Στον Πειραιά φτάνουν οι νέες γερανογέφυρες της COSCO

COSCO

Καταπλέει στο λιμάνι του Πειραιά το φορτηγό πλοίο, που μεταφέρει τις εννέα πρώτες καινούργιες γερανογέφυρες για τον προβλήτα ΙΙΙ του ΟΛΠ. Αλλες εννέα θα έλθουν τις αμέσως επόμενες ημέρες, ενώ στις αρχές Ιουνίου αναμένονται, σε δύο δρομολόγια, οι πέντε μεγαλύτερες γερανογέφυρες διεθνώς, σύμφωνα με την «Καθημερινή».

Στον προβλήτα ΙΙΙ

Ολες θα εξοπλίσουν το δυτικό τμήμα του προβλήτα ΙΙΙ. Και τα τέσσερα αυτά δρομολόγια, από τα μηχανουργεία της κατασκευάστριας Kalmar στην Ασία, μεταφέρουν στον Πειραιά τον μηχανολογικό εξοπλισμό που απαιτείται για τη λειτουργία του νέου προβλήτα του λιμανιού που διαχειρίζεται η ελληνική θυγατρική της Cosco, Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (ΣΕΠ Α.Ε.).
Οι 18 πρώτες γερανογέφυρες τύπου RPG έχουν συνολική αξία 32,4 εκατομμυρίων ευρώ, ενώ οι άλλες πέντε, που θα έλθουν με δύο πλοία εξαιτίας του τεράστιου μεγέθους τους, είναι τύπου Super Super Post Panamax και αποτιμώνται στα 50 εκατομμύρια συνολικά.

Η δυνατότητα του Πειραιά να φιλοξενεί τα μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο τόσο λόγω βάθους όσο και λόγω εξοπλισμού αποτελεί βασικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημά του όπως βέβαια και η στρατηγική του θέση απέναντι από το Σουέζ από όπου και εισέρχεται στη Μεσόγειο το εκ της Ασίας προερχόμενο εμπόριο.

Αξίζει να σημειωθεί πως σύμφωνα με στοιχεία της έκθεσης της UNCTAD «Review of Maritime Transport» και της «Containerisation International», ο ρυθμός αύξησης των διακινούμενων εμπορευματοκιβωτίων στον Πειραιά για την περίοδο 2010-2015 είναι της τάξης του 698%.

Είναι ήδη το 3ο μεγαλύτερο λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων στη Μεσόγειο χωρίς μάλιστα μεγάλη διαφορά όγκου από τα προπορευόμενα ισπανικά λιμάνια της Βαλένθια και της Αλχεθίρα στη δυτική πλευρά του κόλπου του Γιβραλτάρ.

Οι δε εν εξελίξει επενδύσεις της Cosco στοχεύουν να ανεβάσουν τη δυναμικότητα του εμπορικού τμήματος του λιμανιού του Πειραιά άνω των 7 εκατομμυρίων teu ετησίως. Επίπεδα που πλησιάζουν αυτά των μεγαλύτερων λιμανιών της Βορείου Ευρώπης.

Επενδύσεις

Οι νέες γερανογέφυρες, που ξεκινούν να έρχονται από σήμερα στον Πειραιά, θα αναπτυχθούν στον προβλήτα ΙΙΙ, ο οποίος, όπως και ο προβλήτας ΙΙ, τελεί υπό τη διαχείριση της κινεζικής θυγατρικής ΣΕΠ Α.Ε.

Η τελευταία επενδύει συνολικά 230 εκατομμύρια ευρώ για την ανάπτυξη του δυτικού τμήματος του προβλήτα ΙΙΙ στο πλαίσιο της σχετικής συμφωνίας που επικυρώθηκε από την ελληνική Βουλή το 2014, γνωστή και ως «φιλικός διακανονισμός».

Το έργο, που εκτελεί για λογαριασμό της Cosco η ΤΕΚΑΛ, περιλαμβάνει την κατασκευή του Δυτικού Προβλήτα ΙΙΙ, ο οποίος παρά το συμβατικό χρονοδιάγραμμα των 36 μηνών έχει ήδη ολοκληρωθεί σε μεγάλο του μέρος, δηλαδή σε χρονικό διάστημα μικρότερο των 18 μηνών από την έναρξή του. Σύμφωνα με κύκλους της ΣΕΠ Α.Ε. το πρώτο τμήμα του θα ξεκινήσει τη λειτουργία του εντός του καλοκαιριού.

metaforespress.gr