F/B ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΗΝΟΥ 2 Νηολόγιο Πειραιώς 10126

παναγία τήνου

 

Είναι το πλοίο που ανέλαβε τον Απρίλιο του 1994 να συνεχίσει το έργο του θρυλικού προκατόχου του, φτερωτού Παναγία Τήνου στη γραμμή της Συροτηνομυκονίας.
Βέλγικο σκαρί, νομίζω δε χρειάζονται ιδιαίτερες συστάσεις. Η καθέλκυσή του έγινε τον Φεβρουάριο του 1973 από τα Ναυπηγεία Boelwerf, για λογαριασμό της RTM και τον Ιούλιο του ιδίου έτους ξεκίνησε δρομολόγια Dover – Ostend. To 1985 το ναυλώνει η Sealink και εξυπηρέτησε τη γραμμή Weymouth – Cherbourg. Την επόμενη χρονιά, το 1986 ναυλώνεται από την  B & I Line και εκτελεί δρομολόγια στη γραμμή Fishguard – Rosslare. Λίγο πριν φύγει το 1986 αγοράζεται από τη Moby Lines και στα τέλη του 1993 το αγοράζει η Ventouris Sea Lines και έρχεται στην πατρίδα μας όπου υποβάλλεται σε μετασκευή ευρείας κλίμακας, αναδιάταξη των εξωτερικών καταστρωμάτων του, ανάπλαση όλων των εσωτερικών χώρων του, καθώς επίσης και τοποθέτηση βολβού.
Οι διαστάσεις του είναι: ολικό μήκος 118 μέτρα, μέγιστο πλάτος 19,22 μέτρα, βύθισμα 5,19 μέτρα, ολικής χωρητικότητας 5642,86 τόνους , καθαρής χωρητικότητας  3962,85 τόνους ,μηχανές 2 Semt Pielstick 18 PC 2 V 400 ιπποδύναμη 9250 BHP εκάστη ή 18500 συνολικά, που του έδιναν υπηρεσιακή ταχύτητα 20 μιλίων, κατανάλωση 1,9 τόνους Fuel ανα ώρα. Διαθέτει Bow Thruster 1200A και σταθεροτήρες τύπου Denny Brown. Τρείς ηλεκτρογεννήτριες ΑBC 500Kw εκάστη. Έχει 115 κλίνες και φιλοξενεί 1900 επιβάτες το καλοκαίρι και 1160 τον χειμώνα. Στο γκαράζ του δέχεται 240 Ι.Χ. ή 120 Ι.Χ. και 20 φορτηγά αυτοκίνητα των 9 μέτρων έκαστο.
Αφού ετοιμάστηκε λοιπόν τον Απρίλιο του 1994 με το όνομα Παναγία Τήνου 2, ξεκινά δρομολόγια από Πειραιά για Σύρο – Τήνο – Μύκονο. Στο παιχνίδι του ανταγωνισμού έπρεπε να συναγωνιστεί πρώτα τη φήμη του προκατόχου του και το Ναϊάς ΙΙ. Προσπάθησε φιλότιμα…
Την επόμενη σεζόν το πλοίο αλλάζει ρότα και δρομολογείται στην Παροναξία, όμως είναι η χρονιά που όλα τα πλοία της εταιρείας παροπλίζονται, έτσι τον Οκτώβριο του 1995 παροπλίζεται και το Παναγία Τήνου 2. Τον Αύγουστο όμως του 1996 για λίγο  παίρνει άδεια ελευθεροπλοΐας και δρομολογείται για Σύρο – Τήνο – Μύκονο, μέχρι τον Οκτώβριο του ιδίου έτους οπότε παροπλίζεται πάλι. Έτσι φτάνουμε στον Ιούλιο του 1998 όπου αγοράζεται από την Agapitos Express Ferries και δραστηριοποιείται με το όνομα Εξπρές Αθηνά από Πειραιά για Κυκλάδες. Μετά την ετήσια ακινησία της περιόδου 1998 – 1999 κατά την οποία έγινε εκτεταμένη επισκευή, το πλοίο απέκτησε τις αρχικές καλές του επιδόσεις, έτσι δρομολογείται αρχικά στη γραμμή Πειραιάς – Σύρος – Τήνος – Μύκονος σε αντικατάσταση του Εξπρές Αφροδίτη το οποίο πραγματοποιούσε τη δική του ετήσια επισκευή. Αμέσως μετά μπαίνει στη γραμμή που το προόριζε ο αρχικός σχεδιασμός του προγράμματος της εταιρείας του. Δηλαδή από τη Ραφήνα για ʼνδρο – Τήνο – Μύκονο σαν αντικαταστάτης του Εξπρές Ερμής (Μπάρι Εξπρές) . Στις 13 Νοεμβρίου του 1999 αγοράζεται από την Hellas Ferries όπως και πολλά άλλα πλοία της ακτοπλοΐας μας , παραμένει στη γραμμή αλλά εξυπηρετεί και άλλα νησιά των Κυκλάδων ανάλογα πάντα με τις εκάστοτε ανάγκες της εταιρείας του. Ταξίδεψε για λίγο στη γραμμή Πάρου-Νάξου-Ίου-Σαντορίνης και για λίγες ημέρες πρέπει να ταξίδεψε στη γραμμή Σύρου-Τήνου-Μυκόνου.
Το 2005 είναι η χρονιά που η πλοιοκτήτρια εταιρεία αλλάζει όνομα και σινιάλο, το καινούργιο όνομα της εταιρείας είναι Hellenic Sea Ways, σταδιακά αλλάζουν εμφάνιση όλα τα πλοία της εταιρείας και μεταξύ αυτών και το Εξπρές Αθηνά. Το 2007 το αγοράζει η ναυτιλιακή εταιρεία Saos Ferries εκτός από την αλλαγή του σινιάλου αλλάζει και όνομα, μετονομάζεται σε Εξπρές Λήμνος εκτελώντας δρομολόγια από Λαύριο για το Βόρειο Αιγαίο όμως τον Σεπτέμβριο του 2008 δένει και παραμένει παροπλισμένο μέχρι και σήμερα στο λιμάνι του Λαυρίου.
Όλοι εμείς οι καραβολάτρες γεμάτοι από ρομαντισμό και συναίσθημα ας κάνουμε μια ευχή… είθε το όμορφο σκαρί να ξανασαλπάρει… να βγει στο Αιγαίο… να παίξει με τα κύματα να νιώσει και πάλι τη ζωή στα καταστρώματά του και να μας συντροφεύει ξανά στα όμορφα θαλασσινά ταξίδια μας…
Για συζήτηση για το συγκεκριμμένο θέμα μπορεί να γίνει στο φόρουμ μας :
Για φωτογραφικό υλικό σχετικά με το πλοίο μπορείτε να δείτε στην gallery μας εδώ.
Το αφιέρωμα επιμεληθήκαν oι :
  1. Σαρλής Κώστας
  2. Γιώργος Κωβαίος
  3. Αρης Μπιλαλής
  4. Αντώνης Λαζαρής

