Πορεία στο κέντρο της Αθήνας πραγματοποιούν οι λιμενεργάτες

Στο υπουργείο Οικονομικών, στην οδό Νίκης, έχουν συγκεντρωθεί περίπου 400 λιμενεργάτες

Αρχικά συγκεντρώθηκαν στην πλατεία Κλαυθμώνος και στη συνέχεια κατευθύνθηκαν έξω από κεντρικό ξενοδοχείο, επί της Β. Γεωργίου Α΄, όπου, παρουσία ισχυρών αστυνομικών δυνάμεων, συνεδριάζει η γενική συνέλευση των μετόχων του ΟΛΠ.

Οι εργαζόμενοι στα λιμάνια της χώρας συνεχίζουν τις 48ωρες επαναλαμβανόμενες απεργίες που ξεκίνησαν την περασμένη Πέμπτη, ενάντια στο «ξεπούλημα» των ΟΛΠ και ΟΛΘ.

Σημειώνεται ότι στο ξενοδοχείο N.J.V. Athens Plaza είναι προγραμματισμένη για σήμερα Τρίτη με απόφαση του Δ.Σ. του ΟΛΠ Α.Ε και ύστερα από σχετική εισήγηση του ΤΑΙΠΕΔ, έκτακτη Γενική Συνέλευση για διάφορα θέματα όπως καταργήσεις και τροποποιήσεις άρθρων του Καταστατικού, παροχή έγκρισης της Γενικής Συνέλευσης (μεταξύ άλλων και κατά το Άρθρο 23A, παράγραφος 2 του Κ.Ν. 2190/1920, όπως ισχύει) αναφορικά με την τροποποίηση της από 13-02-2002 Σύμβασης Παραχώρησης μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της Εταιρείας και εκλογή μέλους/ών Διοικητικού Συμβουλίου.

Όπως αναφέρουν οι εργαζόμενοι στα λιμάνια, «η κυβέρνηση, παρά τις δηλώσεις ότι συμμερίζεται τις ανησυχίες των εργαζομένων και παρά τις διαβεβαιώσεις περί αποδοχής των αιτημάτων μας σε επίπεδο πρωθυπουργού, δεν αναλαμβάνει την ευθύνη υλοποίησης της διασφάλισης σταθερών και ασφαλών θέσεων εργασίας.

»Δεν αρκούν οι καλές προθέσεις, αλλά συγκεκριμένες νομοθετικές πράξεις. Αυτό για μας είναι απαιτούμενο και αυτό επιβάλλεται να πράξει η κυβέρνηση για τους εργαζόμενους στους ΟΛΠ και ΟΛΘ.

»Την ίδια ώρα το ΤΑΙΠΕΔ, με τις ευλογίες της κυβέρνησης, προχωράει σε έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων του ΟΛΠ, με σκοπό να νομιμοποιήσει τη σύμβαση παραχώρησης μεταξύ ΟΛΠ και ελληνικού Δημοσίου, όπως και την τροποποίηση του καταστατικού» σημειώνουν οι λιμενεργάτες.

Με εξώδικη επιστολή τους ζητούν να απόσχουν από κάθε πράξη πώλησης του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΠ και τη σύγκληση της γενικής συνέλευσης, καθώς  θεωρούν ότι υπάρχουν σοβαρές εκκρεμότητες, όπως η έγκριση πώλησης του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΠ από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, τόσο της Ελλάδας, όσο και της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Επιπλέον, υποστηρίζουν ότι δεν έχει ελεγχθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο η σύμβαση παραχώρησης μεταξύ ΟΛΠ και ελληνικού Δημοσίου και πως εκκρεμεί απόφαση επί της ενστάσεως που έχουν καταθέσει στην αρχική απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου.

