Μετ’εμποδίων η προσέγγιση εμπορικών πλοίων στο λιμάνι του Πειραιά

Μετ’εμποδίων γίνεται η προσέγγιση εμπορικών πλοίων στο λιμάνι του Πειραιά μετά το «πάγωμα» της διαδικασίας αργά χθες το βράδυ, καθώς είχε χαλάσει και το τελευταίο σκάφος της πλοηγικής υπηρεσίας.

Πλέον η πλοήγηση γίνεται με τη μία και μοναδική πλοηγίδα, η οποία επισκευάστηκε πριν από λίγο.

Η πλοηγική υπηρεσία διαθέτει συνολικά πέντε πλοηγίδες, δηλαδή σκάφη τα οποία χρησιμοποιεί για να προσεγγίσει τα πλοία που έρχονται για να δέσουν στον Πειραιά, κίνηση για την οποία απαιτείται η παρουσία πλοηγού που γνωρίζει το λιμάνι στη γέφυρα του πλοίου.

Η πλοηγική υπηρεσία διαθέτει πέντε σκάφη τρία εκ των οποίων παραμένουν εκτός λειτουργίας εδώ και πάρα πολύ καιρό και εκ των δύο απομεινάντων το ένα χάλασε πρόσφατα και το τελευταίο που τελικά επισκευάστηκε είχε σταματήσει να λειτουργεί το βράδυ της Δευτέρας με αποτέλεσμα από τις 22:00 περισσότερα από δέκα πολύ μεγάλα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων να παραμένουν με «αναμμένο το καραβοφάναρο» στο αγκυροβόλι έξω από το λιμάνι και δεμένα στις προβλήτες του εμπορικού λιμένα του Πειραιά.

Η κατάσταση στην οποία περιήλθαν οι πλοηγίδες χρεώνεται από χρήστες του λιμανιού σε καθυστερήσεις αποδέσμευσης πόρων της κατά τα άλλα κερδοφόρας πλοηγικής υπηρεσίας από το υπουργείο Ναυτιλίας.

Κύκλοι της πλοηγικής υπηρεσίας με τους οποίους συνομίλησε η «Κ» υπογραμμίζουν πως το εποπτεύον υπουργείο Ναυτιλίας θα πρέπει να κινητοποιηθεί άμεσα ώστε να υλοποιηθεί πρόγραμμα συντήρησης των πλοηγίδων, να στελεχωθεί περαιτέρω η υπηρεσία αλλά και να προχωρήσει η προμήθεια νέων σκαφών καθώς αυξάνεται τα τελευταία έτη με ραγδαίους ρυθμούς η κίνηση στον Πειραιά.

Σε πρόσφατες δηλώσεις στη Βουλή ο υπουργός Ναυτιλίας αναφέρθηκε στο θέμα λέγοντας πως θα προχωρήσουν οι σχετικές διαδικασίες, εξηγούν οι ίδιες πηγές προσθέτοντας πως αναμένουν άμεσα την υλοποίηση αυτών των ενεργειών.

Πηγή: kathimerini.gr