Μας δουλεύετε κ.Giacomazzi;

Υπεράνθρωπες προσπάθειες καταβάλει τις τελευταίες ημέρες ο πλοίαρχος Argilio Giacomazzi ώστε να διώξει την ευθύνη που τον βαραίνει για το τραγικό δυστύχημα του NORMAN ATLANTIC. Κατηγόρησε τις Ελληνικές αρχές για ολιγωρία καθώς και την ANEK LINES για υπεράριθμους επιβάτες και οχήματα. Ας δούμε όμως μία προς μία τις ψευδείς όπως αποδικνύεται δηλώσεις του Ιταλού πλοιάρχου κάνοντας μια απλή αντιπαραβολή των γεγονότων με τα όσα είπε στην εφημερίδα Corriere della Sera.

Ο Ιταλός λοιπόν κατηγορεί την ANEK LINES λέγοντας πως “πρόκειται για λάθος της ANEK Lines, καθώς επέτρεψε να επιβιβαστούν περισσότεροι από το επιτρεπτό όριο επιβάτες, αλλά και οχήματα τα οποία μάλιστα δεν αναφέρονταν καν στα έγγραφα του πλοίου.”                                   Κύριε Giacomazzi, πώς είναι δυνατόν να έιχατε υπεράριθμους επιβάτες τη στιγμή που το πλοίο σας έχει πρωτόκολλο για 850 άτομα και σύμφωνα με τη λίστα επιβαινόντων στο πλοίο σας βρίσκονταν 475 άτομα, επιβάτες και πλήρωμα. Από πού προκύπτει ο ισχυρισμός σας; Σύμφωνα με τις αναφορές στο πλοίο σας βρίσκονταν 222 οχήματα. Αφού ήταν περισσότερα από το επιτρεπτό όριο όπως ισχυρίζεστε, γιατί δεν αντιδράσατε; Γιατί δεχθήκατε να αποπλεύσετε με υπεράριθμα οχήματα στο πλοίο σας;

Ο κ. Giacomazzi ισχυρίστηκε πως οι Ελληνικές αρχές δεν ανταποκρίθηκαν στην έκκληση του για βοήθεια. Μαρτυρίες επιβατών τοποθετούν την έναρξη της πυρκαγιάς μεταξύ 04:10 και 04:30. Το ΟΛΥΜΠΙΑ ΡΑΔΙΟ κατάφερε να επικοινωνήσει με το NORMAN ATLANTIC στις 07:03. Τί μεσολάβησε σε αυτές τις 2,5 ώρες κ. Giacomazzi; Λίγο πρίν τις 05:40 επιβάτης του πλοίο επικοινωνεί τηλεφωνικά μέσω της ΥΚΕΑ με αριθμό 112 και δηλώνει οτι στο πλοίο έχει εκδηλωθεί φωτιά.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του Λιμενικού σώματος που έδωσε στη δημοσιότητα το αρχείο με τη καταγραφή όλων των ενεργειών, το ΟΛΥΜΠΙΑ ΡΑΔΙΟ ανέφερε ότι έλαβε κλήση DISTRESS για πυρκαγιά και προσπαθεί να επικοινωνήσει από τις 05:43 με το πλοίο όμως παρεμβάλλεται παράκτιος σταθμος στην Ιταλία ο οποίος μιλάει με το πλοίο. Την ίδια ώρα δίνεται εντολή δέσμευσης των παραπλέοντων πλοίων. Στις 05:49 σε επικοινωνία με το MRCC ROME ζητήθηκε από τις Ελληνικές αρχές να αναλάβουν τη διαχείριση του συμβάντος καθώς βάση στίγματος το πλοίo βρίσκεται εντός Ελληνικού SRR. Στις 05:50 το ΟΛΥΜΠΙΑ ΡΑΔΙΟ έλαβε το σήμα MAYDAY.

Στις 06:00 γίνεται εκπομπή σήματος MAYDAY Relay από το ΟΛΥΜΠΙΑ ΡΑΔΙΟ.

