Αυξημένη ήταν η δραστηριότητα των Ελλήνων εφοπλιστών τον περασμένο Ιούλιο σε νέες παραγγελίες, προχωρώντας σε επενδύσεις συνολικού ύψους 581,5 εκατομμυρίων $.
Παρά την γενική κάμψη στις νέες παραγγελίες οι Έλληνες, που συνεχίζουν να εμπιστεύονται οι διεθνείς τράπεζες και να τους παρέχουν χρηματοδοτήσεις αύξησαν κατά 275% τις παραγγελίες νέων πλοίων σε σύγκριση με τον Ιούνιο φτάνοντας σε αριθμό τις 15 (είχαν τοποθετηθεί μόλις 4 παραγγελίες νέων πλοίων).
Τα παραπάνω προκύπτουν από τη μηνιαία επισκόπησης της αγοράς νέων κατασκευών, που έδωσε στη δημοσιότητα ο ναυλομεσιτικός οίκος Golden Destiny, σύμφωνα με την οποία σε παγκόσμιο επίπεδο τοποθετήθηκαν 140 παραγγελίες για νέα πλοία, καταγράφοντας μείωση κατά 8% συγκριτικά με τον Ιούνιο (είχαν τοποθετηθεί 152 παραγγελίες) και κατά 30% σε σχέση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα (201 παραγγελίες).
Αυτή η μείωση αποδίδεται στην επιφυλακτικότητα, που δείχνουν σε παγκόσμιο επίπεδο το χρηματοπιστωτικό σύστημα να χρηματοδοτήσει επισφαλείς ναυτιλιακές δραστηριότητες. Ωστόσο, οι Έλληνες, που η φερεγγυότητά τους αποτελεί ένα ισχυρό «διαβατήριο» για την εξασφάλιση χρηματοδοτήσεων, κινήθηκαν κόντρα στο ρεύμα αυξάνοντας τον Ιούλιο κατά 25% τις παραγγελίες νέων πλοίων σε σύγκριση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα (είχαν τοποθετηθεί 12 παραγγελίες).
Αντίθετα, οι Κινέζοι συνεχίζουν να κάνουν περιορισμένες κινήσεις σε νέες παραγγελίες, πιθανόν ως αποτέλεσμα της βαθιάς κρίσης, που έχει αρχίσει να βρίσκεται η οικονομία και οδηγεί σε μεγάλη κάμψη της ναυπηγικής δραστηριότητας. Σε αυτό το πλαίσιο οι Κινέζοι τοποθέτησαν τον Ιούλιο 24 παραγγελίες νέων πλοίων, στα ίδια επίπεδα με τον Ιούνιο (23) και μειωμένες κατά 48% σε σύγκριση με τον Ιούλιο του 2014.
Σύμφωνα, πάντα, με τα στοιχεία της Golden Destiny οι Έλληνες, που κατέκτησαν το 11% του συνόλου των νέων παραγγελιών, εμφανίστηκαν να τοποθετούνται σε:
• Πλοία ξηρού φορτίου (bulk carriers)με παραγγελίες 6 πλοίων συνολικής αξίας 56 εκατομμυρίων $ ενώ τον Ιούνιο δεν είχαν κάνει μια παραγγελία σε αυτά τα πλοία και τον περυσινό Ιούλιο είχαν τοποθετήσει μόλις 2 παραγγελίες για bulk carriers. Όλες, πάντως, οι παραγγελίες αφορούσαν μεσαίας χωρητικότητας πλοία (τα 4 ultramax από 60.000- 67.000 τόνων και τα δύο kamsarmax χωρητικότητας 79.000- 87.000 τόνων)
• Δεξαμενόπλοια, με παραγγελίες επίσης 6 πλοίων, συνολικής αξίας 232 εκατ. $, αυξημένες κατά δύο πλοία τόσο σε σχέση με τον Ιούνιο όσο και με τον Ιούλιο του 2014.
Οι υπόλοιπες τρεις παραγγελίες αφορούσαν υγραεριοφόρα, το ένα για φυσικό αέριο (LNG) αξίας 195 εκατομ. $ (σ.σ. είναι αξιοσημείωτο το υψηλό κόστος κατασκευής αυτών των πλοίων και εδώ φαίνεται ότι μόνο ένα πλοίο αυτής της κατηγορίας κοστίζει σχεδόν όσο 6 δεξαμενόπλοια) και τα άλλα δύο για υγροποιημένο φυσικό αέριο (LPG).
πηγή:pireas2day.gr