Θύμα των capital controls η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων

Σε δεκάδες χιλιάδες προσμετράται  η πτώση των εισαγόμενων στην Ελλάδα εμπορευματοκιβωτίων στους προβλήτες του Πειραιά κατά τους καλοκαιρινούς μήνες με την ύφεση να ξεκινά όμως από τον Ιούνιο, πριν τα capital controls, και να κλιμακώνεται δραματικά  τον Αύγουστο.

Καμιά ένδειξη σταθεροποίησης της κατάστασης δεν υπάρχει ακόμα αφού όπως αναφέρουν παράγοντες της αγοράς “οι χρονοβόρες διαδικασίες εγκρίσεων και κυρίως η παντελής έλλειψη ρευστότητας σε μια οικονομία που βυθίζεται στην ύφεση δεν δικαιολογεί προσδοκίες ανάκαμψης”…

Η πτώση αφορά τόσο τον προβλήτα Ι που διαχειρίζεται ο ΟΛΠ όσο και τους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ που διαχειρίζεται κατά παραχώρηση η θυγατρική  της Cosco στην Ελλάδα, Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά ΑΕ (ΣΕΠ). Η πτώση αφορά τα εμπορευματοκιβώτια που εισάγονται στην Ελλάδα και όχι αυτά που εκφορτώνονται στον Πειραιά με προορισμό άλλες χώρες. Η διακίνηση των τελευταίων συνεχίζει να κινείται σε ανάλογα με τα περυσινά μεγέθη στην περίπτωση της Cosco αλλά έντονα πτωτικά στον προβλήτα I του ΟΛΠ.

Όσον αφορά στην μείωση των εισαγόμενων στην εγχώρια αγορά containers, δυο είναι τα σημεία στα οποία στέκονται όσοι φοβούνται πολύ χειρότερες επιδόσεις και κατά τον τρέχοντα όσο και κατά τους επόμενους μήνες.

Καταρχήν η πτώση έχει  ξεκινήσει από τον Ιούνιο, πριν δηλαδή τα capital controls, στοιχείο που δείχνει πως η ύφεση ξεκίνησε πριν από αυτά.

Το δεύτερο είναι η βιαιότητα της πτώσης που τον Αύγουστο έφτασε το 40% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2014 για τους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ. Τα στοιχεία για τον προβλήτα Ι, αυτόν του ΟΛΠ, παραμένουν άγνωστα καθώς η εισηγμένη δεν ανακοινώνει σε μηνιαία βάση τη διακίνηση. Όμως αξιόπιστες πηγές της λιμενικής βιομηχανίας εκτιμούν πως θα είναι ακόμα πιο υφεσιακά καθώς η πίεση εκεί έχει αρχίσει από νωρίτερα το 2015.

Με δεδομένο πως πολλά από τα εισαγόμενα εμπορευματοκιβώτια περιέχουν ενδιάμεσα υλικά και εξαρτήματα και όχι αποκλειστικά καταναλωτικά αγαθά καθίσταται σαφές πως υπάρχει βύθιση που αναμένεται να ενταθεί και στην ελληνική μεταποίηση, εξηγούν οικονομολόγοι.

capital.gr{jcomments on}