Στην πρώτη θέση μεταξύ των μεγαλύτερων λιμανιών του κόσμου με βάση την αύξηση φορτίων την περίοδο 2009 – 2014 φιγουράρει ο ΟΛΠ, αυξάνοντας κατά 500% πείπου τη διακίνηση εμπορευματοκινωτίων του.
Σύμφωνα με στοιχεία της Διεθνούς Ένωσης Λιμένων (IAPH – International Associaton of Ports and Harbors), ο Πειραιάς σημείωσε την περίοδο αυτή τη μεγαλύτερη αύξηση διακίνησης.
Όπως δείχνουν τα στοιχεία, από 665.000 TEUs το 2009 (έτος που είχαν υπάρξει και πολυήμερες κινητοποιήσεις), ο Πειραιάς έφτασε τα 3.163.000 το 2013 με αύξηση 476% στην πενταετία.
Η αύξηση είναι ακόμα μεγαλύτερη αν υπολογιστεί η εμπορευματική κίνηση του 2014 οπότε και διακινήθηκαν περί τα 3.600.000 TEUs από τους δύο προβλήτες που διαχειρίζεται η κινεζική Cosco και από τον προβλήτα Ι που παραμένει στη διαχείριση του ΟΛΠ ΟΛΠ +1,49% (αν και πλέον υπολειτουργεί).
Στη δεύτερη θέση, με βάση την αύξηση διακινούμενων φορτίων την περίοδο 2009 – 2013, βρίσκεται το λιμάνι του Duisburg στη Γερμανία το οποίο πήγε από τα 935.000 στα 3.000.000 TEUs (αύξηση 321%) ενώ την πρώτη πεντάδα συμπληρώνουν τρία κινέζικα λιμάνια, το Dalian, το Taicang και το Yingkou.
Ακολουθεί στην έκτη θέση, με αύξηση 184% στην πενταετία το λιμάνι Ambarli της Κωνσταντινούπολης. Στην πρώτη δεκάδα βρίσκονται άλλα τρία λιμάνια της Κίνας (Lianyungang, Xiamen και Ningbo) καθώς και το λιμάνι της Τζακάρτα στην Ινδονησία.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της IAPH, τo 2013, τα 50 μεγαλύτερα λιμάνια του κόσμου, στα οποία συγκαταλέγεται και ο Πειραιάς, είχαν μερίδιο 64,1% της συνολικής κίνησης εμπορευματοκιβωτίων η οποία προσέγγισε τα 651.099.000 TEUs.
Ειδικά όσον αφορά τα ευρωπαϊκά λιμάνια που αποτελούν και τους κύριους ανταγωνιστές της χώρας μας στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, ο Πειραιάς βρέθηκε το 2013 στην 8η θέση. Στην πρώτη ήταν για μια ακόμα χρονικά το λιμάνι του Ρόττερνταμ στην Ολλανδία με αύξηση 119% στην πενταετία 2009 – 2013, ενώ στη δεύτερη θέση βρίσκονταν το λιμάνι του Αμβούργου (Γερμανία) με αύξηση 133% στην πενταετία και στην τρίτη η Ανβέρπ του Βελγίου με αύξηση 117% στην πενταετία.
Στη Μεσόγειο, ο Πειραιάς εξακολουθεί να ανταγωνίζεται τα ισπανικά λιμάνια Algeciras και Βαλένθια τα οποία διακινούν περισσότερα από 4.300.000 TEUs ετησίως τα τελευταία χρόνια.
Η αύξηση της κίνησης στο λιμάνι της Algeciras την περίοδο 2009 – 2013 έφτασε το 148% και της Βαλένθια σε 118%. Μεγάλη αύξηση, κατά 189% παρουσίασε και το εμπορευματικό λιμάνι της Αλεξάνδρειας στην Αίγυπτο.
dealnews.gr{jcomments on}