Παραγγελίες των Ελλήνων εφοπλιστών που αναμένουν άνοδο των ναύλων στο μέλλον

Νέες παραγγελίες από Έλληνες εφοπλιστές

Οι παραγγελίες φορτηγών πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, φαίνεται να κερδίζουν έδαφος ανάμεσα στους Έλληνες εφοπλιστές καθώς τα στοιχεία που έρχονται από τη ναυλαγορά δείχνουν σταθερή βελτίωση και σημαντική πιθανότητα εκτίναξης προς τα πάνω των ναύλων από το 2015.
Ήδη τον Ιανουάριο του τρέχοντος έτους, σύμφωνα με στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Golden Destiny, από τα 36 πλοία που ενεγράφησαν τους καταλόγους παραγγελιών των ναυπηγείων από Έλληνες τα 18 ήταν φορτηγά πλοία (bulk carriers). Οι κινήσεις των εφοπλιστών και προς τα φορτηγά πλοία, ύστερα από μια μακρά περίοδο «παγώματος» παρόμοιων παραγγελιών, ερμηνεύεται και από τις εκτιμήσεις του Οίκου Braemar Seascope.
Ειδικότερα, εκτιμάται ότι ο κλάδος των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου έχει εισέλθει σε τροχιά βελτίωσης, η οποία θα αρχίσει να γίνεται πιο εμφανής προς το τέλος του χρόνου και κατά το 2015 καθώς κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου το ισοζύγιο προσφοράς και ζήτησης θα γέρνει περισσότερο προς την μεριά της ζήτησης. Παράλληλα ο Οίκος κάνει αναφορά στην βελτίωση των υποδομών (λιμάνια) της Ινδίας ώστε να μπορούν να δέχονται Capes με αποτέλεσμα η θαλάσσια μεταφορά του Coal προς την Ινδία να μην γίνεται στο μέλλον με Supramax και Panamax αλλά με Capes λόγω οικονομιών κλίμακας.
«Στην Κίνα, η εξάρτησή της από το εισαγόμενο Iron Ore θα φτάσει σε επίπεδα ρεκόρ καθώς εικάζεται ότι αντίστοιχα θα υπάρξει και αύξηση στην παραγωγή χάλυβα παρά τις αντίθετες προσπάθειες της κυβέρνησης. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, για το 2014 η αύξηση της παραγωγής Iron Ore από τους βασικούς παραγωγούς της διεθνής αγοράς υπολογίζεται στους 126 εκ. τόνους η 14%» σημειώνεται στη σχετική έκθεση.
Να σημειωθεί ότι όλες οι παραγγελίες για φορτηγά πλοία, σύμφωνα με το ναυλομεσιτικό Οίκο Golden Destiny, έγιναν σε ναυπηγεία της Κίνας ενώ οι παραγγελίες για δεξαμενόπλοια και τάνκερ μεταφοράς φυσικού αερίου έγιναν στα ναυπηγεία της Κορέας. Η μοναδική εταιρεία, που επέλεξε ναυπηγεία της Ιαπωνίας ήταν η Neda Maritime, η οποία τοποθέτησε παραγγελία για δύο δεξαμενόπλοια.
Επίσης, η Capital του κ. Βαγγέλη Μαρινάκη επέλεξε ναυπηγεία της Ρουμανίας για την τοποθέτηση παραγγελίας ενός πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και η East Med ναυπηγεία της Ταϊβάν για παραγγελία δύο πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
maritimes.gr