Τα ναύλα για τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μετά βίας καλύπτουν τα έξοδα λειτουργίας, αφήνοντας ναυτιλιακές εταιρείες με μικρή δυνατότητα να πληρώσουν τα χρέη τους.
Τα ιδιωτικά επενδυτικά κεφάλαια, περιλαμβανομένων των Blackstone, Carlyle, Centerbridge Partners, η KKR, η Oaktree Capital Management, και WL Ross – έσπευσαν να γεμίσουν το κενό, προσφέροντας χρηματοδότηση διάσωσης, αγοράζοντας χρέος με έκπτωση και μετατρέποντάς το σε ίδια κεφάλαια, ή την αγορά νέων και μεταχειρισμένων σκαφών. Μέχρι στιγμής, τα αποτελέσματά είναι αμφιλεγόμενα , εκ των υστέρων προκύπτει ότι ορισμένα funds έχουν εισχωρήσει στον τομέα πολύ νωρίς.
Όμως, μια πιο διαφοροποιημένη άποψη υποστηρίζει ότι, σήμερα, μπορεί τελικά να υπάρχουν θύλακες ευκαιριών εν μέσω της γενικής ήττας τους.
Ο ιδιωτικός όμιλος μετοχικού κεφαλαίου, KKR, υπήρξε μεταξύ των πιο ενεργών στον τομέα της ναυτιλίας, υιοθετώντας μια πολύπλευρη προσέγγιση. Αυτό περιέλαβε τη δημιουργία μιας κοινής επιχείρησης το 2013 για να επενδύσουν σε επισφαλή στοιχεία ενεργητικού της ναυτιλίας, καθώς και την αγορά τραπεζικών δανείων προς τις ναυτιλιακές εταιρείες με έκπτωση. Ως εκ τούτου, ο συγκεκριμένος ιδιωτικός όμιλος μετοχικού κεφαλαίου κατέχει πλέον αρκετά πλοία.
Πρόσφατα προστέθηκε σε αυτή τη συλλογή η εταιρεία Chembulk Tankers, με έδρα το Κονέκτικατ, που βραχίονα της Berlian Laju, εισηγμένης ναυτιλιακής εταιρείας της Ινδονησίας.
Η BLT με βάση τη Τζακάρτα, είχε αγόρασε αρχικά την Chembulk στις δύσκολες μέρες του 2007 – όπου παίρνει 600 εκ. δολάρια (δισεκατομμύρια Dh2.2) $ εξασφαλισμένο χρέος και 1 δισ δολάρια ακάλυπτο χρέος να πληρώσει για την αγορά αυτή. Αλλά καθώς οι ναύλοι κατέρρευσαν, η εταιρεία αθετήσει και πήγε σε μια αναδιάρθρωση πριν από τρία χρόνια. Το χρέος της διαπραγματευόταν κάτω από τα 70 σεντς στο δολάριο.
Σε εκείνο το σημείο, η KKR άρχισε να αγοράζει το εξασφαλισμένο χρέος, πρώτα από την BNP Paribas και τη Nordea και έπειτα από πέντε άλλες ευρωπαϊκές τράπεζες.
dealnews.gr{jcomments on}