Συγχώνευση Minoan Lines και Anek Lines θέλει ο Grimaldi

Grimaldi

Eκπρόσωπος του Emanuele Grimaldi είχε συνάντηση με τη διοίκηση της Τράπεζας Πειραιώς και έκανε διερευνητική συζήτηση για το αν υπάρχουν οι προϋποθέσεις να αγοράσει ο Όμιλος την Αnek Lines.

Το μότο στην ακτοπλοΐα τη χρονική αυτή περίοδο είναι ότι «όλοι μιλάνε με όλους». Οι συζητήσεις της Τράπεζας Πειραιώς για την MIG  κάτω από την ομπρέλα της οποίας βρίσκεται ο όμιλος Attica (Superfast Ferries- Blue Star Ferries-Hellenic Seaways), αλλά και για το μέλλον της ΑΝΕΚ έχουν ανοίξει τον ασκό του Αιόλου στους σεναριολόγους.

Υψηλόβαθμο στέλεχος του Ομίλου Γκριμάλντι δήλωσε πριν από λίγες ημέρες ότι ο Εμάνουελ Γκριμάλντι ενδιαφέρεται να κάνει σοβαρές  επενδύσεις στην Κρήτη: «Ήρθε στην Κρήτη για να μείνει».

Σύμφωνα με πληροφορίες, εκπρόσωπος του Ιταλού εφοπλιστή είχε συνάντηση με τη διοίκηση της Τράπεζας Πειραιώς και έκανε διερευνητική συζήτηση  για το εάν υπάρχουν οι προϋποθέσεις να αγοράσει ο Όμιλος την ΑΝΕΚ. Το τίμημα σε πρώτη φάση θεωρήθηκε υψηλό και η συζήτηση έμεινε εκεί χωρίς όμως να αποκλειστούν οι εκπλήξεις στην πορεία.

«Πρέπει η Κρήτη να έχει μία εταιρεία που θα προκύψει από τη συνένωση Μινωικών–ΑΝΕΚ έχοντας ανταγωνιστή την Attica» ειπώθηκε από «κύκλους» του Ομίλου Grimaldi για να προσθέσουν: «Η Minoan Lines έχει αποπληρώσει τα δάνειά  της έχει καθαρή θέση και θα μπορούσε υπό προϋποθέσεις να απορροφήσει τους οικονομικούς κραδασμούς από την συνένωση με την ΑΝΕΚ.»  

Υψηλόβαθμα στελέχη του ιταλικού Ομίλου  επεσήμαναν στο NM  για το μέλλον της ακτοπλοΐας στην Ελλάδα:

  1.  Τέλος του 2019 αρχές του 2020 τα παιδία θα σταματήσουν να…παίζει!!!
  2.  Η επόμενη χρονιά είναι κομβικής σημασίας.  Το συγκριτικό πλεονέκτημα στην ακτοπλοΐα θα έχει όποιος δεν χρωστάει και συνάμα έχει προνοήσει να βάλει scrubbers στα πλοία εν όψει του νέου κανονισμού που θα ισχύσει από την 1η-1-2020 για μείωση της ατμοσφαιρικής  ρύπανσης από εκπομπές αερίων των πλοίων.
  3.  Όσοι δεν έβαλαν scrubbers που είναι κάτι σαν καταλύτες σε ελεύθερη μετάφραση, θα πρέπει να χρησιμοποιούν για τα πλοία  τους το νέο αποθειωμένο καύσιμο που θα κοστίζει ακριβότερα από το πετρέλαιο που συνεχίσουν να καταναλώνουν τα πλοία με scrubbers.
  4. Σύμφωνα με τους πρώτους υπολογισμούς  η Attica θα έχει μια επιπλέον επιβάρυνση 45 εκατομμυρίων ευρώ και η ΑΝΕΚ 20 εκατομμυρίων που θα δυσκολέψει ακόμη περισσότερο θέση τους αφού δεν έχουν βάλει scrubbers στα πλοία τους.
  5. Η αύξηση της τιμής των καυσίμων θα έχει ως αποτέλεσμα το 2019 να επιβαρυνθούν οικονομικά οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις».

Μάλιστα τόνισαν  ότι ο Όμιλος εξετάζει πάντοτε σχέδια επέκτασής του σε δρομολόγια αλλά όλα θα εξαρτηθούν από την κατάσταση της ακτοπλοϊκής αγοράς.

Ο Εμάνουελ Γκριμάλντι δημόσια έχει δηλώσει τα εξής για την ακτοπλοΐα στην Ελλάδα:

«Οι Μινωικές Γραμμές είναι έτοιμες να εκμεταλλευτούν κάθε ευκαιρία που θα προκύψει στην αναπτυσσόμενη ελληνική ακτοπλοϊκή αγορά. Είναι η πρώτη  εταιρεία στην Ελλάδα  η οποία επένδυσε σε σχήματα φιλτραρίσματος των καυσαερίων (scrubber).
Η εταιρεία  έχει περιουσιακά στοιχεία, ιδιόκτητα κτήρια, ρευστότητα και μηδενικά χρέη ώστε να αντιμετωπίσει με ηρεμία το μέλλον όποιο και αν είναι αυτό».

Όταν του ζητήθηκε να διευκρινίσει τι σημαίνει  «ευκαιρίες στον ακτοπλοΐα» και αν έχουν όνομα,  Attica ή ΑΝΕΚ. Εκείνος   αναρωτήθηκε: «Είστε σίγουροι ότι είναι ευκαιρίες;» και συνέχισε: «Δεν ξέρουμε ακόμα, θα το δούμε. Το θέμα είναι εάν οι εταιρείες είναι προς πώληση και εάν ψάχνουν αγοραστή πλοιοκτήτη ή  fund. Δεν είναι ξεκάθαρο σε μένα».

Κύκλοι της Attica που πληροφορήθηκαν τις δηλώσεις Γκριμάλντι φέρεται να αντέδρασαν λέγοντας: «Πολύ σωστά μίλησε».

newmoney.gr