Στις 06:05 γίνεται αίτηση αποστολής εναέριων μέσων. Στις 06:13 υπάρχει επικοινωνία με το MRCC ROME και απελευθερώνονται ξανά οι συχνότητες ώστε να καταστεί δυνατή η επικοινωνία με το πλοίο, ενώ οι Ιταλοί ενημερώνουν πως μετά από επικοινωνία τους με το πλοίο, ο κ. Giacomazzi τους διαβεβαίωσε πως η φωτιά είναι υπό έλεγχο. Στις 06:30 ο πλοίαρχος του παραπλέοντος πλοίου mv SPIRIT OF PIRAEUS μιλώντας με το ΟΛΥΜΠΙΑ ΡΑΔΙΟ ανέφερε οτι επικοινώνησε με τον πλοίαρχο του NORMAN ATLANTIC και του είπε πως έχει δώσει εντολή εγκατάλειψης του πλοίου.

Στις 07:03 το ΟΛΥΜΠΙΑ ΡΑΔΙΟ καταφέρνει να επικοινωνήσει τελικά με το πλοίο και ενημερώθηκε από τον πλοίαρχο οτι η κατάσταση είναι πολύ άσχημη, οτι δεν υπάρχει ρεύμα στο πλοίο και οτι έχει καθελκύσει μια σωστική λέμβο. Ο κ. Giacomazzi ζήτησε τη συνδρομή Ελληνικών εναέριων μέσων στις 07:03. Η Ελλάδα δεν ανταποκρίθηκε στην έκκληση σας κ. Giacomazzi ή εσείς απλώς αγνοήσατε την Ελλάδα για σχεδόν 2,5 ώρες και προτιμήσατε να συνεχίσετε το ταξίδι σας με το πλοίο να καίγεται μέχρι να περάσετε σε Ιταλικά χωρρικά ύδατα;

Ο Ιταλός πλοίαρχος όμως στις δηλώσεις του στην Corriere della Sera υποστήριξε πως έδωσε εντολή να μοιραστούν σωσίβια στους επιβάτες και να ετοιμαστούν οι σωστικές λέμβοι από τη δεξιά πλευρά καθώς από την αριστερή το πλοίο καιγόταν. Ο ίδιος υποστηρίζει πως ποτέ δεν έδωσε εντολή να γίνει καθαίρεση καμίας λέμβου. Ωστόσο, η ομάδα που είχε αναλάβει την διανομή των σωσιβίων βρισκόταν στο κατάστρωμα 5, το οποίο όμως εξαιτίας της υψηλής θερμοκρασίας είχε θερμανθεί σε τέτοιο βαθμό που δεν επέτρεπε την διεξαγωγή της διαδικασίας. Επομένως, ο κόσμος έπρεπε να μεταβεί στο κατάστρωμα 6 και εκεί να δοθούν τα σωσίβια.
“Ενώ μοιράζονταν τα σωσίβια στο κατάστρωμα 6 κάποιος κατέβασε τη σωστική λέμβο δίχως να έχω δώσει εντολή”.

Ποιός μπορεί να είναι αυτός ο “κάποιος” που κατέβασε τη λέμβο χωρίς να πάρει εντολή από εσάς? Σίγουρα δεν είναι “κάποιος” απλός επιβάτης γιατί είναι πολύ δύσκολο έως απίθανο “κάποιος” επιβάτης να έχει τις απαραίτητες γνωσεις για την καθαίρεση σωστικής λέμβου. Μήπως είναι πιο πιθανό αυτό που ισχυρίζεται επιβάτης του πλοίου πως ειδες με τα ίδια του τα μάτια λίγο μετά το black out, τους μηχανικούς να επιβιβάζονται σε σωστική λέμβο;