F/B PANAGIA TINOU 2
Piraeus Register 10126
This is the ship that in April 1994 assumed the duties of its legendary predecessor, the “flying” Panagia Tinou in the Syros-Tinos-Mykonos run.
Built in Belgium, I presume that introductions are not necessary. She was launched in February 1973 at Boelwerf shipyard, for RTM and that July she started to serve between Dover and Ostend. In 1985 she was chartered to Sealink to sail between Weymouth – Cherbourg. The following year, in 1986 she was chartered to B & I Line to ply Fishguard and Rosslare. Before the end of 1986 she was sold to Moby Lines and in 1993 Ventouris Sea Lines bought her. She came to Greece where she was extensively rebuilt, had her exterior decks redesigned and her interiors refitted, while a bow bulb was also added.
Her specifications are: 118 m. long, 19,22 m. Max width, 5,19 m. depth, 5642,86 grt, 3962,85 net , 2 Semt Pielstick 18 PC 2 V 400 engines producing 9250 BHP each and 18500 in total, giving her a service speed of 20 knots, at a consumption of 1,9 Fuel tons per hour. She has a 1200A Bow Thruster and Denny Brown stabilizers. Three electric generators are giving ΑBC 500Kw each. With 115 beds she can carry 1900 passengers during the summer and 1160 in winter. The garage can accommodate 240 cars or 120 cars and 20 9-meter trucks.
Once ready in April 1994, Panagia Tinou 2 commenced sailing between Piraeus-Syros-Tinos and Mykonos. She had to compete with the fame of its predecessor and with Naias II. She did her best…
The next season the ship changed its route and sailed to Paros and Naxos, but that was the year that the company’s ships were laid up. So, Panagia Tinou 2 was laid up in October 1995.
In August 1996 they manage to free the ship and she re-enters the Syros-Tinos-Mykonos run until that October where she went back to lay up.
She remained that way until bought by Agapitos Express Ferries in July 1998 and renamed Express Athina for Cyclades service. After the winter lay up of 1998 – 1999 during which she was extensively refitted, she regained her original performance. Then she was employed initially in Piraeus- Syros-Tinos-Mykonos substituting Express Aphrodite that was undergoing her yearly refit. Afterwards, she was shifted to the line for which she was originally planned. That was Rafina-Andros-Tinos-Mykonos to replace Express Hermes (Bari Express).
In 13 November 1999 she was bought by Hellas Ferries along with many other ferries, and remained in the same line but also serving other Cyclades islands depending on the company’s needs. For instance she was briefly operated from Piraeus to Paros-Naxos-Ios-Santorini and to Syros-Tinos-Mykonos.
In 2005 the company was restyled as Hellenic Sea Ways, and progressively its ships received a new livery, including Express Athina. In 2007 she was sold to Saos Ferries and received a new logo and a new name, Express Lemnos. She plied Lavrio with the Northern Aegean islands but in September 2008 she was tied up and remains since immobilized at Lavrio.
All shiplovers, full of romance and feeling we should make a wish… to see this beautiful sea boat sailing again… to sail the Aegen Sea… to ride the waves feeling the human presence in its decks and to accompany us again in our sailings…

Sarlis Kwstas

George Kobaios

Aris Bilalis

Antwnis lazaris