Αλέξης Αγγελόπουλος: Οι Ελληνικοί λιμένες δεν διαθέτουν τις προϋποθέσεις να προσελκύσουν πλοία.

ΠΑΡΟΠΛΙΣΜΟΣ δεν σημαίνει  εγκατάλειψη τόνισε  ο  Αλέξης  Αγγελόπουλος  της  ACA  shipping corp k μέλος του ΔΣ της ΕΕΝΜΑ  στην  εκδήλωση για τον Παροπλισμό των Πλοίων που διοργανώθηκε από το GREEN4SEA κ πραγματοποιήθηκε με επιτυχία την Τετάρτη 18 Μαΐου 2016 στο Μέγαρο ΕΠΕΒ στον Πειραιά, προσελκύοντας 350 συμμετέχοντες από όλο το φάσμα της ναυτιλιακής βιομηχανίας της χώρας ( Φορείς του Λιμένα, Παρόχους και χρήστες των Υπηρεσιών του Λιμένα καθώς και Διαχειριστές Πλοίων και λοιπούς Ναυτιλιακούς Επαγγελματίες) οι οποίοι ενημερώθηκαν και αντάλλαξαν απόψεις για τις απαιτήσεις, την παρούσα κατάσταση, τις εναλλακτικές, τα κόστη τις παροχές, τις προκλήσεις και τις μελλοντικές εξελίξεις γύρω από το θέμα του παροπλισμού.
Στο πρώτο μέρος της εκδήλωσης που αφορούσε απόψεις των φορέων, οι ομιλητές κος Βασίλης Κορκίδης, Πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά (ΕΒΕΠ), κος Άγγελος Γραμματέας, Υπολιμενάρχης Κεντρικού Λιμεναρχείου Ελευσίνας, Αντιπλοίαρχος Λιμενικού Σώματος και κος Ιωάννης Πολυχρονόπουλος, Πρόεδρος του Βιομηχανικού Πάρκου Σχιστού (ΒΙΠΑΣ) έκαναν μια αναδρομή στη σχετική νομοθεσία για τον παροπλισμό και αναφέρθηκαν στους λόγους που μια εταιρία μπορεί να οδηγηθεί σε αυτή την απόφαση, οι οποίοι είναι κυρίως η αδυναμία εξεύρεσης ναύλου, λόγοι νομικής ή τεχνικής φύσεως και η αδυναμία εκμετάλλευσης του πλοίου, ανέλυσαν τις προϋποθέσεις τη διαδικασία έγκρισης και ολοκλήρωσης του παροπλισμού και παρουσίασαν τις παρούσες προκλήσεις και τις προτάσεις τους.
Στο δεύτερο μέρος της εκδήλωσης που αφορούσε απόψεις των χρηστών των υπηρεσιών του λιμένα οι ομιλητές κος Αλέξιος Αγγελόπουλος, της ACA Shipping και Μέλος Δ.Σ. της Ένωσης Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων  (ΕΕΝΜΑ) και κος Ιωάννης Κοτζιάς, Πρόεδρος Ένωσης Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA) αναφέρθηκαν στα ζητήματα του παροπλισμού από την πλευρά των χρηστών. Ξεκαθάρισαν ότι παροπλισμός δεν σημαίνει εγκατάλειψη του πλοίου, είναι μια προσωρινή κατάσταση ‘αδράνειας’ μικρής ή μακράς διάρκειας που ενέχει αρκετά κόστη και γραφειοκρατικές διαδικασίες που στην πραγματικότητα αποτελούν τροχοπέδη για τους Ελληνικούς  Λιμένες, οι οποίοι ενώ διαθέτουν αρκετές προϋποθέσεις δεν παρέχουν μία συνολικά ελκυστική πρόταση ώστε να «προσελκύσουν» πλοία. Τα στατιστικά που παρουσιάστηκαν δείχνουν μία άνοδο των παροπλισμένων πλοίων λόγω της οικονομικής ύφεσης που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια κ τόνισε  το παράδοξο  των  χρεώσεων  στην  Ελευσίνα(συγκεκριμένα  με προσαύξηση  71%) . Οι ομιλητές στο δεύτερος μέρος της εκδήλωσης, ως χρήστες των υπηρεσιών, εξέφρασαν τους προβληματισμούς τους για διάφορα θέματα που αφορούν τον παροπλισμό, όπως κ μη ορθολογικές  απαιτήσεις(παράδειγμα παράδοσης  τροφίμων  κατά τον κατάπλου)
Η ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα είχε προσφέρει, έχει προσφέρει και θα συνεχίσει να προσφέρει στην Ελληνική Κοινωνία και στην Ελληνική Οικονομία, όμως σε περίοδο ‘Φουρτούνας’, αν μη τι άλλο, αξίζει να νοιώθει την Ελλάδα σπίτι της, ήταν  ο επίλογος του κ. Αγγελόπουλου.
Στο τρίτο και τελευταίο μέρος της εκδήλωσης που αφορούσε απόψεις των παρόχων υπηρεσιών οι ομιλητές ήταν :κος Στέφανος Μαγουλάς,  κος Κωνσταντίνος Μούσκος, κος Λεωνίδας Νούλας,  και κα Αλεξάνδρα Κουβαδέλλη,  
Τέλος, ο κ. Απόστολος Μπελόκας Managing Editor του GREEN4SEA από την πλευρά των Διοργανωτών έκλεισε την εκδήλωση .
Επιμέλεια: Κλαίρη  Παπαγεροθέου
 alex 18-05