τη μητροπολιτική αρχή του Τόκιο- στην επιχορήγηση του 50% του κόστους κατασκευής του συγκεκριμένου πλοίου, το ύψος του οποίου ανέρχεται σε 9.1 δις γεν (74 εκατ. ευρώ). Αναμφίβολα πρόκειται για πρωτοβουλία που “βάζει τα γυαλιά” στο ελληνικό κράτος, καθώς μια ανάλογη ενέργεια στη χώρα μας χαρακτηρίζεται αδιανόητη!
Επισημαίνεται, ότι τα νησιά Ogasawara δεν διαθέτουν αεροδρόμιο και συνεπώς το φορτηγοπόσταλο της Ogasawara Kaiun, αποτελεί τη μοναδική γέφυρα επικοινωνίας των νησιωτών με την ενδοχώρα. Υπάρχει μόνο ένα ιστορικό στρατιωτικό αεροδρόμιο στην Iwojima, όπου εκτελούνται ορισμένες πτήσεις charter, όμως, οι τουρίστες δεν το προτιμούν καθώς το συγκεκριμένο μέσο μεταφοράς δεν είναι αξιόπιστο.
Σημειώνεται ότι, το να ταξιδέψει κάποιος στα νησιά του αρχιπελάγους Ogasawara δεν είναι μια εύκολη υπόθεση, καθώς οι τρόποι έκδοσης εισιτηρίου είναι ελάχιστοι και δαπανηροί! Η μοναδική δυνατότητα που δίνεται στον επιβάτη, είναι να απευθυνθεί σε ταξιδιωτικό πράκτορα στην Ιαπωνία, ο οποίος με τη σειρά του θα αναλάβει την κράτηση των εισιτηρίων για λογαριασμό του. Στη συνέχεια χρεώνει τους επιβάτες με υψηλή αμοιβή, καθώς είναι ο μόνος που έχει τη δυνατότητα να τακτοποιήσει τα εισιτήρια του επιβάτη ανάλογα πάντα με την επιθυμία του (επιλογή θέσης). Ο επιβάτης από την πλευρά του δεν έχει τη δυνατότητα της online κράτησης, αλλά ούτε και της απευθείας επαφής με την πλοιοκτήτρια εταιρεία για να κόψει το εισιτήριο του!
Η νέα “βασίλισσα” του αρχιπελάγους Ogasawara που καλείται να δικαιώσει την εξαιρετική φήμη της Ogasawara Kaiun στη γραμμή, μελετήθηκε από τα ναυπηγεία της Mitsubishi μέχρι την παραμικρή της λεπτομέρεια. Οι σχεδιαστές του φημισμένου ναυπηγείου, μετά από πλήθος δοκιμών που πραγματοποίησαν, κατάφεραν να σχεδιάσουν και να εξελίξουν μια επαναστατική πλώρη που σε συνδυασμό με το εκπληκτικό κήτος του νέου πλοίου (split stern), κατέληξαν στον σχεδιασμό ενός πραγματικά energy efficient πλοίου.
Το αποτέλεσμα ξεπερνά κάθε προσδοκία, καθώς το νέο πλοίο στο προφίλ του θυμίζει καταδρομικό του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου! Αν και είναι μεγαλύτερο σε χωρητικότητα και ταχύτερο από τον προκάτοχο του, καταφέρνει και διατηρεί την κατανάλωση καυσίμων στα ίδια επίπεδα με το ήδη υπάρχον πλοίο. Γεγονός που οφείλεται στη άψογα σχεδιασμένη γάστρα του. Το OGASAWARA MARU είναι φιλικό προς το περιβάλλον, ενώ για τις μανούβρες στα λιμάνια και το ταξίδι στο ανοιχτό πέλαγος φροντίζουν δίδυμα σπαστά τιμόνια, ένα ζεύγος πτερυγίων ευσταθείας, προπέλες μεταβλητού βήματος, καθώς και τρία προπελάκια, δυο στην πλώρη και ένα στην πρύμνη.
Το γοητευτικό OGASAWARA MARU είναι χωρητικότητας 11.000gt, έχει μήκος 150 μέτρα, πλάτος 20,4 μέτρα και βύθισμα 5,7 μέτρα. Εξοπλίζεται με 2 κύριες μηχανές NKK 12PC2-6V συνολικής ιπποδύναμης 27.000 ίππων και θα ταξιδεύει με υπηρεσιακή ταχύτητα 23,8 κόμβων. Δρόμος που θα του δίνει τη δυνατότητα να συντομεύει το χρόνο του ταξιδιού κατά 1,5 ώρα (από 25,5 ώρες σε 24 ώρες).
Στο πολυτελές ξενοδοχείο του το passenger/cargo ship θα μπορεί να φιλοξενεί 892 επιβάτες, 123 περισσότερους από τον προκάτοχο του, και θα προσφέρει 170 κρεβάτια. Έμφαση έχει δοθεί, επίσης, στην άνεση των καμπινών, που συνήθως κερδίζουν την προτίμηση των επιβατών, καθώς και στην απροβλημάτιστη διαμονή των ΑμεΑ εντός του πλοίου. Για το λόγο αυτό, το OGASAWARA MARU διαθέτει άνετα σαλόνια, εστιατόρια, ανελκυστήρες που δίνουν πρόσβαση σε όλα τα καταστρώματα του πλοίου, καθώς και ειδικά διαμορφωμένους χώρους για την παροχή φροντίδας στα ΑμεΑ.
Η ναυαρχίδα της Ogasawara Kaiun αναμένεται να ξεκινήσει δρομολόγια στη γραμμή Tokyo (Takeshiba Pier) – Chichijima τον ερχόμενο Ιούλιο (2016) και θα αντικαταστήσει το παλαιότερο Ogasawara Maru (1997), το οποίο διατίθεται ήδη προς πώληση. Οι ναύλοι των επιβατών, σύμφωνα με την εταιρεία, θα παραμείνουν αμετάβλητοι.
Ακολουθεί συγκριτικός πίνακας με τα τεχνικά χαρακτηριστικά των πλοίων της Ogasawara Kaiun, που δείχνει την εξέλιξη των μεγεθών στη γραμμή τα τελευταία 37 χρόνια.
Aκολουθούν φωτογραφίες του πλοίου:
Πηγή των Φώτο: http://blog.livedoor.jp/ogasawarakaiun-shinsen/