Επιδόσεις που μέχρι και το πρόσφατο παρελθόν αντιστοιχούσαν στο σύνολο του έτους καταγράφει φέτος, ήδη με το πέρας μόλις εννέα μηνών, η δραστηριότητα της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά. Σύμφωνα με τα τελευταία επίσημα στοιχεία της Cosco Shipping Ports, της εταιρείας με την οποία ενοποιείται ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ), κατά το φετινό εννεάμηνο διακινήθηκαν 3,24 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, μέγεθος που αποτελεί άνοδο της τάξεως του 20% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα. Αντίστοιχα, κατά τον φετινό Σεπτέμβριο διακινήθηκαν συνολικά 379.000 εμπορευματοκιβώτια, 27% περισσότερα από τον αντίστοιχο μήνα του προηγούμενου έτους. Είναι χαρακτηριστικό ότι πλέον ανά τρίμηνο διακινούνται περίπου 1-1,1 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, με αποτέλεσμα το λιμάνι του Πειραιά να είναι πλέον το τρίτο μεγαλύτερο στη Μεσόγειο και το έβδομο μεγαλύτερο στην Ευρώπη.
Ως εκ τούτου, θεωρείται κάτι παραπάνω από βέβαιη η επίτευξη του στόχου για τη διακίνηση τουλάχιστον 4 εκατ. εμπορευματοκιβωτίων για το σύνολο του 2018, αριθμός που θα αποτελέσει νέο ιστορικό υψηλό για το ελληνικό λιμάνι. Εν τω μεταξύ, ο υπ. Μεταφορών της Κίνας Λι Ξιαοπένγκ πραγματοποίησε επίσημη επίσκεψη στα κεντρικά γραφεία του ΟΛΠ, παρουσία και της πρέσβειρας της χώρας στην Ελλάδα Ζανγκ Κιγιού. Ο κ. Ξιαοπένγκ δήλωσε ότι η επένδυση της Cosco Shipping αποτελεί ένα επιτυχημένο παράδειγμα αμοιβαίας επωφελούς συνεργασίας μεταξύ Ελλάδας και Κίνας, σημειώνοντας μάλιστα ότι ο στόχος είναι ο Πειραιάς να ανεβεί ακόμα περισσότερο στην παγκόσμια κατάταξη λιμένων.
Εκτός από τον σταθμό των εμπορευματοκιβωτίων, σε τροχιά ανάπτυξης αναμένεται να εισέλθει προσεχώς και ο τομέας της κρουαζιέρας, όπου επίκειται η επέκταση των σχετικών υποδομών, προκειμένου να καταστεί εφικτή η εξυπηρέτηση των μεγαλύτερων και πιο σύγχρονων κρουαζιερόπλοιων.
Στο πλαίσιο αυτό, ο σχετικός διαγωνισμός ύψους 169 εκατ. ευρώ έχει επαναδημοπρατηθεί και στις 22 Οκτωβρίου αναμένεται να γίνει η εκδήλωση ενδιαφέροντος, ενώ ένα μήνα μετά θα κατατεθούν οι δεσμευτικές οικονομικές προσφορές. Το έργο χρηματοδοτείται σε ποσοστό 95% από το ΕΣΠΑ. Ωστόσο, οι μεγάλοι κατασκευαστικοί όμιλοι έχουν εκφράσει τις αντιρρήσεις τους για κάποιους από τους όρους της προκήρυξης, που θεωρούν ότι ευνοούν συγκεκριμένες εταιρείες εις βάρος άλλων.
Σε κάθε περίπτωση, μεταξύ των εταιρειών που σίγουρα θα συμμετάσχουν στον διαγωνισμό περιλαμβάνεται η ΤΕΚΑΛ (σε κοινοπραξία με την Archirodon), ενώ πιθανή είναι και η συμμετοχή του ξένου ομίλου Royal Boscalis Westminster.
kathimerini