Το δρόμο για το διαλυτήριο του Alang (Ινδία) παίρνει σήμερα το 48χρονο πλέον πάλαι ποτέ πρώην βασιλοβάπορο των Μινωικών Γραμμών Ν. ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ (17.261gt/1972), το οποίο πουλήθηκε για σκραπ.
Όντας παροπλισμένο για μια 5ετια, το πανέμορφο Ν. ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ, το «παλάτι» των Μινωικών ήταν πλέον σε κακή κατάσταση, με εκατοντάδες ελλείψεις που το καθιστούσαν ακατάλληλο για περαιτέρω αξιοποίηση. Πριν από μερικούς μήνες μάλιστα οδηγήθηκε στα ναυπηγεία Yiu Lian (Tsing Yi Island) προκειμένου να ελεγχθούν τα ύφαλα του και να αποφασιστεί τελικά το μέλλον του. Τελικά, η εικόνα που αποκόμισαν οι ειδικοί είναι ότι το γιαπωνέζικο σκαρί είναι ασύμφορο πλέον να επισκευαστεί και πρέπει να διαλυθεί.
To αξέχαστο γιαπωνέζικο σκαρί ναυπηγήθηκε το 1972 στην Ιαπωνία (Kanasashi Co, Shimizu) για λογαριασμό της Nihon Enkai Ferry ως το SHIRETOKO MARU και ήταν το πλοίο που άνοιξε τη γραμμή Tokyo (Honshu) – Tomakomai (Hokkaido). Στις 5 Μαΐου του 1988 πουλήθηκε στις Μινωικές Γραμμές, που έψαχναν ένα μεγάλο και καλοτάξιδο πλοίο για την παραδοσιακή γραμμή Πειραιάς-Ηράκλειο. Δυο χρόνια μετά (1990) και αφού προηγουμένως μετασκευάστηκε στο Πέραμα σε υπερπολυτελές cruise Ferry, δρομολογήθηκε στην Κρήτη και υπήρξε το μεγαλύτερο πλοίο που εντάχθηκε τότε στην ελληνική ακτοπλοΐα (εγχώριες γραμμές). Τη γραμμή αυτή υπηρέτησε με συνέπεια και αξιοπιστία μέχρι τις 23 Νοεμβρίου 2000, ενώ αναμφισβήτητα υπήρξε ένα από τα πλέον κερδοφόρα πλοία της εταιρείας του.
Τον Απρίλιο του 2001, πουλήθηκε στην κινεζική Pacific Cruises (Hainan) Ltd και μετονομάστηκε σε MING FAI PRINCESS. Εκεί αρχικά εξυπηρέτησε τη γραμμή Haikou – Beihai και εν συνεχεία παροπλίστηκε στο Haikou αναλαμβάνοντας καθήκοντα πλωτού καζίνο/ξενοδοχείου. Τον Φεβρουάριο του 2007 μεταβιβάστηκε στην Metropolis Cruise Co, η οποία το μετονόμασε σε METROPOLIS και το χρησιμοποίησε ως πλωτό καζίνο στο Hong Kong. Από το 2015, παροπλίστηκε στο Hong Kong και τελικά πρόσφατα πουλήθηκε για σκραπ στα 48 του χρόνια.
Το περήφανο σκαρί έχει ήδη μετονομαστεί σε ROPOLIS και έχει νηολογηθεί στο Saint Kitts and Nevis. Μάλιστα, η ώρα αναχώρησής του έχει οριστεί για σήμερα αργά το απόγευμα στις 20.00 τοπική ώρα.
Το METROPOLIS έχει χωρητικότητα 17.261gt (3.472 dwt), μήκος 154 μέτρα, πλάτος 22,90 μέτρα και βύθισμα 6,6μέτρα. Μπορούσε να μεταφέρει 1.800 επιβάτες (1.046 κρεβάτια και 250 καμπίνες) και 470 Ι.Χ.. Εξοπλιζόταν με δυο 18cyl. Kawasaki – MAN V18V40/54 diesel συνολικής ιπποδύναμης 20.000 b.h.p. και μπορούσε να αναπτύξει υπηρεσιακή ταχύτητα 19 κόμβων.
Καλό ταξίδι περήφανε ιάπωνα φίλε…..
φωτο: Hong Kong Cruise Society, Detmer Carsten (Shipspotting)