Στην ερώτηση για το αν στη λέμβο υπήρχαν και μέλη του πληρώματος, ώστε αν πανικοβληθούν οι επιβάτες, να μπορέσουν να διαχειριστούν την κατάσταση, τόνισε ότι “Σε μια σωσίβια λέμβο μπορούν να πάνε το πολύ τρία μέλη του πληρώματος”. Είπε ότι σε μια από αυτές, υπήρχαν «τουλάχιστον τρεις». Απάντηση από την οποία προκύπτει, σύμφωνα με την ιταλική εφημερίδα ότι μπορεί να ήταν περισσότερα. Όμως προκειμένου να δικαιολογήσει αυτό το γεγονός και να αποτινάξει την ευθύνη από πάνω του ο 62χρονος απάντησε πως “σε αυτή την περίπτωση ο κυβερνήτης δεν θα μπορούσε να ασχοληθεί με τις σωσίβιες λέμβους γιατί θα έπρεπε να φροντίσει για τη σταθερότητα του πλοίου”. Τελικά κ. πλοίαρχε δώσατε εντολή να κατέβει λέμβος όπως είπατε στο ΟΛΥΜΠΙΑ ΡΑΔΙΟ ή δεν δώσατε;

“Έκανα το καθήκον μου, δεν είμαι ήρωας. Με έχει πληγώσει το γεγονός ότι υπάρχουν θύματα. Αυτό που συνέβη είναι τραγωδία. Αλλά όποιος ακολούθησε τις οδηγίες που δώσαμε, όποιος άκουσε τις οδηγίες για την εκκένωση του πλοίου, σώθηκε. Δυστυχώς εκείνες τις στιγμές, ο πανικός μπορεί να σε σπρώξει σε πράξεις που δεν ελέγχεις”. Και εδώ τίθεται το ερώτημα: Δώσατε οδηγίες για την εκένωση του πλοίου κ.Giacomazzi; Και τί είδους οδηγίες δώσατε όταν ο επικεφαλής του Ελληνικού θαλάμου επιχειρήσεων του Λιμενικού δήλωσε οτι: Yπήρχε πρόβλημα στην επικοινωνία τόσο με την Αγγλική γλώσσα όσο και με την κατανόηση των απλών ναυτικών εντολών προς τον πλοίαρχο του Norman Atlantic.

Είναι λογικό όχι όμως έντιμο από μέρους σας να προσπαθείτε να μεταθέσετε αλλού τις ευθύνες που σας αναλογούν. Εν τω μεταξύ προκαλεί μεγάλη εντύπωση το οτι οι Ιταλοί θέλησαν να ρυμουλκήσουν το πλοίο στην Ιταλία, τη στιγμή που βρισκόταν μόλις 10νμ από τις Αλβανικες ακτές. Ακόμα μεγαλύτερα ερωτήματα εγείρει και το γεγονός πως, ενώ όταν ειδοποιήθηκε το MRCC ROME για τη φωτιά στο πλοίο, οι Ιταλοί ζήτησαν από την Ελλάδα να αναλάβει τη διαχείριση του περιστατικού, στη συνέχεια το πλοίο βρέθηκε στα Ιταλικά χωρικά ύδατα και ανέλαβαν οι Ιταλοί την επιχείρηση έρευνας και διάσωσης με τα γνωστά αποτελέσματα.

Αυτή τη σημαντική λεπτομέρια έρχονται να επιβεβαιώσουν πολλές μαρτυρίες επιβατών που αναφέρουν πως όταν βγήκαν στα καταστρώματα είδαν οτι το πλοίο καιγόταν ενώ συνέχιζε το ταξίδι του. Πόση ώρα μεσολάβησε από τις 05:49 που οι Ιταλοί ζήτησαν από την Ελλάδα να διαχειριστεί την κρίση μέχρι την ώρα που το ΟΛΥΜΠΙΑ ΡΑΔΙΟ ενημερώθηκε για το black out; 1 ώρα και 14 λεπτά. Ίσως να ειναι ικανός ο χρόνος για να περάσει το πλοίο στα Ιταλικά χωρικά ύδατα και να αναλάβουν οι συμπατριώτες του Ιταλού πλοιάρχου την επιχείρηση, με ότι μπορεί να σημαίνει αυτό.

Ευτυχώς πριν λίγες μέρες ο εισαγγελέας Ettore Cardinali ζήτησε και επισήμως τη συνδρομή των Ελληνικών δικαστικών αρχών για τη διερεύνηση αυτού του τραγικού δυστυχήματος.

{phocadownload view=file|id=20|target=s}

{phocadownload view=file|id=21|target=s}