Σε ένα από τα επικερδέστερα λιμάνια εξελίσσεται ο Πειραιάς για την Cosco Shipping Ports, τόσο στην Κίνα όσο και στο εξωτερικό, όπως αποδείχθηκε και το 2016. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα που ανακοίνωσε χθες ο κινεζικός όμιλος στο Χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ, η δραστηριότητα στο λιμάνι του Πειραιά κατέγραψε νέα αύξηση της κερδοφορίας κατά 8,7%, αγγίζοντας πλέον τα 31,35 εκατ. δολάρια ή περίπου 29 εκατ. ευρώ. Αντίστοιχα, τα έσοδα της εν Ελλάδι θυγατρικής αυξήθηκαν κατά 12,9% σε 176,22 εκατ. δολάρια (163 εκατ. ευρώ). Ενδεικτική της σημασίας που έχει αποκτήσει ο Πειραιάς για την Cosco είναι και η αναφορά ότι «κατά το 2016 η κερδοφορία του τομέα των λιμενικών εγκαταστάσεων, όπου ο όμιλος έχει πλειοψηφικό ποσοστό συμμετοχής, αποδίδεται κυρίως στον ΣΕΠ (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά) και στην Guangzhou South China Oceangate Terminal στην Κίνα».
Υπενθυμίζεται ότι κατά το 2016 από το λιμάνι του Πειραιά διακινήθηκαν 3,47 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, αύξηση της τάξεως του 14,4% έναντι του 2015, όταν είχαν διακινηθεί 3,03 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, άνοδος που βοήθησε στην αύξηση των οικονομικών μεγεθών. Πλέον, κατά το τρέχον έτος ιδιαίτερη έμφαση αναμένεται να δοθεί στην ολοκλήρωση των εργασιών για τη δημιουργία του νέου Δυτικού Προβλήτα ΙΙΙ, που πρόκειται να αυξήσει σημαντικά την ετήσια δυναμικότητα του λιμανιού, ενισχύοντας έτσι τη θέση του στο δίκτυο Belt and Road, τον νέο «Δρόμο του Μεταξιού», που αναπτύσσει τα τελευταία χρόνια η Κίνα, με στόχο να ενισχύσει τη μεταφορά προϊόντων από την Ανατολή προς τη Δύση. Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2016 η κερδοφορία της China Shipping Ports κατέγραψε πτώση της τάξεως 15,2% στα 243 εκατ. δολάρια, κυρίως λόγω των αρνητικών επιδόσεων των λιμένων, όπου ο όμιλος διαθέτει μειοψηφικό ποσοστό συμμετοχής. Σε αυτά τα λιμάνια η πτώση άγγιξε το 21%, ενώ σε όσα έχει την πλειοψηφία καταγράφηκε αύξηση κερδών κατά 7,1%. Οπως επισήμανε η διοίκηση της εταιρείας, η υποχώρηση των κερδών οφείλεται στην επιβράδυνση της ανάπτυξης της παγκόσμιας οικονομίας, που έπληξε την ανάκαμψη της ναυτιλιακής και λιμενικής βιομηχανίας. Σύμφωνα με εκτιμήσεις της Drewry, η παγκόσμια διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκε κατά μόλις 1,3% το 2016.