Το παρθενικό του ταξίδι ολοκλήρωσε το μεγαλύτερο ηλεκτροκίνητο ferry, το οποίο πριν από λίγες ημέρες διάσχισε τα νερά της νότιας Δανίας. Το «Ellen» είναι ικανό να μεταφέρει 30 οχήματα και 200 επιβάτες και το δρομολόγιο που εκτελεί θα επιτρέπει τη σύνδεση του νησιού Aeroe με την ενδοχώρα και τα λιμάνια Fynshav και Faaborg.
Το ηλεκτροκίνητο πλοίο θα έχει τη δυνατότητα να διανύει περίπου 23 ναυτικά μίλια χωρίς να υπάρξει ανάγκη για φόρτιση και μέσα στις επόμενες εβδομάδες αναμένεται ότι θα είναι πλήρως λειτουργικό.
[youtube id=”sMvax_HlOsg”]
[youtube id=”5dIDxL366z4″ autoplay=”no”]
Η ανάπτυξη ηλεκτρικών ferry όπως το Ellen έρχεται σε μια εποχή κατά την οποία ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός ετοιμάζεται να εισαγάγει νέους κανονισμούς σχετικά με τις εκπομπές οξειδίων του θείου, καθώς καταβάλλονται προσπάθειες για την αντιμετώπιση της ρύπανσης των θαλασσών. Τον Ιανουάριο του 2020, ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (IMO) θα απαγορεύσει τα πλοία που χρησιμοποιούν καύσιμα με περιεκτικότητα σε θείο υψηλότερη από 0,5%, σε σύγκριση με τα σημερινά επίπεδα 3,5%.
Το Ellen δεν διαθέτει κανένα εφεδρικό κινητήρα ντίζελ ή οποιουδήποτε άλλου καυσίμου. Αντ ‘αυτού, το σκάφος φέρει τη μεγαλύτερη συστοιχία μπαταριών 4.3 MWh που εγκατεστάθηκε ποτέ σε πλοίο και προέρχεται από την Leclanche. Το σύστημα συσσωρευτών χρησιμοποιεί υψηλής απόδοσης μπαταρίες ιόντων λιθίου G-NMC με χαρακτηριστικά ασφαλείας, συμπεριλαμβανομένου ενός διπλού κυψελωτού πολυστρωματικού σχεδιασμού και κεραμικών διαχωριστικών.
Στα πρώτα ταξίδια έχει αναπτύξει μέγιστη ταχύτητα 12,7 κόμβων.
«Αυτό το έργο καταδεικνύει ότι σήμερα μπορούμε να αντικαταστήσουμε την παραγωγή ενέργειας από ορυκτά με καθαρή ενέργεια και έτσι να συμβάλουμε στην καταπολέμηση της υπερθέρμανσης του πλανήτη και της ρύπανσης για την ευημερία των κοινοτήτων μας», δήλωσε ο Srivastava.
Με πληροφορίες από το CNBC.