Σαφές μήνυμα προς την πολιτική ηγεσία της χώρας έστειλε ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων εφοπλιστών, Θόδωρος Βενιάμης, ο οποίος επανεξελέγη για τρίτη συνεχόμενη φορά στον προεδρικό θώκο.
“Το νέο Διοικητικό Συμβούλιο καλείται να διαμηνύσει στην Πολιτεία και στην κοινωνία ότι η ελληνόκτητη ναυτιλία, ως εθνικό κεφάλαιο, με καθοριστική οικονομική, πολιτική και στρατηγική σημασία για την πατρίδα μας, ήταν, είναι και επιθυμεί να παραμείνει παρούσα στον τόπο της. Για να γίνει όμως αυτό θα πρέπει να την αφήσουμε εκτός πολιτικών αντιπαραθέσεων, σεβόμενοι πλήρως το θεσμικό της πλαίσιο, για να συνεχίσει να δραστηριοποιείται με τις αξιοθαύμαστες επιδόσεις που επιδεικνύει, προσφέροντας στην Ελλάδα το ύψιστο προνόμιο να κατέχει την πρώτη ναυτιλία διεθνώς” τόνισε στην ομιλία του στη διάρκεια της Γ.Σ. της Ένωσης: «Στο πλαίσιο αυτό, με μεγάλη χαρά θέλω να καλωσορίσω τις πρόσφατες δηλώσεις των κυρίων Γιώργου Σταθάκη και Θοδωρή Δρίτσα, Υπουργού και Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού αντίστοιχα, κατά την τελετή παράδοσης του Υπουργείου Ναυτιλίας, από τις οποίες διαφαίνεται ότι αναγνωρίζεται πλήρως η σημασία και η δυναμική του παραγωγικού πυλώνα της ναυτιλίας για την ανάπτυξη της πατρίδας μας» και προσέθεσε:
«Η διατήρηση της λειτουργικής αυτοτέλειας του Υπουργείου Ναυτιλίας αποτελεί έμπρακτη απόδειξη του γνήσιου ενδιαφέροντος της νέας κυβέρνησης για τον κλάδο μας. Θέλω επίσης να διαβεβαιώσω τους κυρίους υπουργούς ότι η ναυτοσύνη των Ελλήνων στην οποία αναφέρθηκαν, σε συνδυασμό με μία άρτια ναυτική εκπαίδευση, ήταν και παραμένει υψηλή προτεραιότητα του ελληνικού εφοπλισμού. Εν τέλει από το σημερινό βήμα, θέλω να επισημάνω ότι θα σταθούμε κοντά τους, υποστηρικτές στο έργο τους και πρόθυμοι για μία εποικοδομητική συνεργασία προς το κοινό όφελος της ναυτιλίας μας και της πατρίδας μας».
Κάνοντας αναφορά στα τεκταινόμενα το 2014 επεσήμανε: «Το 2014 ήταν, και για την ναυτιλία μας, έτος που δεν επέτρεψε εφησυχασμό και χαλαρότητα. Οι εξελίξεις πολλές σε εθνικό και διεθνές επίπεδο. Διεθνώς, η ναυλαγορά συνέχισε να μας ταλαιπωρεί με την αστάθεια που συνέχισε να εκδηλώνει. Παρόλα αυτά, οι Έλληνες πλοιοκτήτες ενίσχυσαν την παρουσία τους και επανατοποθετήθηκαν στη διεθνή ναυτιλιακή αγορά, αποδεικνύοντας ότι έχουν ισχυρές αντοχές στις πιεστικές συνθήκες που βιώνει ο τομέας τα τελευταία χρόνια. Η νέα χρονιά βρίσκει την ελληνόκτητη ναυτιλία στις επάλξεις, με σταθερή την πρωτοκαθεδρία της στην διεθνή κατάταξη, εκπροσωπώντας το 16% της διεθνούς χωρητικότητας και με υψηλά ποσοστά σημαντικών κατηγοριών πλοίων όπως στα δεξαμενόπλοια, με ποσοστό 23%, και στα πλοία χύδην μεταφορών, με ποσοστό 18,5%, να παραμένουν στα χέρια της ελληνικής πλοιοκτησίας». Στη συνέχεια ο Θ.Βενιάμης αναφέρθηκε στις προοπτικές για το 2015:
«Οι προοπτικές για το 2015 δημιουργούν ανάμεικτα συναισθήματα. Υπάρχουν ανησυχίες για τους συσχετισμούς προσφοράς και ζήτησης χωρητικότητας με δεδομένη τη σταδιακή είσοδο στην αγορά πλεονάζουσας νέας χωρητικότητας και την αβεβαιότητα ως προς τα ποσοστά αύξησης της ζήτησης. Είναι σαφές όμως από τις εκτιμήσεις διεθνών οίκων αξιολόγησης ότι οι αποδόσεις των ναύλων θα διαφέρουν μεταξύ των διαφόρων κατηγοριών πλοίων. Για παράδειγμα, τα πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου LNG διαφαίνεται να διατηρούν υψηλές αποδόσεις, τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων να βρίσκονται υπό πίεση, ενώ τα δεξαμενόπλοια ευνοούνται μάλλον λόγω της πτώσης των τιμών του πετρελαίου. Ένα λοιπόν είναι σίγουρο, ότι δεν θα πλήξουμε ούτε το 2015, αφού η ναυτιλία μας θα συνεχίζει να κατέχει δικαιολογημένα τον προνομιακό χαρακτηρισμό της επιχειρηματικής δραστηριότητας με τις μεγάλες προκλήσεις, τις συνεχείς ανατροπές αλλά και εφικτές προσδοκίες».