Η απάντηση των συναρμόδιων υπουργών

Σε κοινή δήλωσή τους τη Δευτέρα οι υπουργοί Εργασίας, Κοινωνικών Ασφαλίσεων και Κοινωνικής Αλληλεγγύης Γιώργος Κατρούγκαλος και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Θοδωρής Δρίτσας απαντούν ότι «σταθερή βούληση και επιδίωξη των συναρμοδίων υπουργών και της κυβέρνησης είναι η διατήρηση των σταθερών και ασφαλών σχέσεων εργασίας στον ΟΛΠ και στον ΟΛΘ στο “νέο περιβάλλον”, με βάση την ισχύουσα νομοθεσία. Η προσπάθεια για την εξασφάλιση σταθερών εγγυήσεων υπέρ των εργαζομένων θα συνεχιστεί.

Θεωρούμε ότι η εξασφάλιση των εργασιακών σχέσεων, εκτός από πράξη δικαιοσύνης, αποτελεί στέρεο έδαφος για την αναπτυξιακή πορεία των δύο λιμανιών και προς αυτή την κατεύθυνση είναι σκόπιμο και χρήσιμο να βοηθήσουν οι πάντες».

Σήμα κινδύνου για την κρουαζιέρα 

Από την πλευρά της η Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ) αναφέρει ότι «η κατάσταση που έχει δημιουργηθεί στον λιμένα Πειραιά, ένεκα της αδυναμίας εξυπηρέτησης των κρουαζιεροπλοίων, αλλά και των επιβατών – τουριστών, αναγκάζει τις διαχειρίστριες εταιρείες να εξετάσουν σοβαρά την ματαίωση προσεγγίσεων στον πρώτο λιμένα της Χώρας για χρονικό διάστημα που μπορεί να έχει μεγάλη διάρκεια και να προκαλέσει ακυρώσεις προσεγγίσεων και σε άλλους ελληνικούς λιμένες. Ήδη, τις τελευταίες ημέρες υπήρξαν ματαιώσεις προσεγγίσεων.»

Και προσθέτει: «Σύμφωνα με τα σημερινά στοιχεία, η μείωση της κίνησης για το 2017 φαίνεται να είναι αισθητή και δεν θα πρέπει η σημερινή κατάσταση στον λιμένα Πειραιά να γίνει αιτία να υπάρξουν πλέον δυσάρεστες εξελίξεις. Παράλληλα, από τις ακυρώσεις προσεγγίσεων κρουαζιεροπλοίων σε λιμένες της Τουρκίας, ένεκα των γεγονότων, φαίνεται ότι οι προτιμήσεις σε μεγάλο βαθμό στρέφονται σε λιμένες της Δυτικής Μεσογείου και Βορείου θαλάσσης. Εμείς, ως φορέας εκπροσώπησης της κρουαζιέρας, προσπαθούμε με κάθε τρόπο να τηρηθούν πολιτικές και να αναληφθούν πρωτοβουλίες για να μην χαθούν τα οφέλη από τη δραστηριότητα του κλάδου αυτού του θαλάσσιου τουρισμού.»

Η ΕΕΚΦΝ απευθύνει «έκκληση προς όλους τους φορείς που έχουν σχέση με την λειτουργία του λιμένα Πειραιά, αλλά και ενδιαφέρον για την κρουαζιέρα (αρμόδια Υπουργεία – Διοίκηση του ΟΛΠ – Εργαζόμενους – ΤΑΙΠΕΔ – Εμπορικό Επιμελητήριο Πειραιά – Δήμο Πειραιά – ακόμη και τη νέα Διοίκηση διαχείρισης του Οργανισμού που πρόκειται να αναλάβει), όπως καταβληθεί κάθε προσπάθεια για να αποκατασταθεί η ομαλότητα στον πρώτο λιμένα της Χώρας γιατί, διαφορετικά το κόστος, όπως πιστεύουμε ότι αντιλαμβάνονται όλοι, θα είναι σοβαρό, τη στιγμή που καταβάλλονται προσπάθειες για να μπορέσει να βγει η Χώρα από την οικονομική κρίση.»

 

Πηγή: tovima.gr