Στην κορυφή της παγκόσμιας κατάταξης ως προς τη χωρητικότητα μεταφοράς φορτίου βρίσκεται ο ελληνόκτητος στόλος, σύμφωνα με την έρευνα «The Review of Maritime Transport 2017) της UNCTAD. Βάσει των στοιχείων της έρευνας, η ελληνόκτητη ναυτιλία το 2017 βρίσκεται στα 309 εκατ. dwt (dead weight tonnage), με 4.199 πλοία, και ακολουθούν η Ιαπωνία (3.901 πλοία, με 224 εκατ. dwt, η Κίνα (5.206 πλοία, 165 εκατ. dwt), η Γερμανία (3.090 πλοία, με 112 εκατ. dwt) και η Σιγκαπούρη (2.599 πλοία, με 104 dwt).
Όπως σημειώνεται στην έρευνα, μαζί αυτές οι χώρες ελέγχουν σχεδόν τον μισό στόλο (από άποψης χωρητικότητας) στον κόσμο- συγκεκριμένα, το 49,5%. Μεταξύ των κορυφαίων 35 χωρών βρίσκεται μόνο μία χώρα από τη Λατινική Αμερική (Βραζιλία) και καμία από την Αφρική. Από άποψης αριθμού πλοίων, η Κίνα είναι πρώτη (5.206 πλοία ολικής χωρητικότητας 1.000 τόνων και άνω, περιλαμβανομένων πολλών μικρών πλοίων, που χρησιμοποιούνται στην ακτοπλοΐα). Η χώρα μας έχει τα περισσότερα τάνκερ, ενώ η Κίνα τα περισσότερα cargo πλοία, τη στιγμή που η Γερμανία είναι πρώτη στα κοντέινερ.
Οι πέντε πιο δημοφιλείς σημαίες είναι του Παναμά, της Λιβερίας, των Νήσων Μάρσαλ, του Χονγκ Κονγκ και της Σιγκαπούρης: Συνολικά πιάνουν μερίδιο 57,8% (η ελληνική σημαία είναι στην 9η θέση). Τρεις χώρες- η Ν. Κορέα, η Κίνα και η Ιαπωνία- ναυπήγησαν το 91,8% της παγκόσμιας ολικής χωρητικότητας το 2016, μεταξύ των οποίων πρώτη η Ν. Κορέα, με 38,1%. Τέσσερις χώρες- Ινδία, Μπανγκλαντές, Πακιστάν, Κίνα- αντιπροσωπεύουν το 94,9% της διάλυσης πλοίων για το 2016.
huffingtonpost.gr