ΟΛΘ
ΛΙΜΑΝΙΑ

Έπεσαν οι υπογραφές για την πώληση του 67% του ΟΛΘ

Υπεγράφη σήμερα (Πέμπτη) η συμφωνία μεταβίβασης του 67% των μετοχών του ΟΛΘ στην ανάδοχο κοινοπραξία. Υπενθυμίζεται ότι η υπογραφή της μεταβίβασης είχε αναβληθεί για λίγες ημέρες, έπειτα από εμπλοκή με τη ρωσική εγγυητική.

Η σύμβαση αφορά στην πώλησης του 67% του ΟΛΘ στη South Europe Gateway Thessaloniki (SEGT) Limited, την εταιρεία που σύστησε η ένωση του προτιμητέου επενδυτή «Deutsche Invest Equity Partners GmbH», «Belterra Investments Ltd.» και «Terminal Link SAS» έναντι συνολικού τιμήματος 231,926 εκατ. ευρώ.

Η συνολική αξία της συμφωνίας ανέρχεται σε 1,1 δισ. ευρώ και περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, την προσφορά των 231,926 εκατ. ευρώ, υποχρεωτικές επενδύσεις ύψους 180 εκατ. ευρώ την επόμενη επταετία και τα αναμενόμενα έσοδα του Δημοσίου από τη σύμβαση παραχώρησης (αντάλλαγμα παραχώρησης σε ποσοστό 3,5% του κύκλου εργασιών του ΟΛΘ), αναμενόμενου συνολικού ύψους πλέον των 170 εκατ. ευρώ. Στο συνολικό ποσό λαμβάνονται επίσης υπόψη τα αναμενόμενα μερίσματα που θα εισπραχθούν από το ΤΑΙΠΕΔ για το υπολειπόμενο ποσοστό του 7,22%, καθώς και οι εκτιμώμενες (πέραν των ελάχιστων υποχρεωτικών) επενδύσεις έως τη λήξη της παραχώρησης το 2051.

Μετά τις υπογραφές, αυτό που απομένει πλέον είναι η έγκριση της μεταβίβασης από την Επιτροπή Ανταγωνισμού και τελευταία η κύρωση της σύμβασης από τη Βουλή.

Σε κάθε περίπτωση, συνεχίζονται οι αντιδράσεις των εργαζομένων στα λιμάνια για την πώληση του ΟΛΘ, οι οποίοι έχουν καλέσει την κυβέρνηση να ματαιώσει την εκποίηση «διασφαλίζοντας το δημόσιο συμφέρον». Με χθεσινή ανακοίνωσή της, η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδος κατήγγειλε μεθοδεύσεις σχετικά με την πώληση του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ, κάνοντας λόγο για κερδοσκοπικά παιχνίδια.

Δηλώσεις

Ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ Άρης Ξενόφος δήλωσε ότι «η αξιοποίηση του λιμένα Θεσσαλονίκης που έρχεται σε συνέχεια της αποτελεσματικής αξιοποίησης του λιμένα του Πειραιά, διαμορφώνει ένα αναπτυξιακό άξονα που διατρέχει κάθετα το σύνολο της χώρας μας, ενισχύοντας περαιτέρω τον ρόλο της Ελλάδας ως ευρωπαϊκή πύλη εισόδου διεθνών εταιρειών για το εμπόριο και την κρουαζιέρα».

«Η Ελλάδα αφήνει πίσω της τα χρόνια της κρίσης και ατενίζει το μέλλον με αισιοδοξία. Οι επενδυτές στρέφονται πάλι στη χώρα και αυτό το διαπιστώνουμε και στην πρεσβεία», δήλωσε ο πρέσβης της Γαλλίας στην Αθήνα Κριστόφ Σαντεπύ. Τόνισε ότι είναι μια αξιοσημείωτη ιδιωτικοποίηση για την πόλη της Θεσσαλονίκης, καθώς θα επιφέρει ανάπτυξη λόγω των σημαντικών επενδύσεων που θα πραγματοποιηθούν.

Ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής, δήλωσε ότι μαζί με τον υφυπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης Στέργιο Πιτσιόρλα είχαν επιφορτιστεί από πλευράς κυβέρνησης την υλοποίηση αυτή της επένδυσης, τονίζοντας ότι επιθυμία όλων ήταν να έχει ευρωπαϊκό χαρακτήρα και να είναι δημιουργική η σχέση επενδυτών- εργαζομένων- πόλης, κάτι που επετεύχθη.

Ο Μπόρις Βένζελ, διευθύνων σύμβουλος της Terminal Link επισήμανε από την πλευρά των επενδυτών τη δέσμευση της κοινοπραξίας να φέρει στον ΟΛΘ πολλά από την πολυσχιδή και διεθνή της εμπειρία, σημειώνοντας ότι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι ένα εξαιρετικό περιουσιακό στοιχείο.

Ο Σωτήρης Θεοφάνης, συντονιστής της κοινοπραξίας, δήλωσε από την πλευρά του ότι οι επενδυτές είναι πεπεισμένοι για την αξία και τη σπουδαιότητα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, για το εύρος των επενδύσεων που θα πραγματοποιηθούν και νωρίτερα από τις συμβατικές υποχρεώσεις και σημείωσε ότι σε 1-2 χρόνια θα έχει δικαιωθεί η προσπάθειά τους.

efsyn.gr

φωτογραφία: Eurokinissi