Μόνο 1833 από τα 5230 ελληνόκτητα πλοία έχουν ελληνική σημαία.
Την ίδια στιγμή, ανταγωνιστικές σημαίες, μικρότερης δυναμικότητες από την ελληνική, ανοίγουν γραφεία στον Πειραιά προσεγγίζουν τους Έλληνες πλοιοκτήτες και τους προσφέρουν γρήγορες διαδικασίες, χαμηλότερα τέλη από τα ελληνικά αλλά και σχεδόν ελεύθερη επιλογή σύνθεσης πληρωμάτων.
Μέσα στο σκληρό αυτό ανταγωνιστικό περιβάλλον υπάρχουν Έλληνες πλοιοκτήτες που επιμένουν να στηρίζουν το ελληνικό νηολόγιο αν και επιβαρύνεται το συνολικό λειτουργικό κόστος του στόλου τους.
Σύμφωνα με την έρευνα της Marine Information Services στην πρώτη 10άδα των εταιρειών που έχουν πλοία υπό ελληνική σημαία βρίσκονται:
- Όμιλος Ιωάννη Αγγελικούση που έχει τα 89 από τα 99 συνολικά πλοία του στόλου του της στο ελληνικό νηολόγιο.
- η Minerva του Ανδρέα Μαρτίνου με 39 από τα 60 πλοία,
- η Marmaras του Διαμαντή Διαμαντίδη με 35 στα 47,
- Alpha Tankers, Amethyst και Pantheon Tankers της Άννας Αγγελικούση με 31 από τα 45 συνολικά του στόλου της
- η Eletson των Καρασταμάτη, Κέρτσικοφ και Χατζηελευθεριάδη με όλα της τα πλοία υπό ελληνική σημαία, 33 στα 33,
- η Euronav και Gaslog του Πήτερ Λιβανού με 22 από σύνολο 91
- οι εταιρείες Arcadia και Aegean της οικογένειας Κωνσταντίνου Αγγελόπουλου με 20 από τα 28
- Ο Όμιλος Τσάκου με 18 από τα 70
- η NEDA της οικογένειας Φ. Λυκιαρδόπουλου με 17 από τα 23
- η AVIN της οικογένειας Βαρδινογιάννη με 17 στα 34.
Στη λίστα ακολουθούν , μεταξύ άλλων, η Cardif-Dryships-TMS-Ocean Rig του Γιώργου Οικονόμου με 15 από τα 108, η CHANDRIS (Hellas) με 14 στα 25, η Nereus Shipping του Μιχάλη Λαιμού και με τα 13 πλοία του στόλου της υπό ελληνική σημαία, η Kyklades Maritime του Αριστείδη Αλαφούζου με όλα τα πλοία του στόλου της, 13 τον αριθμό στο ελληνικό νηολόγιο.
Έκπληξη όμως προκαλεί πως ο πρόεδρος των Ελλήνων εφοπλιστών, κ. Θεόδωρος Βενιάμης, απουσιάζει από την παραπάνω λίστα παρά τα 40 πλοία που έχει στην κατοχή του.