Οριστικά παρελθόν αποτελούν οι έντονες αντιδράσεις του ΣΥΡΙΖΑ για τη σύμβαση παραχώρησης του ΟΛΠ, καθώς στις 1 το μεσημέρι, υπογράφεται με κάθε επισημότητα, στο Ζάππειο Μέγαρο, η υπογραφή της σύμβασης
για τον Οργανισμό μεταξύ του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) και της China COSCO Shipping Corporation. Σημειώνεται ότι το 67% του ΟΛΠ παραχωρείται αντί σχεδόν 370 εκατ. ευρώ
Οι υπογραφές «πέφτουν» παρουσία του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα, και των συναρμόδιων υπουργών. Νωρίτερα, ο κ. Τσίπρας θα συναντηθεί με τον επικεφαλής της κινεζικής εταιρείας στο Μέγαρο Μαξίμου. Για να καμφθούν οι ενδοκυβερνητικές και ενδοκομματικές αντιδράσεις για την ιδιωτικοποίηση χρειάστηκε προσωπική παρέμβαση του πρωθυπουργού, ενώ Αθήνα και Πεκίνο βρίσκονταν σε ανοιχτή επικοινωνία.
Από την πλευρά τους, οι εργαζόμενοι από όλα τα λιμάνια θα συγκεντρωθούν στις 11 το πρωί στην Κλαυθμώνος και μετά θα πραγματοποιήσουν πορεία προς το Ζάππειο αντιδρώντας στην ιδιωτικοποίηση τόσο του ΟΛΠ όσο και του ΟΛΘ. Οι λιμενεργάτες θέτουν σειρά άλλων αιτημάτων όπως το ασφαλιστικό τους. Η Ομοσπονδία Λιμανιών Ελλάδας πραγματοποιεί 24ωρη Πανλιμενική Απεργία, «ενάντια στο ξεπούλημα του ΟΛΠ», στο οποίο προχωράει η κυβέρνηση.
Η ΓΣΕΕ στηρίζει τον αγώνα της Ομοσπονδίας Λιμανιών Ελλάδας αναφέροντας ότι η κυβέρνηση «ξεχνά κάθε δέσμευσή της περί δημοσίων λιμανιών, χαρίζει δισεκατομμύρια ευρώ στην COSCO και αντί να κατοχυρώνει τη δουλειά και τις εργασιακές σχέσεις εκατοντάδων εργαζομένων, περιορίζεται στα συνήθη μεγάλα λόγια και στα ευχολόγια που δεν κοστίζουν τίποτα.» «H Συνομοσπονδία είναι κατηγορηματικά αντίθετη στο ξεπούλημα των Λιμανιών της χώρας και θα στηρίξει με κάθε μέσο και τρόπο το δίκαιο αγώνα των εργαζομένων» προσθέτει η ΓΣΕΕ.
Υπενθυμίζεται ότι την 1η Απριλίου εγκρίθηκαν οι μακροχρόνιες συμβάσεις παραχώρησης χρήσης χώρων του ΟΛΠ ΑΕ εγκρίθηκαν από την Έκτακτη Γενική Συνέλευση των μετόχων του Οργανισμού, ενώ εγκρίθηκε και η εκλογή νέων μελών του Διοικητικού Συμβουλίου.
Σημειώνεται ότι από τα σημαντικότερα θέματα που παραμένουν εκκρεμή, είναι το ζήτημα που έχει εγείρει ο υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας για τη δημιουργία της ΔΑΛΠ , της Δημόσιας Αρχής Λιμένα Πειραιά. για να διαχειριστεί ως καθολικός διάδοχος του ΟΛΠ τις λειτουργίες του λιμανιού. Τόσο το ΤΑΙΠΕΔ όσο και η COSCO θεωρούν ότι με αυτόν τον τρόπο δημιουργείται μια νέα μορφή κρατικού παρεμβατισμού και εμποδίζεται η επιχειρηματικότητα.
Το σχετικό νομοσχέδιο φέρεται να έχει αποσταλεί για παρατηρήσεις τόσο στην ΕΕ όσο και στο ΤΑΙΠΕΔ. Σύμφωνα με πληροφορίες της Καθημερινής και η Κομισιόν και το ΤΑΙΠΕΔ αναμένεται στις παρατηρήσεις τους να ζητήσουν την εξάλειψη τέτοιων διατυπώσεων, όπως αυτή που αφορά «στη λειτουργία της ΔΑΛΠ ως οιωνεί καθολικού διαδόχου του ΟΛΠ ΑΕ και υποκαθιστά στο σύνολο των σχετικών εννόμων σχέσεων και των εκκρεμών δικών».
Πηγή: skai.gr