Στο Seatrade Med, το οποίο διεξήχθη στη Βαρκελώνη από 15-18 Σεπτεμβρίου 2014 συμμετείχε ενεργά ο ΟΛΠ Α.Ε. με δικό του περίπτερο και συνομιλίες σε όλα τα επίπεδα αποφάσεων για την κρουαζιέρα.
Το Seatrade Med αποτελεί μετά το Seatrade Miami το μεγαλύτερο παγκόσμιο γεγονός κρουαζιέρας, με συμμετοχή όλων των εταιρειών κρουαζιέρας, των μεγάλων λιμανιών και των εθνικών αρχών λιμένων (port authorities), των διεθνών ομίλων (CLIA, ESPO, MedCruise) και εκατοντάδων εκπροσώπων επιχειρήσεων από το χώρο της λιμενικής βιομηχανίας.
Τόσο στο Συνέδριο, όσο και στις εκθεσιακές εκδηλώσεις παρέστησαν ο Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΠ Α.Ε. κ. Γιώργος Ανωμερίτης, ο Γεν. Δ/ντής και Πρόεδρος της MedCruise κ. Σταύρος Χατζάκος και ο Αν. Δ/ντής Κρουαζιέρας κ. Δ. Αγραπίδης. Στο διήμερο του Συνεδρίου υπήρξαν επαφές, διαπραγματεύσεις και συμφωνίες μεταξύ ΟΛΠ Α.Ε. και κορυφαίων στελεχών των εταιρειών κρουαζιέρας, καθώς και εθνικών αντιπροσωπειών και λιμανιών.
Ιδιαίτερη εντύπωση προκάλεσε και σημαντικές συμφωνίες ολοκληρώθηκαν με αφορμή το νέο λιμάνι κρουαζιέρας του ΟΛΠ Α.Ε., το οποίο καθιστά από το 2017 τον Πειραιά κύριο κόμβο (hub) της Αν. Μεσογείου.
Ο Πρόεδρος του ΟΛΠ Α.Ε. κ. Γ. Ανωμερίτης συναντήθηκε με τον Πρόεδρο της ESPO (Οργανισμού Ευρωπαϊκών Λιμένων) κ. Santiago Garcia – Milà, τον Πρόεδρο του Seatrade κ. Chris Heyman, τον Πρόεδρο του Λιμένος Βαρκελώνης κ. Sixte Cambra, τον Πρόεδρο της CLIA κ. P. Vago, την κα Carla Salvado, νέα Πρόεδρο της MedCruise, τον R. Perrochio, Δ/ντα Σύμβουλο της Βενετίας, λόγω του ειδικού προβλήματος που έχει προκύψει στη Βενετία και τους εκπροσώπους κυρίως των λιμένων της Μεσογείου από την Ισπανία έως την Τουρκία και φυσικά την Κύπρο.
Κατά τη διάρκεια του Συνεδρίου οι Ενώσεις λιμένων κρουαζιέρας Cruise Baltic, Cruise Europe, Cruise Norway και MedCruise, υπέγραψαν σε συνεργασία με την ESPO μνημόνιο στρατηγικής συνεργασίας, δημιουργώντας έτσι το Ευρωπαϊκό Δίκτυο Ενώσεων Λιμένων Κρουαζιέρας και Επιβατηγών Λιμένων. Όπως τόνισε η Γενική Γραμματέας της ESPO κ. Isabelle Rykbost και ο Γενικός Γραμματέας της MedCruise κ. Θάνος Πάλλης, το Δίκτυο φιλοδοξεί να ενδυναμώσει τη φωνή των λιμανιών κρουαζιέρας και ακτοπλοΐας στα θεσμικά ευρωπαϊκά όργανα, μιας και μέχρι σήμερα σ’ αυτά την κυρίαρχη θέση είχαν τα εμπορευματικά terminals. Έτσι, η ESPO για πρώτη φορά προωθεί θεσμικά μέσω του Δικτύου την κρουαζιέρα, για την οποία και θα παρουσιάσει σύντομα έναν Κώδικα Καλής Πρακτικής για τα λιμάνια κρουαζιέρας και ακτοπλοΐας. Είναι αυτονόητο ότι οι αποφάσεις αυτές ευνοούν σημαντικά τον Πειραιά, αφού στα γενικά του πλέον μεγέθη και επιρροή, θα υπολογίζονται πέραν των containers και του car-terminal η κρουαζιέρα και η ακτοπλοΐα, οι οποίες αποτελούν κυρίαρχα μεγέθη για τον ΟΛΠ Α.Ε. και το λιμάνι του Πειραιά.
Τέλος, στα πλαίσια της ενίσχυσης του Πειραιά ως home-porting υπήρχαν περαιτέρω συζητήσεις συνεργασιών με τους μεγάλους ομίλους κρουαζιερόπλοιων, οι οποίες εκτιμάται ότι θα οριστικοποιηθούν εντός του Οκτωβρίου 2014.