Η χαμηλή διαθεσιμότητα πλοίων LNG έχει οδηγήσει στα ύψη τους ναύλους φέτος. Οι ναύλοι τόσο στον Ειρηνικό, όσο και στον Ατλαντικό έχουν εκτοξευτεί στα 170.000 και 140.000 δολάρια/ημέρα αντίστοιχα, σύμφωνα με τα στοιχεία του Platts.
Οι προβλέψεις του ΙΕΑ δείχνουν ότι το περιθώριο αχρησιμοποίητων πλοίων ήταν πάνω από 15% μεταξύ του 2015 και του 2018, αλλά το 2019 αναμένεται να υποχωρήσει κάτω του 10% και να μηδενιστεί το 2022-23. Με άλλα λόγια, οι ναυπηγήσεις νέων πλοίων δεν επαρκούν πλέον για να καλύψουν τη ζήτηση.
Παράλληλα, τονίζεται ότι οι επενδύσεις στα πλοία δέχτηκαν πλήγμα από τη νέα κατεύθυνση που στράφηκε ο κλάδος του LNG και χαρακτηρίζεται από περισσότερη ευελιξία και μεταβλητότητα.
Ο Σανταμόρι προειδοποίησε ότι σε περίπτωση που χρειαστούν έκτακτα φορτία στο εξής, ίσως να μην είναι εφικτή η έγκαιρη εξασφάλισή τους λόγω του χρόνου που χρειάζεται για να ανακατευθυνθούν.
Οι παραπάνω εξελίξεις επηρεάζουν τις εξαγωγές προς την Ασία, καθώς η κερδοφορία τους δεν είναι πλέον όπως παλαιότερα εξαιτίας των ακριβών ναύλων. Η τιμή υποχώρησε κατά 15% τον τελευταίο μήνα στις ασιατικές αγορές, ενώ η κερδοφορία των φορτίων αμερικανικού LNG έχει περιοριστεί πλέον από τα 5,70 δολάρια στα 3,15 δολάρια, σύμφωνα με τους υπολογισμούς του Platts.
dealnews.gr