Αποχωρούν Φιλιππινέζοι και APM Terminals από το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης

ΟΛΘ, λιμάνι της Θεσσαλονίκης

Η ΙCTS δεν σκοπεύει να καταθέσει δεσμευτική προσφορά, ενώ η AΡΜ Τerminals δεν δείχνει ενδιαφέρον. Ποιοι μένουν στο παιχνίδι για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Πρέπει να θεωρείται βέβαιο ότι ανακρούουν πρύμνα οι Φιλιππινέζοι της ICTS από την διεκδίκηση του Λιμένα της Θεσσαλονίκης καθώς σύμφωνα με απόλυτα έγκυρες πληροφορίες της Voria.gr δεν σκοπεύουν να καταθέσουν δεσμευτική προσφορά ως τις 24 Μαρτίου, αν και ακόμη δεν έχουν αποφασίσει οριστικά την αποχώρησή τους και ίσως τους δούμε να μένουν στο “παιχνίδι” αν δοθεί παράταση.

Μετά από αυτή την εξέλιξη στον ανταγωνισμό της διεκδίκησης φαίνεται να μένουν τρεις υποψήφιοι καθώς εδώ και αρκετό διάστημα η ΑΡΜ Terminals, θυγατρική της Maersk, δείχνει να μην ενδιαφέρεται πλέον για τον ΟΛΘ. Η απόσυρση αυτή, ενός ομίλου που είναι leader στη διεθνή ναυτιλιακή αγορά, οπωσδήποτε έχει την σημασία της για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. H αλλαγή ρότας από τον δανέζικο γίγαντα αποδίδεται στη μείωση κερδών κατά το 2016 ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι τον περασμένο Δεκέμβριο η Maersk εξαγόρασε τη γερμανική Hamburg Sud, για ποσό κοντά στα 4 δισ δολάρια ή περίπου 3,8 δισ. ευρώ, σύμφωνα με δημοσίευμα της WST .

Έτσι, πλέον, στη διεκδίκηση της ΟΛΘ Α.Ε. και του 67% που πωλεί το ελληνικό δημόσιο, μένουν η P&O που ανήκει στην Dubai Ports World, η ιαπωνική Mitsui και η κοινοπραξία του γερμανικού fund DIEΡ και του ομίλου Ιβάν Σαββίδη που φαίνεται να θέλει πολύ να αναπτύξει και την κρουαζιέρα.

Οι παραπάνω τρεις αναμένονται να καταθέσουν δεσμευτικές προσφορές ενώ έχει λεχθεί από κύκλους του λιμανιού, ότι υπάρχουν συζητήσεις για συνεργασία μεταξύ τους έτσι ώστε να “μοιραστούν” στο λιμάνι, δηλαδή τις δραστηριότητες που ενδιαφέρουν έναν έκαστο περισσότερο.
Ωστόσο αυτό το σενάριο αποκλείσθηκε, όπως τονίσθηκε στη Voria.gr, από έναν εκ των υποψηφίων, ενώ η συνεργασία δείχνει μη εφικτή από το γεγονός και μόνον ότι υπάρχουν ανταγωνιστικά συμφέροντα των port operators.

www.voria.gr