ΝΕΩΡΙΟ.. Με σχέδιο την.. ελπίδα

Χωρίς κάποιο ουσιαστικό αποτέλεσμα, ούτε καν για τα προβλήματα των τελευταίων ημερών, αλλά ούτε και για την γενικότερη βιωσιμότητα του ναυπηγείου, ολοκληρώθηκε η συνάντηση των Κυκλαδιτών βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ με τη διοίκηση του Νεωρίου. Οι Νίκος Συρμαλένιος και Αντώνης Συρίγος (ο κ. Μανιός δεν μπόρεσε να έρθει λόγω προσωπικού προβλήματος) βρέθηκαν το πρωί της Δευτέρας στο ναυπηγείο της Σύρου όπου είχαν συναντήσεις τόσο με τους εργαζόμενους όσο και την διοίκηση. “Ανοχή τέλος, η υπομονή μας εξαντλήθηκε” Η πρώτη συνάντηση πραγματοποιήθηκε με τους εργαζόμενους.


Σ’ αυτή αυτό που έγινε κάτι παραπάνω από ξεκάθαρο από την πλευρά των εργαζομένων είναι ότι η ανοχή τελείωσε και η υπομονή τους εξαντλήθηκε. Όπως τόνισαν χαρακτηριστικά πολλοί εργαζόμενοι, τόσα χρόνια έβαζαν… πλάτη και στήριζαν την διοίκηση. “Τόσα χρόνια είμαστε στο πλευρό της διοίκησης, αλλά πρέπει και αυτοί επιτέλους να μας στηρίξουν. Μέχρι τώρα δουλεύαμε για να πληρωθούμε, πλέον θα αρχίσουμε να απαιτούμε να πληρωθούμε για να δουλέψουμε” τονίστηκε χαρακτηριστικά. Δύο άλλα ζητήματα που έθεσαν οι εργαζόμενοι είναι σε ενδεχόμενη νέα ρύθμιση των οφειλών της επιχείρησης να διασφαλιστεί ότι θα πληρώνονται, αλλά παράλληλα και η ιδιοκτησία του Νεωρίου να ξεκαθαρίσει αν επιθυμεί να συνεχίσει να λειτουργεί το Νεώριο. Τέλος, αναφέρθηκαν και στο γεγονός ότι ο εργολάβος πληρώνεται πάντοτε και άμεσα σε αντίθεση με το μόνιμο προσωπικό της επιχείρησης. Οι δύο βουλευτές από την πλευρά τους, στο ξεκίνημα της συζήτησης, ανέφεραν ότι οι πρόσφατες τροπολογίες και οι δουλείες όπως οι δεξαμενές του Πολεμικού Ναυτικού αποτέλεσαν ανάσα, ωστόσο το πρόβλημα δεν λύνεται με ανάσες και πρέπει να αντιμετωπιστεί συνολικά ώστε η επιχείρηση να καταστεί βιώσιμη. Τόνισαν επίσης ότι δεν γίνεται τα προβλήματα να λύνονται συνεχώς με ρυθμίσεις οι οποίες χαρίζουν χρέη στους επιχειρηματίες εις βάρος του ασφαλιστικού συστήματος.

Τέλος αναφέρθηκαν στο πρόγραμμα της κυβέρνησης για να μπει ο ναυπηγικός τομέας σε τροχιά ανάπτυξης με βασικούς άξονες τους εξής: Δημιουργία Δημόσιου Ενιαίου Φορέα για τον ναυπηγικό τομέα της χώρας με επιτελικό ρόλο και ανάθεση αρμοδιοτήτων στα ναυπηγεία. Δημιουργία Δημόσιου Ακτοπλοϊκού Φορέα, κάτι που η Ευρωπαϊκή Ένωση δέχεται να χρηματοδοτήσει. Επομένως θα προκύψουν δουλειές από τις κατασκευές-επισκευές πλοίων. Επέκταση του τομέα δράσης των ναυπηγείων σε άλλες δραστηριότητες όπως ανεμογεννήτριες, τουριστικά σκάφη, τροχαίο υλικό (σιδηρογραμμές, συρμοί τρένων-μετρό) κλπ. Χωρίς ουσιαστικό αποτέλεσμα και με σχέδιο την… ελπίδα Μετά την ολοκλήρωση της συνάντησης με τους εργαζόμενους, ακολούθησε αυτή με την ιδιοκτησία του Νεωρίου, η οποία να σημειωθεί ότι ήταν για πρώτη φορά ανοικτή στα ΜΜΕ ύστερα από σχετικό αίτημα που στήριξαν οι δύο βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ. Το γενικό συμπέρασμα που βγήκε είναι ότι το Νεώριο βαδίζει στο μέλλον με επιχειρηματικό σχέδιο την ελπίδα που δαιφαίνεται για ανάκαμψη της ναυτιλίας στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου γενικότερα. Οι κ.κ. Κοκκάλας και Στεφάνου υποστήριξαν ότι όλο το πρόβλημα του ναυπηγείου, αλλά και γενικά του ναυπηγικού τομέα στη χώρα, οφείλεται στην κρίση ρευστότητας στον ναυπηγικό τομέα, αλλά και στα γενικότερα προβλήματα της χώρας την τελευταία 5ετία γενικότερα.

Παράλληλα εξέφρασαν το παράπονό τους σχετικά με την αντιμετώπιση που έχουν από το κράτος σε σχέση με τα ναυπηγεία Ελευσίνας και Σκαραμαγκά, τόσο όσον αφορά στις απευθείας ανεθέσεις (ποτέ στο Νεώριο σε αντίθεση με τα άλλα), αλλά και για την αντιμετώπιση σχετικά με τα χρέη στο Δημόσιο. Όπως υποστήριξαν, τα άλλα ναυπηγεία χρωστούν μεγαλύτερα ποσά και περισσότερα χρόνια, ωστόσο ποτέ δεν τους έγιναν κατασχέσεις και μπλοκάρισμα λογαριασμών. Σχετικά με το θέμα του μπλοκαρίσματος των λογαριασμών της επιχείρησης την περασμένη εβδομάδα για την μη καταβολή της ρύθμισης του ΙΚΑ, δεν έδωσαν ουσιαστική απάντηση, λέγοντας ότι δεν πλήρωναν το ΙΚΑ γιατί έχουν δώσει προτεραιότητα στις αμοιβές των εργαζομένων (οι οποίο σημειωτέον είναι πίσω σχεδόν τρεις μήνες). Από την πλευρά τους, οι δύο Κυκλαδίτες βουλευτές της κυβέρνησης ζήτησαν από την ιδιοκτησία της επιχείρησης να λύσει οριστικά το θέμα της μισθοδοσίας των υπαλλήλων, μιας και το Νεώριο έχει την περισσότερη δουλειά απ’ όλα τα ναυπηγεία της χώρας (αυτή τη στιγμή έχει 2 πλοία εκτός των εγκαταστάσεων του που περιμένουν μιας και είναι γεμάτο-σχετικές φωτο). Παράλληλα, ενημέρωσαν για τις κινήσεις που θα γίνουν από την πλευρά της κυβέρνησης το επόμενο τετράμηνο (αυτά που προαναφέρθηκαν στη συνάντηση με τους εργαζόμενους).

cyclades24.gr